10, siel on hyvä riiittävän levee piennar, missä on hyvä köryytellä. Turvallisempaa, kuin kapeammilla teillä. Loppumatka menee kyl sit pienempää tietä.Mutta asiaan...mitäs tietä meinaat kulkea - ja koska - Raisiosta Hämeenlinnan. Meetkö 54:sta?
10, siel on hyvä riiittävän levee piennar, missä on hyvä köryytellä. Turvallisempaa, kuin kapeammilla teillä. Loppumatka menee kyl sit pienempää tietä.Mutta asiaan...mitäs tietä meinaat kulkea - ja koska - Raisiosta Hämeenlinnan. Meetkö 54:sta?
Sitä en oo vielä katellut. Paluusuunnitelma muodostuu Kajaanissa.Milloinkas hahmo D pudottelee länsirannikkoa alaspäin, ja mitä reittiä?
Ookoo, mää ajelen tiistaina 20. päivä Raumalta Kokkolan suuntaan. Reitti on toistaiseksi hakusessa. Tervehdän varmuuden vuoksi kaikkia vastaantulevia scoottereita.Sitä en oo vielä katellut. Paluusuunnitelma muodostuu Kajaanissa.
Hyvää suunnittelua! Riskitöntä kaksipyöräisen matkaa ei ole, mutta riskien minimoimisella päästään jo johonkin. Perille ja takaisin yleensä vissiin. Kuten nytkin toivotaan.10, siel on hyvä riiittävän levee piennar, missä on hyvä köryytellä. Turvallisempaa, kuin kapeammilla teillä.
Pidetään mielessä!Ookoo, mää ajelen tiistaina 20. päivä Raumalta Kokkolan suuntaan. Reitti on toistaiseksi hakusessa. Tervehdän varmuuden vuoksi kaikkia vastaantulevia scoottereita.
Saat olla koko ajan 'lapa ojossa', jos sattuu sellainen tuuri, kuin minulle viime viikonvaihteessa. Puolangalla oli motoristien tapaaminen ja siellä oli ilmeisesti noin 1500 pyörää. Ne lappoivat kiiltävillä pyörillään vastaan, kun ajoin pohjoista kohti. Autot jäivät vastaantulijoissa vähemmistöksi.Ookoo, mää ajelen tiistaina 20. päivä Raumalta Kokkolan suuntaan. Reitti on toistaiseksi hakusessa. Tervehdän varmuuden vuoksi kaikkia vastaantulevia scoottereita.
Jos muistat tuon kaverilles kanssa, ja joka autolle bongareitten mukana, niin eiköhän siellä olkalavat heilu tiellä. Koeta pitää harteet omalla kaistalla.Pidetään mielessä!
Noista motoristeista tuli mieleen Runar ja Kyllikki ja hänen kertomuksensa mopokiillotusta häiritsevästä naapurista.Saat olla koko ajan 'lapa ojossa', jos sattuu sellainen tuuri, kuin minulle viime viikonvaihteessa. Puolangalla oli motoristien tapaaminen ja siellä oli ilmeisesti noin 1500 pyörää. Ne lappoivat kiiltävillä pyörillään vastaan, kun ajoin pohjoista kohti. Autot jäivät vastaantulijoissa vähemmistöksi.
Onneks Suomessa on niitä tilatakseja, mihin mahtuu sun skootteri kyytiinLisäilin etappilinkit avauspostaukseen.
En ymmärrä lain' miks ajelet noita 'pääteitä'. Ite en kyllä lähtis vetään 45km/h kulkevalla skootterilla 80-100km/h rajotusten teille ajeleen muun kesälomaliikenteen joukkoon.Lisäilin etappilinkit avauspostaukseen.
Perustelu tuolle on se, että noilla sivuteillä ei yleisesti piennarta ole juuri lainkaan. Tiet on huomattavan kapeat ja rajoituksetkin voi olla 80-100 välillä. Tämä tuli todettua tuolla testilenkillä Raisio-Aura-Salo-Turku-Raisio. Isommilla teillä piennarta riittää joten siellä on paljon enemmän tilaa ajella menemään.En ymmärrä lain' miks ajelet noita 'pääteitä'. Ite en kyllä lähtis vetään 45km/h kulkevalla skootterilla 80-100km/h rajotusten teille ajeleen muun kesälomaliikenteen joukkoon.
Tuolta reitiltä löytyy tän näköistä tietä:Vaihtoehtoinen reitti etapille1 välille Raisio-Hml.
Wanhaa ykköstietä Saloon josta nokka kohden Someroa. Somerolta Hämeen Härkätietä pitkin aina tonne Rengon tienoille asti (Nummenkylä). Sitten Rengolta taas pitkin Hämeen Härkätietä Hämeenlinnaan jossa eka yötauko.
http://tinyurl.com/39yk59d