Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat. Tollasella rengasedulla Kimi ottaisi tiukkaa matsia Loebin kanssa tällä hetkellä, jos tiellä pysyisi. Sarrazinin vauhti tipahti heti Solbergin taakse, kun alle pantiin Pirellin renkaat (joskin parin vuoden treenin jälkeen Sarrazin ajoi todella hyvin).->En tiedä viittaako CARTer IRC:een kuninkuusluokkana, muttei sekään kilpailultaan niin äärimmäisen ihmeellinen ole. Tietysti siellä on viivalla huomattavasti MM-sarjaa enemmän tasaista kalustoa, koska ajaminen on S2000-autoilla halvempaa, mutta vastapainoksi sitten kuljettajien terävin kärki ajaa MM-sarjaa. Palkkakuskeja lienee sarjoissa jokseenkin sama määrä, voi olla IRC:n puolella enemmän.
Perustellusti kyllä voi heittää, ettei rallissa tällä hetkellä ole edes mitään kuninkuusluokkaa, sen verran pahasti MM-sarja rämpii. Rallin ajamisesta palkkaa saavia kuljettajia taitaa olla vähemmän kuin viimeisen 30 vuoden aikana on kertaakaan ollut ja yhä pahemmalta tilanne tuntuu, koska kontrasti 2000-luvun alkuun on niin valtava.
edit: Kun tuo Sarrazinin Katalonian vuoden 2004 nelostila nyt tuli framille, niin tuolloin lähtöviivalla oli kuusi tehdastallia (Ford, Citroen, Mitsubishi, Peugeot, Subaru ja Skoda), jotka ajattivat yhteensä neljäätoista autoa. Kuljettajina mm. Grönholm, Saintz, Loeb, Solberg, Märtin, Duval, Panizzi, Schwarz, Loix, Gardemeister ja Galli.
Sanoisin, että "useimmat" on tässä tapauksessa vahvaa liioittelua. Kaudella 2004 tehdastalleista ainoastaan Subaru käytti Pirellejä, Katalonian kuljettajista siis Hirvonen ja Solberg. Sarrazin ajoi Subarua yksityistallissa ja saattoi siten ajaa Michelineillä. Pösö ja Mitsu siirtyivät Pirellin kumeihin vasta kaudeksi 2005.Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat.
Eikös Subaru juurikin ajanut Pirellillä?... (ja Sarrazin siis mukaanluettuna...?)Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat. Tollasella rengasedulla Kimi ottaisi tiukkaa matsia Loebin kanssa tällä hetkellä, jos tiellä pysyisi. Sarrazinin vauhti tipahti heti Solbergin taakse, kun alle pantiin Pirellin renkaat (joskin parin vuoden treenin jälkeen Sarrazin ajoi todella hyvin).
Sinänsä asiallien pointti kuitenkin pendelstockin katteetonta hekutusta vastaan.
----------------
Ihmettelen tässä joidenkin väitteitä siitä, että Kimi ei voisi nousta rallissa terävimmälle hupulle. Itse ainakin olen varma siitä, että Kimi tulee saavuttamaan Hirvosta ja Latvalaa korkeamman tason, jos jatkaa rallissa muutaman vuoden.
Williamsia tais tyypittää '98 kun oli sama sponsori. Ajassa jäi joku pärräkuski taakse, mutta kerran meni Tommi ulos 252 lasissa, kun vaihtoi vahingossa pienempää sisään. Taisi mekaanikkojen iloksi vetää toistamiseenkin ulos, mutta silloin kyseessä ei ollut yhtä hurja pyörähdys.Ja eikös se Mäkisen Tommikin ajanut joskus F-ykkösellä jonkun testin tai jotain. Ja hänellä on neljä rallin maailmanmestaruutta eli kyllä on Räikkösellä vielä tekemistä ja ... ... mistäs tässä olikaan kyse? ... ... niin ... ... tota ... ... kyllä se Kimi ihan ihminen taitaa kuitenkin olla, varmaan käy vessassakin :doubtful: :idea:.
Tuossapa videota: http://www.youtube.com/watch?v=rITHTgVt6RUWilliamsia tais tyypittää '98 kun oli sama sponsori. Ajassa jäi joku pärräkuski taakse, mutta kerran meni Tommi ulos 252 lasissa, kun vaihtoi vahingossa pienempää sisään. Taisi mekaanikkojen iloksi vetää toistamiseenkin ulos, mutta silloin kyseessä ei ollut yhtä hurja pyörähdys.
Katos en tiennytkään, että siitä on videomateriaalia. Taisi mennä nuo ulosajot toisin päin kuin muistelin.Tuossapa videota: http://www.youtube.com/watch?v=rITHTgVt6RU
Mitä nyt iso ehkä kakkossijasta Sordon ja Solbergin kesken.Eipä tämä ole enää kuin ajelemista, mitään jännitettävää ei ole kärkipään osalta.
Totta. Ja Kimillä pienet mahdollisuudet Henningin lyömiseen, jos ajaa 45- 50 sekkaa nopeammin kuin Henning viimeiset pätkät. Aamun pätkät tuli 40 ja 36 sekkaa nopeammin.Mitä nyt iso ehkä kakkossijasta Sordon ja Solbergin kesken.