WRC: Bulgaria 2010

Freon

Member
Liittynyt
30.7.2008
Viestit
18
Sijainti
Suomi
Ihan hyvin tuli. Tosin Sarrazin olisi varmaankin peruuttanut samaa kyytiä, peileistä. :alppu:

E: Alkaa Sordolla pitää oikeasti kiirettä Petterin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Minen käsitä, miksei kukaan ole vielä perustanut IRC vs. WRC -jarnalle pyhitettyä ketjua. Siitähän tulisi ihan SRO-ACOn veroinen hitti.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Menee kyllä tiukoille ehtiikö Kimi nousta huomenna vielä pisteille, eikös kymmenen ekaa saa pisteitä tänään veti suunnilleen 40s/ek nopeammin, kuin Henning.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
Fordit keltaisessa nesteessä

Bulgaria on jo selvä kuvio kuten myös muut asvalttirallit.

Muutaman viikon päästä nähdään Suomessa tasaväkisempi taistelu mutta alkaa Fordeilla olla sellaiset suoritus- ja menestyspaineet että hirvottaa. Jopa niin kovat paineet että liika yrittäminen voi kostautua ja sitikat vie ja fordit vikisee.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
->En tiedä viittaako CARTer IRC:een kuninkuusluokkana, muttei sekään kilpailultaan niin äärimmäisen ihmeellinen ole. Tietysti siellä on viivalla huomattavasti MM-sarjaa enemmän tasaista kalustoa, koska ajaminen on S2000-autoilla halvempaa, mutta vastapainoksi sitten kuljettajien terävin kärki ajaa MM-sarjaa. Palkkakuskeja lienee sarjoissa jokseenkin sama määrä, voi olla IRC:n puolella enemmän.

Perustellusti kyllä voi heittää, ettei rallissa tällä hetkellä ole edes mitään kuninkuusluokkaa, sen verran pahasti MM-sarja rämpii. Rallin ajamisesta palkkaa saavia kuljettajia taitaa olla vähemmän kuin viimeisen 30 vuoden aikana on kertaakaan ollut ja yhä pahemmalta tilanne tuntuu, koska kontrasti 2000-luvun alkuun on niin valtava.

edit: Kun tuo Sarrazinin Katalonian vuoden 2004 nelostila nyt tuli framille, niin tuolloin lähtöviivalla oli kuusi tehdastallia (Ford, Citroen, Mitsubishi, Peugeot, Subaru ja Skoda), jotka ajattivat yhteensä neljäätoista autoa. Kuljettajina mm. Grönholm, Saintz, Loeb, Solberg, Märtin, Duval, Panizzi, Schwarz, Loix, Gardemeister ja Galli.
Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat. Tollasella rengasedulla Kimi ottaisi tiukkaa matsia Loebin kanssa tällä hetkellä, jos tiellä pysyisi. Sarrazinin vauhti tipahti heti Solbergin taakse, kun alle pantiin Pirellin renkaat (joskin parin vuoden treenin jälkeen Sarrazin ajoi todella hyvin).

Sinänsä asiallien pointti kuitenkin pendelstockin katteetonta hekutusta vastaan.
----------------

Ihmettelen tässä joidenkin väitteitä siitä, että Kimi ei voisi nousta rallissa terävimmälle hupulle. Itse ainakin olen varma siitä, että Kimi tulee saavuttamaan Hirvosta ja Latvalaa korkeamman tason, jos jatkaa rallissa muutaman vuoden.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat.
Sanoisin, että "useimmat" on tässä tapauksessa vahvaa liioittelua. Kaudella 2004 tehdastalleista ainoastaan Subaru käytti Pirellejä, Katalonian kuljettajista siis Hirvonen ja Solberg. Sarrazin ajoi Subarua yksityistallissa ja saattoi siten ajaa Michelineillä. Pösö ja Mitsu siirtyivät Pirellin kumeihin vasta kaudeksi 2005.

Se on totta, että Michelinit olivat tuolloin huomattavasti vahvemmat kestopäällysteellä kuin Pirellit.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Sarrazin ei todellakaan olisi ajanut neljänneksi, ellei useimmat noista muista kuljettajista olisi olleet Pirellin renkailla. Tuolloin Pirellin renkaat olivat varmaan 3-4 minuuttia Michelineja hitaammat. Tollasella rengasedulla Kimi ottaisi tiukkaa matsia Loebin kanssa tällä hetkellä, jos tiellä pysyisi. Sarrazinin vauhti tipahti heti Solbergin taakse, kun alle pantiin Pirellin renkaat (joskin parin vuoden treenin jälkeen Sarrazin ajoi todella hyvin).

Sinänsä asiallien pointti kuitenkin pendelstockin katteetonta hekutusta vastaan.
----------------

Ihmettelen tässä joidenkin väitteitä siitä, että Kimi ei voisi nousta rallissa terävimmälle hupulle. Itse ainakin olen varma siitä, että Kimi tulee saavuttamaan Hirvosta ja Latvalaa korkeamman tason, jos jatkaa rallissa muutaman vuoden.
Eikös Subaru juurikin ajanut Pirellillä?... (ja Sarrazin siis mukaanluettuna...?)

(korjaus, näköjään ajoi misukoilla, koska ajoi Subaru Team Francella)
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Ja eikös se Mäkisen Tommikin ajanut joskus F-ykkösellä jonkun testin tai jotain. Ja hänellä on neljä rallin maailmanmestaruutta eli kyllä on Räikkösellä vielä tekemistä ja ... ... mistäs tässä olikaan kyse? ... ... niin ... ... tota ... ... kyllä se Kimi ihan ihminen taitaa kuitenkin olla, varmaan käy vessassakin :doubtful: :idea:.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Itse en ainakaan usko Kimin pääsyä terävimmälle huipulle. Saatika Hirvosen ja Latvalan ohi.
Vaikkapa Petterin tasollekin on vielä pitkä matka. Ennustin jo ennen kauden alkua että tiellä pysyminen tulee olemaan iso ongelma ja näinhän se on ollut.

Jyskälää odotellessa, tämä ralli on jo taputeltu.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Ja eikös se Mäkisen Tommikin ajanut joskus F-ykkösellä jonkun testin tai jotain. Ja hänellä on neljä rallin maailmanmestaruutta eli kyllä on Räikkösellä vielä tekemistä ja ... ... mistäs tässä olikaan kyse? ... ... niin ... ... tota ... ... kyllä se Kimi ihan ihminen taitaa kuitenkin olla, varmaan käy vessassakin :doubtful: :idea:.
Williamsia tais tyypittää '98 kun oli sama sponsori. Ajassa jäi joku pärräkuski taakse, mutta kerran meni Tommi ulos 252 lasissa, kun vaihtoi vahingossa pienempää sisään. Taisi mekaanikkojen iloksi vetää toistamiseenkin ulos, mutta silloin kyseessä ei ollut yhtä hurja pyörähdys.
 

Rebel

Well-known member
Liittynyt
10.2.2001
Viestit
170
Sijainti
Helsinki
Kyllä Kimi rookie-kuskiksi vetänyt huippuhyvin. Täällä joillain tyypeillä on vain vaikea hyväksyä Kimin menestys. Itä-suomalainen kateus?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Latvala on valinnut ainoana kärkipään kuskina pehmeän renkaan ja ajat huonompia kuin muilla. Testimielessä, sanotaan WRC.comilla.

Kimi sai näköjään lyötyä Ford-kuskit ja oli viides SS12:lla. Ero Henningiin 1.30.

Eipä tämä ole enää kuin ajelemista, mitään jännitettävää ei ole kärkipään osalta.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Eipä tämä ole enää kuin ajelemista, mitään jännitettävää ei ole kärkipään osalta.
Mitä nyt iso ehkä kakkossijasta Sordon ja Solbergin kesken.

Eilisen päivän päätteeksi ainakin neljä jälkipään kuskia suljettiin kilpailusta, kun olivat tankanneet omasta kanisterista. Lisäksi kolme muuta kuskia on suljettu ulos.
 

zeizei92

Well-known member
Liittynyt
12.1.2009
Viestit
86
Jahas, kimi ilmeisesti yrittänyt pohjia viimeselle ek:lle, tai muuten vaan sähläilly.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Räikkönen vetäny kaikki tai ei mitään viimeisellä ek:lla, onko taas kolauttanut kun viimeiseen splittiin +50sek ja jäi minuutin kärjelle.
 

warre1

Well-known member
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
386
Sijainti
Kouvola
Ei taida ihan Kimin vauhti riittää henningin lyömiseen. eroa vielä 46.8 ja enää viimeinen lyhyempi ek jäljellä.

eli juu siinä meni kun hävis ton minuutin henngillekin sitten kokonaisasjoissa.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Joo, näköjään kolme ensimmäistä splittiaikaa vihreällä ja sitten hups...:p
 
Ylös