Upeimmat kuulemasi pakoäänet?

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Vähän menee ohi aiheesta mutta mun puolesta ei haittaa!

Itsellä oli myös musta Buragon Countach kun muksu olin, ei ollut kokoa 1/18 vaan siitä pienempi. Mutta musta ja takaspoilerilla ja jo sillon kuolasin sitä muotoilua. Että voi joku auto näyttää pervolta.:eek!:

Se mitä Lamboissa on edelleenkin tänä päivänä on jotain mikä monesta muusta puuttuu. Röyhkeyttä, brutaallisuutta ja häikäilemättömyyttä. Countach:in tapauksessa vielä tuo LP400S/5000S/QV mallin "pultataan nämä lokarit tähän näin ja thats it" muotoilu on pysäyttävä. Etenkin kun vierestä ajaa uuden karhea F430 Ferrari. Countach:in ääni, muotoilu, se tapa millä se auto on tehty, minkälainen se on. Siinä on jotain hemmetin kaunista ja sanoin kuvaamatonta.

Se päivä kun tämän alla olevan kuvan Countach:n näin livenä luonnossa ekan kerran, katsoin sitä suu auki. Kuuntelin sitä 4,7 litraista 6 tupla Weberin säestämää V12:sta silmät pyöreänä kun vesipisarat tärisivät auton päällä tyhjäkäynnillä. En ikinä olisi uskonut näkeväni SUOMESSA AITOA Countachia, en ikinä. Ja kuin tilauksesta sellanen oli silmien edessä, vanha liekki syttyi taas palamaan ajatuksissa. Lamborghini..... :cool:

Mutta niin se vaan kuulkaas on, että yksi kappaleta näitä laitteita on tänne raahattu. Ja sen mitä minä tiedän; omistaja todella tietää mitä hänellä on. :cool: Ja ennen kun kysytte; tämä sama auto tosiaan oli Ajoneuvoksessa aikoinaan esittelyssä, jos joku sattuu muistamaan sellasta.:ahem:



1982 Lamborghini Countach LP5000S
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
MIkä siinä on, että suora kutonen kuullostaa lähes poikkeuksetta paremmalta kuin VeeKutonen? :thumbup:
Käy huomattavasti tasaisemmin ainakin ja jenkaakin voidaan ottaa enemmän (helpommin ainakin) . Toki V6 voi kuulostaa myös upealta (esim alfoissa) . Itselle tuo suoran kutosen soundi kuitenkin on lähempänä sydäntä. Suora 6 kuulostaa jopa kiisselinä suht nätiltä .
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vähän menee ohi aiheesta mutta mun puolesta ei haittaa!

Itsellä oli myös musta Buragon Countach kun muksu olin, ei ollut kokoa 1/18 vaan siitä pienempi. Mutta musta ja takaspoilerilla ja jo sillon kuolasin sitä muotoilua. Että voi joku auto näyttää pervolta.:eek!:

Se mitä Lamboissa on edelleenkin tänä päivänä on jotain mikä monesta muusta puuttuu. Röyhkeyttä, brutaallisuutta ja häikäilemättömyyttä. Countach:in tapauksessa vielä tuo LP400S/5000S/QV mallin "pultataan nämä lokarit tähän näin ja thats it" muotoilu on pysäyttävä. Etenkin kun vierestä ajaa uuden karhea F430 Ferrari. Countach:in ääni, muotoilu, se tapa millä se auto on tehty, minkälainen se on. Siinä on jotain hemmetin kaunista ja sanoin kuvaamatonta.

Se päivä kun tämän alla olevan kuvan Countach:n näin livenä luonnossa ekan kerran, katsoin sitä suu auki. Kuuntelin sitä 4,7 litraista 6 tupla Weberin säestämää V12:sta silmät pyöreänä kun vesipisarat tärisivät auton päällä tyhjäkäynnillä. En ikinä olisi uskonut näkeväni SUOMESSA AITOA Countachia, en ikinä. Ja kuin tilauksesta sellanen oli silmien edessä, vanha liekki syttyi taas palamaan ajatuksissa. Lamborghini..... :cool:

Mutta niin se vaan kuulkaas on, että yksi kappaleta näitä laitteita on tänne raahattu. Ja sen mitä minä tiedän; omistaja todella tietää mitä hänellä on. :cool: Ja ennen kun kysytte; tämä sama auto tosiaan oli Ajoneuvoksessa aikoinaan esittelyssä, jos joku sattuu muistamaan sellasta.:ahem:



1982 Lamborghini Countach LP5000S
Enpä ole tätä tiennytkään, hienoa että yks Countach on tännekin eksynyt :thumbup:
Countachia kuolannut itsekin pennusta asti, tää on ehkä se tunnetuin versio mulle:

Punainen Countach jossa on toi iso spoikka takana ja mustat NACA kanavat kyljissä :ahem:
Niistä viimesimmistä en tykkää, enkä oikein ekoistakaan versioista... keskeltä paras! :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo periaatteessa tuo voi olla LP500S/5000S tai Quattrovalvole.
1978 nuo "levikkeet" tulivat Countach:iin Dallaran toimesta; LP400S oli syntynyt. Asiaa auttoi huomattavasti eräs Walter Wolf, joka halusi tälläisen itselleen ja kun auto näkyi F1 varikolla, oli kysyntä taattu.

Samalla linjalla sitten jatkettiin 1982, jolloin LP500/5000S korvasi sen. Tällä kertaa auton katon korkeutta korotettiin aavistuksen, jonka kyllä huomaa kun esim. pienoismalleja LP400/S/5000S katsoo vierekkäin. Myös ohjaamon pilareitten kulmaa muutettiin. Tämä kaikki sen takia, että sinne nyt mahtuisi vähän paremmin istumaan......:wink:

Moottorina LP500/5000S oli nyt "uusi" 4,7 litrainen V12 aiemman 3,9 litraisen sijaan tarjoten 375hv. Aivan kuten LP400S:ään, LP500S/5000S:ään sai takasiiven, jos tilaaja niin halusi. Lamborghini laittoi tietenkin siiven, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut sen enempää muuta kuin lisäämään auton brutaallisista ulkonäköä vielä enemmän. Ja uskomatonta kyllä, osa Lambon porukasta piti Countach:ia ilman takasiipeä huomattavasti paremmman näkösenä. Niin kuin tuosta mustasta yksilöstäkin voimme nähdä.;)

Quattrovalvole jatkoi samalla linjalla, mutta nyt moottorina 5,2 litrainen V12 ja isoin uudistus tässä moottorissa oli neliventtiili-kansi sitten viimeinkin, jolla tehot saatiin 455hv nurkille ja joistain moottoreista saatiin penkissä irti ilman sen isompia ihmettelyitä 470hv tehoja.

Eli pointti tässä historiikissä on se, että tuo kuvan auto voi olla 5000S tai Quattrovalvole. Katosta päätellen jompi kumpi, mutta sitten kumpi tuo on, sitä ei pysty tosta kuvasta sanomaan.

Joka tapauksessa; Countach taitaa monelle olla tunnetuin mustana tai punaisena, juuri tuossa kuosissa. Levikkeet ja takasiipi. Itselle nätein Countach on ehdottomasti super kaunis LP400, mutta samaan kastiin menee myös LP400S ilman takasiipeä. Puhdas, brutaali muotoilu ja super matala. :cool:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tämä Countach on itselleni se kaikkein kovin!



Ja kuva on napattu Kanuunankuularalli -leffan alun takaa-ajokohtauksesta.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jostain syystä minä miellän Countachin keltaiseksi. Niinkuin Lambot yleisemminkin.
Joo ymmärrän mainiosti tämänkin. Itselle sanasta Diablo itselle tulee ensimmäisenä mieleen keltainen häijyn näköinen laitos.:cool:

Countach:n tapauksessa useimmat posterit taisivat olla punaisia tai mustia, ja tuo Cannonball-Countach vielä sen päälle, musta LP500S on jäänyt itselläkin mieliin nuoruus vuosilta.:cool:

Niin ja tosiaan; Cannonballcountach.com :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Aiemmin laitoin vuoden 1990 Mercedes-Benz C11 klipin kuultavaksi.

Seuraava C-ryhmäläinen on vuoden 1991 sarjaan luotu Mercedes-Benz C291, F1 specin mukaisine 3,5 litraisine koneineen. 180 asteen V12 tuo oman tunnusomaisen mausteensa ääniin. Kuulostaa suunnilleen samalta kuin Mazdan legendaarinen 787 Wankel. :eek!:

http://www.youtube.com/watch?v=teFADi-EjYo
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Corvette C6 Z06 jyrkällä nokalla, remmiahtimella ja Corsan takapöntöillä. :thumbup:
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Jo pelkästään Zetassa on makeet äänet. Comp mode päälle (avaa läpät) ja kierroksia koneeseen :ahem:
Joo, on toki. Yllättävän hiljainen vakio Zeta on läpät kiinni. Ilmeisesti ne reunimmaiset putket tulevat äänenvaimentimien kautta, kun taas keskimmäiset läpälliset suoraan koneesta. ZR1-veten äänet ois hieno kuulla.
 
Ylös