Virgin VR-01

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No värithän on mitä suuremmassa määrin makuasia - ja vielä niin, että kullakin ne itselläänkin muuttuu eri aikakausien myötä. Kuitenkin täytyy sanoa, että Virgin on autoista ehkä omaleimaisin ja silti tyylikäs. Oikein hyvännäköinen. samaa rohkeutta olisin toivonut maciltäkin nyt kun siihen mahdollisuus oli.

Mersu puolestaan puki päälleen harmaan Boss-puvun. Tyylikäs toki - mutta ei kirkas vihreä solmio siitä omaperäistä ja luonnekasta tee. Jos valitsivat askeettisuuden niin olisivat sitten menneet reilusti siihen suuntaan.

Ferrarin etuna oli niin perinteet kuin tyylikkyyskin. Mutta kun tyylikkääseen punaiseen - johon mainostajatkin on hillitysti ja hallitusti maalattu - laittaa valkoiset siivet. Niin tyylikkäästä Ferrarista tuleekin tavanomainen Toyota. Hieman kuin pääsponsori olisi pilannut muutakin kuin vain kuskipolitiikan ja johdon auktoriteetit .

Rellua ei todellakaan voi sanoa tyylikkääksi - mutta onhan se ainakin erottuva ja rohkea. Ei vain voi mitään, että keltainen on hieman halpa väri eikä sattumalta kuvaa ko lehdistöä tai juutalaisten halventamista monen muun merkityksensä ohessa.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Ferrarin etuna oli niin perinteet kuin tyylikkyyskin. Mutta kun tyylikkääseen punaiseen - johon mainostajatkin on hillitysti ja hallitusti maalattu - laittaa valkoiset siivet. Niin tyylikkäästä Ferrarista tuleekin tavanomainen Toyota. Hieman kuin pääsponsori olisi pilannut muutakin kuin vain kuskipolitiikan ja johdon auktoriteetit .
Ei helkutti, Santanderin takia Ferrarilla onkin joo todella huono kuljettaja kaksikko. Aijotko väittää tuota samaa jos Ferrari vie valmistajien MM tittelin ja Alonso kuljettajien MM tittelin?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei helkutti, Santanderin takia Ferrarilla onkin joo todella huono kuljettaja kaksikko. Aijotko väittää tuota samaa jos Ferrari vie valmistajien MM tittelin ja Alonso kuljettajien MM tittelin?
Eihän se kaksikko huono ole, mutta kyllä Santander silti määräsi Ferrarin kuskipolitiikan eli pilasi sen toisin sanoen, kun talli ei itse saanut päättää. Sitä varmaan tällä haettiin.

Pidän Massastakin kyllä, mutta sanoisin, että pari Räkä-Alonso olis ollut vielä kovempi kuin Massa-Alonso.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Ei helkutti, Santanderin takia Ferrarilla onkin joo todella huono kuljettaja kaksikko. Aijotko väittää tuota samaa jos Ferrari vie valmistajien MM tittelin ja Alonso kuljettajien MM tittelin?
En usko että sitä tarkoittaa. Pointti oli varmasti se, että olisi tallille ihan tervettä valita 'itse' kuljettajansa riippumatta sponsoreista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei helkutti, Santanderin takia Ferrarilla onkin joo todella huono kuljettaja kaksikko. Aijotko väittää tuota samaa jos Ferrari vie valmistajien MM tittelin ja Alonso kuljettajien MM tittelin?
Noh, ei se kait salaisuus ole, etten Alonsoa diggaa. Tarkoitin kuitenkin, että sponsorin puuttuminen kuskien valintaan ja Ferrarin kohtelu Kimiä kohtaan on selvästi sellaista joka puuttuu organisaation päätöksentekoon sen ulkopuolelta. Ei siis kaukana maksukuskeista joskin merkitys on moninaisempi mutta yhtä kaikki rikkoo johtajien riippumattomuutta.

Enkä tarkoita etteikö kuskeja kuten Kimiä olisi voitu vaihtaa. Mutta vaihdetaanko parempaan, miksi maksetaan ettei ajaisi ja hiton paljon ja etenkin miksi laatia moinen jo Kimin tallissa vielä ollessa - kampanja jolla markkinoidaan syitä jotka selvästi eivät olleet ratkaisevia. Tai miksi verhota Massan jatkaminen terveyden kysymysmerkkien uhallakin lojalisuudeksi tai tallin inhimillisyydeksi kun kerran senkin ratkaisun saneli sponsorin intressit.
 
Viimeksi muokattu:

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
F1technicalissa oli näköjään esitetty arvaus, että kouru vakauttaisi virtauksia auton kääntyessä (yaw).
Voi olla, että se liittyy tuohon jonkun mainitsemaa törmäyslujuuteen, tai sitten että ripustuksia on saatu kiinnitettyä ylemmäs. Enpä tiedä noista virtauksista, ennemmin uskon tuohon ripustusten kiinnittelyyn.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voi olla, että se liittyy tuohon jonkun mainitsemaa törmäyslujuuteen, tai sitten että ripustuksia on saatu kiinnitettyä ylemmäs. Enpä tiedä noista virtauksista, ennemmin uskon tuohon ripustusten kiinnittelyyn.
Gary Anderson näkyy Autosportissa selittäneen kourun toimintaideaa aerodynamiikan vinkkelistä tarkemmin.Käyräksi muotoiltu keula nopeuttaa ilman virtausta sen yli. Tämä on haluttu efekti, koska se parantaa sivuponttoonien ilmansaantia. Kääntöpuolena on kuitenkin se, että muotoilu luo keulan yläpinnalle alipaineen eli käytännössä heikentää etupään downforcea. Kouru vähentää nosteen muodostumista pitämällä ilmavirran kiinni keulassa. Toisin sanoen värkki parantaa hieman etupään aerodynaamista pitoa, joskin Anderson painottaa, että kyse on todella pienistä eroista tasaisen ja uurretun keulan välillä.
 
Viimeksi muokattu:

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Eihän se kaksikko huono ole, mutta kyllä Santander silti määräsi Ferrarin kuskipolitiikan eli pilasi sen toisin sanoen, kun talli ei itse saanut päättää. Sitä varmaan tällä haettiin.

Pidän Massastakin kyllä, mutta sanoisin, että pari Räkä-Alonso olis ollut vielä kovempi kuin Massa-Alonso.
Mitenhän se Santander nyt päätti Ferrarin kuskipolitiikan? Ehkä nopeutti tapahtumaa, mutta selvää on että Ferrari halusi Kimistä eroon, koska Kimi ei ollut sellainen johtavakuljettaja mitä Ferrari odotti. Parivaljakko Räkä - Alonso ei todennäköisesti olisi ollut parempi ainakaan hinta/laatusuhteeltaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mitenhän se Santander nyt päätti Ferrarin kuskipolitiikan? Ehkä nopeutti tapahtumaa, mutta selvää on että Ferrari halusi Kimistä eroon, koska Kimi ei ollut sellainen johtavakuljettaja mitä Ferrari odotti. Parivaljakko Räkä - Alonso ei todennäköisesti olisi ollut parempi ainakaan hinta/laatusuhteeltaan.
No se Santander teki jo 2008 sopimuksen Ferrarin kanssa, että Ferrari saa tukea useamman sata miljoonaa ja kuskiksi tulee Alonso. Sittemmin sopimusta vielä aikaistettiin vuodella, koska Santander maksoi myös Räikköselle sopimusrikkeestä kertyvät erorahat. Liekö Alonson rellulla ruttaantuvalla markkina-arvolla ollut myös asian kanssa tekemistä. Tällöin myös Ferrarin tuki siirtyi Massalle - kärjistyen lopuksi systemaattiseksi kampanjaksi jolla perusteltiin Kimistä luopumista kieltäen kuitenkin sponsorin osuus asiaan. Massan sopparin purkaminen puolestaan olisi ollut kyseenlaista pr:ää etenkin koska Brasilian markkina-alue on Santanderille erityisen tärkeä. Mutta ei Santander kaiketi muuten Ferrarin touhuihin ole puuttunut - nyt kun yhtään kisaa ei ole vielä ajettu. Mutta melkoisen valttikortin Ferrarijohto pelasi Alonson käteen jolla voi pelata myös heitä vastaan ( Dennis osaisi ehkä kertoa tästä lisää ).
 
Viimeksi muokattu:

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
No se Santander teki jo 2008 sopimuksen Ferrarin kanssa, että Ferrari saa tukea useamman sata miljoonaa ja kuskiksi tulee Alonso. Sittemmin sopimusta vielä aikaistettiin vuodella, koska Santander maksoi myös Räikköselle sopimusrikkeestä kertyvät erorahat. Liekö Alonson rellulla ruttaantuvalla markkina-arvolla ollut myös asian kanssa tekemistä. Massan sopparin purkaminen puolestaan olisi ollut kyseenlaista pr:ää etenkin koska Brasilian markkina-alue on Santanderille erityisen tärkeä. Mutta ei Santander kaiketi muuten Ferrarin touhuihin ole puuttunut - nyt kun yhtään kisaa ei ole vielä ajettu.
Nii ja kysyisin että mitenkä tämä kuuluu tälle puolelle. En haluaisi turhia nipottaa mutta ku täälläkin puhutaan ferrarista koko ajan.
Komee on auto toivottavasti kulkoo yhtä lujaa miltä näyttääki.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voitaisko leikkiä, että tähän Santander-aiheeseen ei enää tarvitsisi tarttua kun se on noin sata kertaa jo käsitelty? Tai jos on ihan pakko niin mielummin aihetta sivuavan otsikon alla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No enpä huomannut minkä toikin alla esitettyyn kysymykseen itse vastasin. Toisaalta jos heti älähdetään kun keskustelu liippaa jotakin muuta kuin otsikon aihetta - niin kyllä sekin melkoisesti keskustelua jarruttaa. Noin niin kuin keskustelu -sivustolla kun ollaan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
On kyl komeen näkönen väritykseltää... mutta toivottavasti myös kulkis jotenki.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
No enpä huomannut minkä toikin alla esitettyyn kysymykseen itse vastasin. Toisaalta jos heti älähdetään kun keskustelu liippaa jotakin muuta kuin otsikon aihetta - niin kyllä sekin melkoisesti keskustelua jarruttaa. Noin niin kuin keskustelu -sivustolla kun ollaan.
Näinkin, mutta Santander (kai, emmätiä) ei liity Virginin autoon millään tavalla. Joten suut suppuun.

Onnittelut Virginille siitä, että auto todella liikkuu radalla. Samaa ei voi sanoa tai edes luvata kaikista muista tulokkaista.
 
Ylös