Totta, Mclarenin vauhti ei ehkä ihan riitä Ferrarille ja Red Bullille ja Hamiltonikin joutunee ottamaan loppukauden kisoissa riskejä pysyäkseen mukana taistossa ja ne voivat kostautua lopullisesti.Ferrarin kehityssuunta on ollut selkeästi ylöspäin joten veikkaan Alonso vievän. McLarenit putoavat ensimmäisenä ulos mestaruuskamppailusta.
Kammottava skenaario, mutta erittäin mahdollinen. Sinällään se kertoisi vähän tylsää tarinaa siitä, ettei maailmanmestari ole välttämättä ollut kaikin puolin viittansa arvoinen, vaan ajanut joko tasaisen varmasti tai epätasaisen komeasti.Spekulointia: Jos Vettel tai Alonso voittaa kaksi seuraavaa kilpailua ja Webber on niissä toinen, niin Abu Dhabiin lähdetään tasapisteissä. Jos taas Korea jätetään ajamatta (ilmeisesti siellä kyllä nyt ajetaan), niin tasapisteissä Webber häviäisi vähempien voittojen takia.
Jaa-a, toisaalta RBR heitti Vettelille paremman taktiikan Monzassa ja antoi tämän voittaa Suzukassa. Red Bull tehnee mclarenit eli Horner ei osaa tehdä tallimääräystä (= Mateschitz haluaa Sebin mestariksi) ja Alonso korjaa loput. Näin kireässä tilanteessa pitäisi ehkä suojella ykköspyssyä kakkosen kustannuksella ja luottaa siihen, että kakkonen pitää huolen omista mahdollisuuksistaan peittoamalla tallin ulkopuolisen uhan ensin. Tässähän on käsillä taas se tilanne, että hyvänolontunne hiipii haalariin, selvää marssijärjestystä ei ole ja turvallinen MM-johto valuu kaivoon epäonnisen viikonlopun seurauksena.Uskon kuitenkin, että Red Bullilla tehdään kaikki, että Vettel ei veisi Webberiltä sijoituksia. Ai ai.
Herjasin jo tallimääräysten kiellon puolesta tuolla tallimääräysostastolla, mutta mun mielestä olis aivan mahtavaa jos Horner ei tosiaan osaisi päättää.Jaa-a, toisaalta RBR heitti Vettelille paremman taktiikan Monzassa ja antoi tämän voittaa Suzukassa. Red Bull tehnee mclarenit eli Horner ei osaa tehdä tallimääräystä (= Mateschitz haluaa Sebin mestariksi) ja Alonso korjaa loput. Näin kireässä tilanteessa pitäisi ehkä suojella ykköspyssyä kakkosen kustannuksella ja luottaa siihen, että kakkonen pitää huolen omista mahdollisuuksistaan peittoamalla tallin ulkopuolisen uhan ensin. Tässähän on käsillä taas se tilanne, että hyvänolontunne hiipii haalariin, selvää marssijärjestystä ei ole ja turvallinen MM-johto valuu kaivoon epäonnisen viikonlopun seurauksena.
Voitosta saa muuten seitsemän pistettä enemmän kuin kakkossijastaJapanissa kun tultiin järjestyksessä 1. Vettel 2. Webber, voi olla vitutus aika rankka jos Webber häviää mestaruuden alle 5 pisteellä .
hups... laskuvirheVoitosta saa muuten seitsemän pistettä enemmän kuin kakkossijasta
Voivoi mitä voivottelua, mutta sitähän tää tässä vaiheessa on. Vaikka näyttää että Mc-kuskit on ulkona itse mm:stä niin eiköhän ne (tai ainakin se) nouse podiumille loppukisoissa aika hyvällä prosentilla, niin ja miksei vielä Kubicakin jos vaan rellu kestää ja pysyy pultit kiinni. Eli vaikka tällä hetkellä on aika selvä kolmen kauppa toi mestaruus niin kyllä siellä on vielä ihan tarpeeksi kykeneviä hämmentäjiä mukana.Joo voi olla että Hornerille kostautuu vielä kun ei päätä ykköskuskiaan vieläkään.
Sitäpaitsi sitäpaitsi... Tuli sentään paalu JA voitto, toiset tykkää ottaa vain paaluja ja heittää voiton menemään.Sitäpaitsi Alonson viimeisin paalu tuli kilpakaverien epäonnistumisen myötä. Ja paalut ovat loppukisoissa entistäkin merkittävämmät ( viim. 3 kisaa voitettu paalulta ).
Viittasin, ettei Alonso saavuttanut paalua tiukan sadasosataiston jälkeen vaan parillekin kilpakumppanille sattui moka ratkaisevalla kierroksella. Ei vähennä Alonson paalun/voiton ansiota - virheistähän rokotetaan, mutta antaa viitettä siitä, että Alonso+Ferrari ei aika-ajossa ole välttämättä vahvin paaluehdokas koska moisia epäonnistumisia tuskin tämän tästä sattuu. Ja paalulla on nyt korostuva merkitys autojen kilpailukyvyn ollessa niin lähellä toisiaan.Sitäpaitsi sitäpaitsi... Tuli sentään paalu JA voitto, toiset tykkää ottaa vain paaluja ja heittää voiton menemään.