Ohitusanaalisointia

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tässä voitaneen keskustella näistä ohituksista, niitten määrästä ja puutteesta... Yllättävän hyvältähän tämä näyttää, tosin kaksi märkää kilpailua ja yksi märkä aika-ajo.

Mutta kuitenkin eniten ohituksia tarjoillut kilpailu välillä 1983-2010 on Kiina 2010, uusintalaskennan jälkeen ohituksia oli massiiviset 81 (edellinen ennätys siis oli Pitkärannan 79m vuodelta '83)
 
Viimeksi muokattu:

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Joku voisi väittää ton graafin perusteella, että tämän kauden sääntömuutokset ovat olleet poikkeuksellisen onnistuneita. Suurin kiitos taitaa kuitenkin mennä säänhaltijoille. Toiseksi merkittävin seikka on luultavasti sitten se että nyt mukana on selvästi muita hitaampia tiimejä. Niitä on "helppo" ohitella, jos sattuu jostain syystä tipahtamaan niiden taakse.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toiseksi merkittävin seikka on luultavasti sitten se että nyt mukana on selvästi muita hitaampia tiimejä. Niitä on "helppo" ohitella, jos sattuu jostain syystä tipahtamaan niiden taakse.
Tasoerot tosiaan ovat takavuosinakin olleet suuremmat, eli selittävät osan ennen vuoden 1994 luvuista.

Toisaalta, vuonna 2005 mukana olivat vielä Minardi ja Jordan, jotka olivat tuolloin yhtä heikkoja kuin uudet tiimit nyt. Silti se on kaikkien aikojen pohjanoteerausvuosi.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
2005 oli kausi joka raiskattiin täysin rengas säännöillä ja olettaisin ohitusten vähyyden johtuvan tästä samaisesta syystä.

Ja noissa Kiinan GP:n kauden 2010 ohtuksissa Schumacher oli ohituksen kohteena oli 10% kaikista ohituksissa, joten hyvin suhteellinen käsitys on tämä ohitusrikkaus, jos kaikki ohitukset perustuvat muutaman ongelmavyyhdin ja ennätyshitaiden peräpään autojen ohitteluun. :rolleyes:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
2005 oli kausi joka raiskattiin täysin rengas säännöillä ja olettaisin ohitusten vähyyden johtuvan tästä samaisesta syystä.

Ja noissa Kiinan GP:n kauden 2010 ohtuksissa Schumacher oli ohituksen kohteena oli 10% kaikista ohituksissa, joten hyvin suhteellinen käsitys on tämä ohitusrikkaus, jos kaikki ohitukset perustuvat muutaman ongelmavyyhdin ja ennätyshitaiden peräpään autojen ohitteluun. :rolleyes:
Näinhän se on, mutta tilastothan ovat vain tilastoja...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Monacossa tuli sittenkin vain 4 ohitusta (mahdettiinkohan Squmin ohitus laskea) ja näin ohituskeskiarvo on 30,50, eli ysiyks tasolla ollaan

Tolta se sitten näyttää, pahin huippu on siis taitettu ja kohti maanpintaa ollaan tulossa... :(

Kausi on onneksi/ikävä kyllä pitkä...

Vuoden 96 kokonaisohitusmäärä on sitten enää kolmen ohituksenn päässä... :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Eiköhän tosta jo näe että tulee olemaan parempi ohitusvuosi kuin edelliset. :thumbup:

Mikä tää equalized on?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tarkastuslaskennan jälkeen Monacon tulos on viisi ohitusta. Eli enää neljä ohitusta, niin ysikuus on ohitsemennyttä aikaa...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Tarkastuslaskennan jälkeen Monacon tulos on viisi ohitusta. Eli enää neljä ohitusta, niin ysikuus on ohitsemennyttä aikaa...
Eikös sen pitäs olla 2 ohitusta nyt, jos Monacon neljällä ohituksella olisi oltu 3 ohituksen päässä 1996 kokonaislukemista
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Turkissa nähtiin sitten 29 ohitusta, ja kuten ylempänä olevista viivadiagrammeista näkyy, niin vuoden 1996 ohitus määrän ohi mentiin niin että heilahtaa. Samalla mentiin myös ohi vuosista 1998 ja 2005.

Ja nyt on vielä Kanada edessä... Anskattoonny kuinka monta ohitusta siellä nähdään... Mutta sen jälkeen näyttääkin pahalta: Valencia (viime vuonna 0 ohitusta) sitten Hopeakivi (ei kommenttia), Hockenheim (okei se saattaa korjata tilastoa taas positiivisempaan suuntaan), Hungaroring :)thumbdown) et cetera et cetera.

Mutta hyvin on siis kausi lähtenyt käyntiin, ei voi kieltää...
 

Racer

Well-known member
Liittynyt
9.6.2010
Viestit
49
No kyllähän tämä on ollut tosian ohitusmielessä yksi hienoimpia kausia. Yksi asia mikä kannattaa mainita on se, ettei tällä kaudella yhdenkän ohituksen yhteydessä ole tarvinnut kenenkään mainita, että ohitus tapahtui KERSin ansiosta! (voi prkl että ottaa pattiin jo ensi kausi ja sen odottelu)

Odotan kyllä, että montreal tarjoaa kauden parasta viihdettä ja siinä sivussa paljon ohituksia. Valencia on valencia, mutta Silverstonessa tullaan myös näkemään hienoa menoa, sehän on yksi koko sarjan parhaista radoista ohittamisen kannalta. Hocke siihen päälle ja avot!! Jos Valencian voisi korvata vaikka portugalin Estorilillä tuossa välissä niin tässähän olisi aivan täpinöissään, vaikka tuntuupa sitä muutenkin olevan :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mutta Silverstonessa tullaan myös näkemään hienoa menoa, sehän on yksi koko sarjan parhaista radoista ohittamisen kannalta.
Ei välttämättä kuivalla kelillä. Viimeisestä kahdeksasta kuivasta kisasta viidessä on ollut alle 10 ohitusta. Toki vastaavasti yhdessä kuivassa kisassa sitten oli yli 40.

Vaikka Silverstonessa on paljon nopeita ja puolinopeita mutkia, joissa seuraaminen on hankalaa, niin siellä kuitenkin ohikin pääsee. Nähtäväksi jää miten sitten toimii (kerrankin jonkun muun kuin Tilken) uusi osuus.
 

Racer

Well-known member
Liittynyt
9.6.2010
Viestit
49
Ei välttämättä kuivalla kelillä. Viimeisestä kahdeksasta kuivasta kisasta viidessä on ollut alle 10 ohitusta. Toki vastaavasti yhdessä kuivassa kisassa sitten oli yli 40.

Vaikka Silverstonessa on paljon nopeita ja puolinopeita mutkia, joissa seuraaminen on hankalaa, niin siellä kuitenkin ohikin pääsee. Nähtäväksi jää miten sitten toimii (kerrankin jonkun muun kuin Tilken) uusi osuus.
Juu tuo yli 40 ohituksen kisa oli vissiin se vuosi 2003, kun barrichello voitti. Muistot on sillä lailla, että taisi olla melkonen show. Kukas on muuten suunnitellu sen uuden osuuden? Mielenkiinto nousee, eikös se osuus tehny radasta vieläpä nykyistä nopeamman? :ahem:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Juu tuo yli 40 ohituksen kisa oli vissiin se vuosi 2003, kun barrichello voitti. Muistot on sillä lailla, että taisi olla melkonen show. Kukas on muuten suunnitellu sen uuden osuuden? Mielenkiinto nousee, eikös se osuus tehny radasta vieläpä nykyistä nopeamman? :ahem:
GT:t siellä jo päristeli ja täytyy kyllä sanoa ettei se uusi osa mitään säväreitä saanut aikaan. Käytännössä poistui vaan yksi ohituspaikka.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juu tuo yli 40 ohituksen kisa oli vissiin se vuosi 2003, kun barrichello voitti. Muistot on sillä lailla, että taisi olla melkonen show.
Jep. Kaksi Safety Caria, joista toisen aiheutti radalla juokseva hihhuli. Ohituskarnevaalin aiheutti se, että koska lähes kaikki tulivat varikolle yhtaikaa, tallien toiset kuskit joutuivat odottamaan vuoroaan ja tippuivat jälkijoukkoon.
Kukas on muuten suunnitellu sen uuden osuuden? Mielenkiinto nousee, eikös se osuus tehny radasta vieläpä nykyistä nopeamman? :ahem:
Populous eli entinen HOK Sport. Keskittynyt erilaisiin sporttiareenoihin, ei erityisesti kilparatoihin. Tosin myös Dubai on heidän käsialaansa.

Keskinopeus nousee, koska nopeaa osuutta on määrällisesti (ja siis myös suhteellisesti) enemmän (rata piteni). On sillä uudellakin osuudella oma syherönsä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Jep. Kaksi Safety Caria, joista toisen aiheutti radalla juokseva hihhuli. Ohituskarnevaalin aiheutti se, että koska lähes kaikki tulivat varikolle yhtaikaa, tallien toiset kuskit joutuivat odottamaan vuoroaan ja tippuivat jälkijoukkoon.
Ensimmäisen turva-auton aikana varikolla käyneet hyötyivät vielä siitä toisesta turva-autosta. Näissä taisivat olla molemmat Toyotat, Coulthard ja Firman joista kukaan ei ihan kärkikuskeja sillä kaudella ollut. Tosin da Mattahan pysyi kärjessä tosi pitkään.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Onkohan tästä käppyrästä tullut uutta versiota?

Vielä tosta Silverstonen uudesta osuudesta että mielestäni olisivat voineet tehdä paljon huonommankin. Ajelin rFactorilla sitä ja ihan hauska osuus on se, löytyy myös pitkä uusi suora ja pari aikas nopeata mutkaa.
 
Ylös