Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mitä tulee Renault'hon, niin se on päässyt kärkivauhtiin myös ja etenkin pitkissä vedoissa. Kyse ei ole niin suuresta hyppäyksestä viime vuoteen, etteikö sitä voisi uskoa etenkin ottaen huomioon autoon tehdyt rohkeat muutokset, ja talli on minusta selkeä kandidaatti kolmen kärkeen jos auton potentiaalia katsotaan.
Jep, mitä pikaisesti vertailin Heidfeldin pitkiä stinttejä Red Bulliin, Ferrariin yms., niin kyllähän se vauhti hyvältä näytti.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Team Lotuksen viimeisen päivän raportti:

Total laps: 43 / Fastest lap: 1.21.632 (lap 42)
0900 - 0902: Run 1, Installation lap
0902 - 0915: Ride height / front flap change
0915 - 0929: Run 2, 9 laps
0929 - 0940: Rear camber adjustment
0940 - 0953: Run 3, 7 laps
0953 - 1146: Replace radiator / rear camber adjustment
1146 - 1158: Run 4, 8 laps
1158 - 1306: Baseline setup change / lunch
1306 - 1316: Run 5, 6 laps
1316 - 1323: Tyre change
1323 - 1330: Run 6, 4 laps
1330 - 1513: Water leak fixed
1513 - 1522: Run 7, 5 laps
1522 - 1537: Flap adjustments
1537 - 1541: Run 8, 3 laps
1541: Session ends


HEIKKI KOVALAINEN: "The combination of a number of small issues throughout the day and different weather conditions than the last three days meant we had a bit of a disrupted day but we did manage to take another step forward with the setup options and that lap at the end proves there is good pace in the car. We spent quite a lot of time looking at how to find the best balance settings with the tyres and it looks like we keep moving forward in that area. It's a little unfortunate that we had a stop / start day but this is what testing is about. We have a few days now to work on ironing out the issues and look to Barcelona to start working on long runs so I leave Jerez in a positive frame of mind and am already looking to get back in the car next week."

DIETER GASS, SPORTING DIRECTOR: "Firstly I think we're all pleased to see Heikki put in such a good lap at the end of the day in tricky weather conditions. Both he and Jarno have performed really well over the last few days and I want to thank them for their efforts. Today was affected by a few issues on the car and the obvious change in the weather but the team has worked extremely hard over the whole test to give both Jarno and Heikki a chance to show what the car can do and our thanks go to them and everyone back in the factory for working so hard. Even with these problems the car does look quick and we have a very good platform to work on in Barcelona and at the final test in Bahrain."
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Team Lotuksen pidemmät testivedot jäävät sitten Barcelonaan, joten vasta siellä saanee jotain käsitystä siitä mikä on Lotuksen ero Toro Rossoon silloin, kun autoissa on tankki täynnä bensaa. Barcelonan rata suosii ilmeisesti aerodynamiikaltaan hyviä autoja, joten Barcelonan testi erottanee muutenkin jyvät ja akanat kauemmaksi toisistaan kuin Valenciassa ja Jerezissä.

Monilla talleilla on kuitenkin vielä tulossa isoja päivityksiä Bahrainin testiin, joten Barcelonan testikään ei vielä anna täydellistä kuvaa voimasuhteista. Jos oikein muistan, niin Lotuksen uuden etusiiven on suunniteltu valmistuvan vasta Bahrainin testiä varten.

Heikin PR-kierros oli tänään vajaan kymmenyksen eilistä nopeampi.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tämä jos mikä kuuluisi tuonne turhaakin turhempien tilastojen toikkiin, mutta pistetään silti tänne. Eli kyseessä on keskiarvo aikaerosta Valencian ja Jerezin jokaisen testipäivän nopeimpaan aikaan. Ja kun Ferrari on toistaiseksi ollut keskimäärin kaikista nopein, saa se kunnian toimia mittatikkuna.

Lisänä jokaisen tallin uudella autollaan ajamat kierrosmäärät. McLaren, Force India ja Virgin aloittivat vasta Jerezissä ja siitä johtuu vähäiset ajomäärät. Lotukselle on lisätty yksityistestissä ajetut 90 kierrosta. Hispaniaa ei ylläripylläri listoissa näy, kun uutta autoa ei ole radalla nähty. Niin ja jos jollakin tallilla on ollut niin vaikeaa, ettei yli 20 kierrosta ole saatu ajettua, olen jättänyt aikaeron huomioimatta.

Koodi:
1.  Ferrari		+0,000 	748
2.  Red Bull		+0,526	653
3.  McLaren 		+0,820	233
4.  Renault		+1,014	504
5.  Sauber		+1,016	534
6.  Mercedes		+1,050	541
7.  Toro Rosso		+1,548	535
8.  Williams		+1,630	512
9.  Lotus		+1,999	341
10. Force India 	+2,072	264
11. Virgin 		+3,182	216
En edes ala pohtimaan mitä tämäkin tilasto voisi meille kertoa.
 
Viimeksi muokattu:

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Koodi:
1.  Ferrari		+0,000 	748
2.  Red Bull		+0,526	653
3.  McLaren 		+0,820	233
4.  Renault		+1,014	504
5.  Sauber		+1,016	534
6.  Mercedes		+1,050	541
7.  Toro Rosso		+1,548	535
8.  Williams		+1,630	512
9.  Lotus		+1,999	341
10. Force India 	+2,072	264
11. Virgin 		+3,182	216
En edes ala pohtimaan mitä tämäkin tilasto voisi meille kertoa.
Sen, että McLarenilla, Lotuksella, Force Indialla ja Virginillä jäivät kierrokset kahdesta ensimmäisestä testistä kovin vähäisiksi. Kaikilla ainakin noista oli selkeitä lapsentauteja autossa Jerezin testeissä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Todellinen pointti on siinä, että nämä yhden kierroksen ihmeet kyllä löytää joukosta, jos viitsii seurata testejä vähänkään tarkemmin kuin mitä nuo tuloslistat kertovat.
Niin, tuskinpa kovin moni Saubereita podiumtaisteluun odottaa, vaikka nyt testeissä ihan kärkipäässä keikkuvatkin.
Kovin nyt tulee sellainen olo, että herrat moderaattorit lukevat viestejäni kuin Thomas Morgensternin isä Gobletin suosikkiteosta, vaikka se mitä tarkoitin oli se, että Dernie on tuossa asian ytimessä:

- Päivän päätteeksi julkaistavat tuloslistat ovat turhinta testeistä saatavaa informaatiota.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kovin nyt tulee sellainen olo, että herrat moderaattorit lukevat viestejäni kuin Thomas Morgensternin isä Gobletin suosikkiteosta, vaikka se mitä tarkoitin oli se, että Dernie on tuossa asian ytimessä:
Minun nähdäkseni Bobakki tarkensi kirjoittamaasi ja minä taas puhtaasti myötäilin.
 

Kie

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
181
Onko tietoa barcelonan testien ajojärjestyksistä?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Onko tietoa barcelonan testien ajojärjestyksistä?
Red Bull
Vettel-Vettel-Webber-Webber
McLaren
Button-Button-Hamilton-Hamilton
Ferrari
Alonso-Alonso-Massa-Massa
Mercedes
Schumacher-Rosberg-Rosberg-Schumacher
Renault
Petrov/Heidfeld-Heidfeld-Petrov-Heidfeld
Williams
Barrichello/Maldonado-Barrichello-Barrichello/Maldonado-Maldonado
Force India
di Resta-di Resta-Sutil-Sutil
Sauber
Kobayashi-Kobayashi-Perez-Perez
Toro Rosso
Alguersuari-Alguersuari-Ricciardo/Buemi-Buemi
Lotus
Kovalainen-Kovalainen-Trulli-Trulli
Hispania
Karthikeyan-Karthikeyan-Karthikeyan-Karthikeyan
Virgin
d'Ambrosio-Glock-Glock-d'Ambrosio
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Roskaa. Lyön vetoa, että Australia saa kauden avauksen takaisin itselleen. Vaikka (ja vain vaikka) tilanne näiden seuraavien viikkojen rauhoittuisikin, jo ihan periaatesyistä tuonne tulisi olla menemättä. Hallitsijaperhe on käyttänyt sen vertya epäinhimmillisiä keinoja "mellakoiden torjumisessa" ja propagandasodassaan.

Yas Marina on tiettävästi jo ilmoittautunut ehdokkaaksi testien järkkäämiseen, mutta ei kolmen viikon varoitusajalla kyseiselle joutomaallekaan kokonaista GP:tä buukata. Ei Bernadikaan voi olla niin typerä.

Ausseja odotellessa...
 

Ironsteele

Well-known member
Liittynyt
11.7.2009
Viestit
259
Kyllä, avauskisa vaan suoraan Melbourneen. Ei se tilanne kolmessa viikossa rauhoitu sellaiseksi, että siellä mitään kisoja pystytään ongelmitta käymään.
 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
Roskaa. Lyön vetoa, että Australia saa kauden avauksen takaisin itselleen. Vaikka (ja vain vaikka) tilanne näiden seuraavien viikkojen rauhoittuisikin, jo ihan periaatesyistä tuonne tulisi olla menemättä. Hallitsijaperhe on käyttänyt sen vertya epäinhimmillisiä keinoja "mellakoiden torjumisessa" ja propagandasodassaan.

Yas Marina on tiettävästi jo ilmoittautunut ehdokkaaksi testien järkkäämiseen, mutta ei kolmen viikon varoitusajalla kyseiselle joutomaallekaan kokonaista GP:tä buukata. Ei Bernadikaan voi olla niin typerä.

Ausseja odotellessa...
Kyllähän se Australia olisi kivempi tottakai, mutta jos ajatellaan rahallista puolta, niin esimerkiksi GP-lippuja ei ennakkomyyntiä lukuunottamatta olla vielä myyty. Olisihan se katsojille helpompaa mennä Abu Dhabiin kuin Melbourneen.

Kyllä tuo kolmessa viikossa kisan järjestäminen onnistuisi, sitä en epäile.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllähän se Australia olisi kivempi tottakai, mutta jos ajatellaan rahallista puolta, niin esimerkiksi GP-lippuja ei ennakkomyyntiä lukuunottamatta olla vielä myyty. Olisihan se katsojille helpompaa mennä Abu Dhabiin kuin Melbourneen.
Lisäksi Bahrainiin ostetut liput voisi suoraan oikeuttaa Abu Dhabin kisaan (kunhan sumplivat keskinäisen rahaliikenteensä). Sama päivä, sama suunta. Australiaan taas on jo myyty omia lippuja, eikä moinen onnistuisi yhtä helposti, vaan rahoja pitäisi palautella enemmän.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mistä lähtien UAE ja Bahrain ovat tehneet yhteistyötä? Käsittääkseni tässä on suurempiakin ongelmia kuin ennakkoon ostetut liput ja lappuset.

Tiimit ovat lähettäneet osan roinastaan jo kuukausi sitten laivalla Bahrainiin päin, joten vaikea niitä taas uuteen kohteeseen on alkaa raahata. Myös Lentoteitse lähtevän rahdin päämäärä pitäisi saada varmistettua lähipäivien aikana. Bernard tottakai ajattelee kalliita TV-sopimuksiaan, pitäen Sakhirista kiinni niin pitkään kuin voi. Mutta asiahan on niin, ettei tässä ole enää kyse vain asianomaisten turvallisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös