Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Järjetön on nykymalli. Veronkiertoon kannustava ja suhteeton.
Kaikki kateelliset lakkoon mua vastaan heti!:ahem:Järjetön on nykymalli. Veronkiertoon kannustava ja suhteeton.
Varmaan aika nopeasti karisee uutuudenviehätys siitä, että "saa" työhön liittyen ajaa autoa. Millaistahan se sitten mahtaa olla jos työ on nimenomaan sitä autolla ajamista?Voi ihan jokainen kokeilla miltä tuntuu istua 3 kk työajastaan ratintakana vuosittain. Ja päälle sitten vielä ne suoritettavat työt poissa ratin takaa.
Järjetön on nykymalli. Veronkiertoon kannustava ja suhteeton.
Mehen kanssa ihan samaa mieltä, kulukorvauksen tarkoituksena on kattaa kulut, eikä tuoda verottomia lisä-ansioita. Jos toimenkuvaan kuuluu istua ratin takana, niin sitten kuuluu, ei sillä tule olla vaikutusta kulujen korvaukseen.Kaikki kateelliset lakkoon mua vastaan heti!:ahem:
Voi ihan jokainen kokeilla miltä tuntuu istua 3 kk työajastaan ratintakana vuosittain. Ja päälle sitten vielä ne suoritettavat työt poissa ratin takaa.
Se 3kk / 50 000 km / 0,45€/km.Kaikki kateelliset lakkoon mua vastaan heti!:ahem:
Voi ihan jokainen kokeilla miltä tuntuu istua 3 kk työajastaan ratintakana vuosittain. Ja päälle sitten vielä ne suoritettavat työt poissa ratin takaa.
Sellaisia on esimerkiksi jakeluautojen, rekka-, bussi- ja taksikuskien työ.Varmaan aika nopeasti karisee uutuudenviehätys siitä, että "saa" työhön liittyen ajaa autoa. Millaistahan se sitten mahtaa olla jos työ on nimenomaan sitä autolla ajamista?
Sellaisia on esimerkiksi jakeluautojen, rekka-, bussi- ja taksikuskien työ.
Unohdit nyt tuosta laskea kuitenkin kulut.Se 3kk / 50 000 km / 0,45€/km.
22500€ verotonta.
7500€/kk verotonta tuloa.
Ei kovin huonosti palkattu 3kk.
Puolipöhkiksen laskelman mukaan noin 1000€/kk.Unohdit nyt tuosta laskea kuitenkin kulut.
Minun autolla ei oltaisi lähelläkään noin pienillä lukemilla, eikä oikein muunlainen tällä hetkellä sovellu käyttöön. En minä kyllä hirveästi tällä hetkellä firman ajoja teekään.Puolipöhkiksen laskelman mukaan noin 1000€/kk.
No sovitaan sitten että sen 6500€/kk.
Nyt yrität kusettaa kyllä ! En usko :nope:.Sellaisia on esimerkiksi jakeluautojen, rekka-, bussi- ja taksikuskien työ.
Tuota se kyllä on. Mutta hemmetin hyvin "palkattua" sellaista.Itsekin ajelin pari vuotta siten, että työajoja kertyi 50 000 km vuodessa... jos km-korvaus olisi ollut 20 senttiä, niin olisin tehnyt jotain muuta. Suomen ristiinrastiin ajelu on vittumaista ja pitkäveteistä hommaa.
Reality check ja rauhaa. Olisin ihan samaa mieltä vaikka tekisit työksesi mitä.Kaikki kateelliset lakkoon mua vastaan heti!:ahem:
Voi ihan jokainen kokeilla miltä tuntuu istua 3 kk työajastaan ratintakana vuosittain. Ja päälle sitten vielä ne suoritettavat työt poissa ratin takaa.
Menee osittain off-topic, mutta käsittääkseni verotuksen ainakin pitäisi perustua tarkkoihin sääntöihin. Eli periaatteessa se voitaisiin hoitaa täysin automaattisesti, kunhan ensin joku koodari kirjoittais nämä säännöt ohjelmaksi. Eikä sille koodarille edes tarttis maksaa mitään, ku sehän tykkää pelata tietokoneiden kanssa.Siinä oiskin veroilmoituksessa tekemistä, kun vuosittain kilometrikorvaukset ois veronalaista tuloa ja verotuksessa säädettäisiin täsmäämään:
- Autolla ajetun ajomatkan
- Auton arvonaleneman (kai tähän joku tilasto löytyisi)
- Bensan hinnat ajohetkellä (nythän ne on pahimpina vuosina vaihdellut 30-40% vuoden sisällä)
- Ajomatkojen pituudet, keskinopeudet ja lämpötilat (kaikki vaikuttaa kulutukseen)
- Perustelut miksi kilometrit on ajettu moisella autolla
jne.
.... ja sitten tulis joku luku, jonka perusteella sais rahaa takas. Verohallinto vois tarvita 107 000 työntekijää lisää käsittelemään noita