Pointti edelleen, jos käsirahaa on hankala säästää, niin ei silloin se maksaminenkaan helppoa ole.
Sitä paitsi (itsellä pohdinta juuri ajankohtaista):
- Autoon tulossa isohko huolto (jarrut & määräaikaishuolto)
- Ensi kesänä renkaat
Noiden yhteiskulut on jotain 1250-1450€ (huolto ~800€, renkaat 450-550€).
Toisaalta jos vaihtaisin uuteen / uudehkoon (esittelyautoista, vähän ajetuista käytetyistä muutaman tarjouksen oon pyytänyt), niin 4v maksuajalla kuukausimaksu olisi n. 400€.
Eli käytännössä 3-4 kuukauden lyhennyksillä päivitän autoni taas kuntoon jolla ajan vuoden "ilmaiseksi" verrattuna uuteen.
.. no saisin uudemman ja isomman auton. Mutta silti en jaksa uskoa että kannattaa. Auto kuitenkin vasta alle 5v, joten nyt pitäisi olla "halpoja" kilometrejä. Ainoa joka mietityttää, että eikö 5v ole joku kohta, jolloin autot pitää vaihtaa. Lisäksi pitää huomioida auton arvonalenema, joka on oikeastaan prosentuaalista - eli nyt ajan halvempia kilometrejä kuin uudella --> jos laitan rahan säästöön niin saan jatkuvasti pienennettyä käsirahan tarvetta.
Sitä paitsi (itsellä pohdinta juuri ajankohtaista):
- Autoon tulossa isohko huolto (jarrut & määräaikaishuolto)
- Ensi kesänä renkaat
Noiden yhteiskulut on jotain 1250-1450€ (huolto ~800€, renkaat 450-550€).
Toisaalta jos vaihtaisin uuteen / uudehkoon (esittelyautoista, vähän ajetuista käytetyistä muutaman tarjouksen oon pyytänyt), niin 4v maksuajalla kuukausimaksu olisi n. 400€.
Eli käytännössä 3-4 kuukauden lyhennyksillä päivitän autoni taas kuntoon jolla ajan vuoden "ilmaiseksi" verrattuna uuteen.
.. no saisin uudemman ja isomman auton. Mutta silti en jaksa uskoa että kannattaa. Auto kuitenkin vasta alle 5v, joten nyt pitäisi olla "halpoja" kilometrejä. Ainoa joka mietityttää, että eikö 5v ole joku kohta, jolloin autot pitää vaihtaa. Lisäksi pitää huomioida auton arvonalenema, joka on oikeastaan prosentuaalista - eli nyt ajan halvempia kilometrejä kuin uudella --> jos laitan rahan säästöön niin saan jatkuvasti pienennettyä käsirahan tarvetta.