+Pistelaskusysteemi
-Rengassääntö
Ainoa ero pehmeällä ja kovalla renkaalla näytti olevan se, että kova on sekunnin hitaampi. Kun tallit oppivat pelin hengen, kaikki käyttivät vain yhden pysähdyksen taktiikkaa. Ainoa ero taktiikoissa näytti olevan se, että joku vähän venytti ja joku vähän nopeutti pysähdystä. Kukaan ei kokeillut 2 tai 3 stopin taktiikoita. Tämä johtui ehkä siitä, että pehmeän ja kovan renkaiden eroissa oli yllättävän vähän eroa ja ehkä myös siitä, että molempia renkaita piti käyttää. Ohittaminen on myös vaikeaa.
Ehkä olisi parempi siirtyä siihen, että renkaiden koostumuksia saisi käyttää täysin vapaasti. Tällöin joku voisi kokeilla esimerkiksi 3 pysähdyksen taktiikkaa superpehmeillä renkailla tai joku 0 pysähdyksen taktiikkaa superkovilla. Tai joku voi vaihtaa taktiikkaa kesken kisan samaan tapaan mitä Ferrari harrasti 90-luvun lopussa Schumin kanssa.
Noin yleisesti autojen suunnittelua pitäisi mielestäni vapauttaa säännöstelyn sijaan.