Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
klo 20:50-55 täällä alkoi sataa. Hyvä päivä oli :thumbup:
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Jos joskus satun tuolla päin liikuskelemaan niin saatan silti käydä rinneautoja uudestaankin kokeilemassa, jossei muuten niin lyömässä Hämäläisedustusta Turkulaisten listalle. :ahem:
Oishan tuota mukava koittaa joskus... Voi olla vaan, että jää ensi kesään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
MCC News -lehti :))) sanoo että tosi helppoa noilla on ajaa. Vaikeus astuu kuvaan kun yrittää rataennätystä.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Jahas, mä en näköjään pysty liittämään tähän kuvia...

Tosiaan, tänään uskaltauduin vihdoin ratin taakse, viimeksi ajoin vuonna 1994 Porissa sisäradalla. Vitsit että oli hauskaa! Haalarit tosin oli ihan ihmeellisen mallisia ja oli vähän epämukavat päällä.

Pojille juttelin just että mua vähän harmittaa että tuossa oli ajasta kyse eikä kierrosmääristä, koska jos olisin saanu pari kierrosta ajaa enemmän niin olisin saanut kierrosajan helposti alle minuuttiin, aika parani kierros kierrokselta ja ruutulipun jo heiluttua jännitys lieveni ja oli paljon helpompi ajaa. En luottanut autoon yhtään, enkä tiennyt miten se spinnaa, jos mulla ois ollu enemmän kokemusta ni oisin voinu ajaa hiukan rohkeammin ku oisin tienny mihin rajaan asti uskallan vetää :)

Erittäin positiivinen kokemus vaikka kierrosajat oli mitä oli, ei musta KKWCS-kuskia lähiaikoina tuu mut voisin harjotteluajoille lähteä useamminkin. :thumbup:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Keskiviikkona tuli äkkilähtö tuohon kotipaikkakunnan ulkoradalle ajamaan, vaikka alustavasti ei ollut suunnitelmissa sateenuhan vuoksi. Sää oli kuitenkin mitä mainioin, eikä sateista ollut tietoakaan. Mun lisäksi paikalla oli myös Nasty ja Slug.

Yhden erän ajoin ja pääsin ajamaan sen yksin, mikä oli tällä kertaa harjoituksen "teeman" kannalta hyvä juttu. Radalla oli pari vesilammikkoa, joista toinen oli pääsuoraa edeltävän mutkan sisäpuolella. Autona toimi #27 ja siitä ei ihmeellisempää kommenttia ole, ihan hyvältä se tuntui. Paras kierrosaika 56,75 eli samaa tasoa kuin mitä viime kisassa oli, vaikka oli tuo pääsuoraa edeltävän mutkan vesilammikko hidasteena eli sen perusteella jotain uutta taisi löytyä, toivottavasti näkyis ensi viikollakin kellossa. :thumbup: Lopussa tuntuikin siltä, että ois mennyt sujuvammin kuin kisassa tai ylipäätänsä koskaan aiemmin ko. radalla. Tokihan siinä ajossa on vielä paljon ongelmia tuon hyvinkään radan kanssa, mutta paranee näillä näkymin jatkuvasti. Jatketaan siis ensi viikollakin harjoituksia, josko se joskus siitä sitten alkaisi sujua..
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Ajolinjassa se ratkaiseva pieni ero. Tuollakin varmaan kymmenyksen-parin vaikutus kierrosaikaan, niin tarkalta touhulta se tuntui. :)
Tuon mutkan ulostulo on 1 radan aivan tärkeimpiä kohtia. Dompparin linja tuossa ehkä lähempänä omaani koska ulostulossa loivennettu mahdollisimman paljon jotta pääsee vauhdilla ja ilman sladia eteenpäin. Seuraava oikea menee helpolla ilman jarrua vaikka radan leveyttä tarviikin sen ulostulossa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tuon mutkan ulostulo on 1 radan aivan tärkeimpiä kohtia. Dompparin linja tuossa ehkä lähempänä omaani koska ulostulossa loivennettu mahdollisimman paljon jotta pääsee vauhdilla ja ilman sladia eteenpäin. Seuraava oikea menee helpolla ilman jarrua vaikka radan leveyttä tarviikin sen ulostulossa.
Mun kokemuksilla taas se radan leveys ei ihan riittänyt ilman kireämpää linjaa ekassa mutkassa. Toki pitotaso autoissa hieman erilainen ja sekalaiset sakit toivat jos mitä tauhkaa radalle, eikä mulla kertaalleen korjatun linjan jälkeen montaa harjoittelupaikkaa jäänyt. :)
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Googlettelin tässä hieman ja löysin Islannista kartingradan! :eek: Se on avattu viime vuonna.

Hinnat tosin on vähän suolaiset: 5 minuuttia ajoa on euroissa kakskymppiä, 10 minuutin ajo noin 25e. 50 eurolla saa pienen skaban mikä sisältää 4 minuutin lämmittelyn, 5 minuutin ajanoton ja sit ajan mukaan kuskit laitetaan järjestykseen ja vedetään 25 kierroksen kisa. 70 eurolla irtoaa iso skaba, missä on 6 minuutin lämmittely, 8 minuutin aika-ajot ja lopuks 35 kierroksen kisa.

:(
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Googlettelin tässä hieman ja löysin Islannista kartingradan! :eek: Se on avattu viime vuonna.

Hinnat tosin on vähän suolaiset: 5 minuuttia ajoa on euroissa kakskymppiä, 10 minuutin ajo noin 25e. 50 eurolla saa pienen skaban mikä sisältää 4 minuutin lämmittelyn, 5 minuutin ajanoton ja sit ajan mukaan kuskit laitetaan järjestykseen ja vedetään 25 kierroksen kisa. 70 eurolla irtoaa iso skaba, missä on 6 minuutin lämmittely, 8 minuutin aika-ajot ja lopuks 35 kierroksen kisa.

:(
Jo kohtuullisempaa hintaa, mitä isomman ajosetin ottaa. Onko kierroksen pituudesta tietoa? Vissiin ulkorata...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Oli eilinen hyvinkin positiivinen päivä. Hupiakin oli. Kun KKWCS-ryhmä oli ajamassa, niin ratahenkilökunta oli kahvitauolla. Kun KKWCS-ryhmä oli kahvitauolla, niin ratahenkilökunta oli radan reunassa musta lippu valmiina kädessä.:thumbup:

Auto ratkaisee kärjessä aina sijoituksen, niin kovaa oli vääntö, että kahden kympin etu itselle, niin voitat koko porukan.

Rinneradalle tullaan, jos sataa. Muuten en näe mitään jännää siinä lajissa, vaikka olisi kait tuo pikkukännissäkin sallittua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Rinneradalle tullaan, jos sataa. Muuten en näe mitään jännää siinä lajissa, vaikka olisi kait tuo pikkukännissäkin sallittua.
Liekö syy-yhteyttä sillä että sun ajotyylillä auto pompottaa enempi ja kärki sekunnin edellä (en itsekään tiedä syytä siihen kun kartingiakin osaat ajaa)... Vähän kuin lannistuminen mikroautokisoihin jos jatkuvasti huonoja autoja. Eipä muutoin, silloin ekana kesänä tulit usein ajelemaan kun kaikki oltiin aluksi yhtä hitaita mäessä eikä tiennyt, kuka nopein.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Liekö syy-yhteyttä sillä että sun ajotyylillä auto pompottaa enempi ja kärki sekunnin edellä (en itsekään tiedä syytä siihen kun kartingiakin osaat ajaa)... Vähän kuin lannistuminen mikroautokisoihin jos jatkuvasti huonoja autoja. Eipä muutoin, silloin ekana kesänä tulit usein ajelemaan kun kaikki oltiin aluksi yhtä hitaita mäessä eikä tiennyt, kuka nopein.
Itselle väärät rengaspaineet....muuta selitystä ei keksi. No sateella vauhdit hidastuu kaikilla ja mutka-ajo nousee silloin arvoon arvaamattomaan. Kiva katsoa silloin, kun paksut pojat itkee kuin Häkkisen Mika Monzan pusikoissa silloin:cool:

Edit. Itselle etupää on levoton varmaan senkin takia, kun pituuden vuoksi joutuu säätämään penkin aina niin taakse kuin mahdollista. Jos eteen saisi 0,4bar, niin tulos voisi olla aika erilainen.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Tuota kilink. sanoi myös nyt kun viimeksi oli 0,7 entisen 0,5en sijaan, pompottaa helpommin. Mun mielestä myös jossain kohdin varmaankin ja toisaalta joissain kohdin pääsi paremmin etupään paremmalla pidolla. On siinä eroakin kieltämättä kun 40% enempi painetta.

Mun ei tarvi säätää penkkiä läheskään aivan taakse ja meillä kuutisen senttiä pituuseroa. Mulla penkki siinä 10-12cm päässä kiskon etuosasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös