Gran Turismo 5

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
:doubtful: Siis nyt pitää ihan sanoa, että mitä vittua?
Luulin vaan evottaneeni jotain huolella kun en päässyt ajamaan niitä itse vaan jouduin katselemaan virtuaalikuskin menoa.
Mikä on ton homman pointti olevinaan?
Mahdollistaa virtuaaliautopornosta pitäville 'täydellinen kokemus'.:rolleyes:


B-spec ja Seasonal events on jotain mikä ei todellakaan mahdu kaaliin. Toisesta saa palkkioksi autoja ja rahaa tekemättä mitään ja toisessa puolestaan palkinto summat on jotain aivan älytöntä.

Tuohonkun vielä lisätään mahdollisuus siirtää koko autotallinsa sisällön PSP:n Gran Turismo PSP.stä GT5:een, niin mahtaa olla mielekästä tahkoamista varsinaisten kisojen läpi, kun rahaa on kuin roskaa ja autotallista löytyy kalusto lähes kaikkiin kilpailuihin nuo kisat kun muutenkin pukkaavat muutamaa poikkeusta lukuuottamatta olemaan turhan helppoja. :D
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mahdollistaa virtuaaliautopornosta pitäville 'täydellinen kokemus'.:rolleyes:

B-spec ja Seasonal events on jotain mikä ei todellakaan mahdu kaaliin. Toisesta saa palkkioksi autoja ja rahaa tekemättä mitään ja toisessa puolestaan palkinto summat on jotain aivan älytöntä.

Tuohonkun vielä lisätään mahdollisuus siirtää koko autotallinsa sisällön PSP:n Gran Turismo PSP.stä GT5:een, niin mahtaa olla mielekästä tahkoamista varsinaisten kisojen läpi, kun rahaa on kuin roskaa ja autotallista löytyy kalusto lähes kaikkiin kilpailuihin nuo kisat kun muutenkin pukkaavat muutamaa poikkeusta lukuuottamatta olemaan turhan helppoja. :D
Jos ei mahdu kaaliin tai ei tykkää, niin senkun jättää pelaamatta? Ei kukaan pakota. :wink: Monet ovat kehuneet Seasonal Eventtejä, että just tuommosta olisi a-specinkin pitänyt olla. Hiukan haastetta peliin. Nyt niistä on toki poistettu ne rajoitukset joten ne saa helpostikin läpi jos haluaa, mutta jos haluaa itselle enemmän haastetta niin ihan vapaasti saa edelleen ajaa niin vähätehoisella autolla kuin haluaa, aivan kuten a-specissäkin. Aika monessa pelissä saa vapaasti valita vaikeusasteen, eikä siitä kukaan valita.

Monet valittivat että a-specistä ei saa tarpeeksi rahaa ja xp:tä, ei ole aikaa ajaa. Sitten tuli Seasonalit, no niistä saa.

Itse tykkään pelissä juuri siitä että pääsee kokeilemaan eri autoja, joten seasonalit sopivat hyvin tähän, ja saa myös rahaa ostaa lisää autoja. Sellaisesta pelistä en tykkäisi missä olisi koko ajan tyhjätaskuna ja joutuisi kituuttamaan jollain Minillä kun ei ole rahaa.

Hyvää palvelua myös että kilpailut ei lopu a-specciin, vaan niitä tulee parin viikon välein lisää.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse tykkään pelissä juuri siitä että pääsee kokeilemaan eri autoja, joten seasonalit sopivat hyvin tähän, ja saa myös rahaa ostaa lisää autoja. Sellaisesta pelistä en tykkäisi missä olisi koko ajan tyhjätaskuna ja joutuisi kituuttamaan jollain Minillä kun ei ole rahaa.
Tästä ollaan sitten täysin eri mieltä. Itte tykkäisin sellaisesta, että uuden auton saaminen tuntuisi joltain. Nyt on tallissa joku 60 autoa, joista olen ehkä kymmenellä ajanut. Esim. Mazda Roadsterilla tasan sen yhden pakollisen kisan. Samoin kaikilla seasonalin autoilla olen ajanut tasan sen yhden kisan (paitsi Citikan WRC:llä).

Noiden Seasonalien ja joka paikasta talliin tippuvien autojen takia edistyminen ei tunnu yhtää miltään. Ajoin sen yhden Seasonal-sarjan ja taso plompsahti 17:sta 22:een. Ei se oikein tunnu miltään. Ja niitä Seasonaleja on pakko ajaa, kun XP ja krediitit kertyy tuolta A-spec -puolelta niin naurettavan hitaasti.

Hienompaa olis sellanen, että jokasen uuden auton ja päivityksen eteen joutuisi tekemään oikeesti töitä. Ostat auton, virität sitä vähitellen ja opettelet ajamaan sillä oikeesti. Uuden auton voisi saada lahjaksi vaikka sitten kun ne alottelijakisat on ajettu kaikki voitoiksi.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jos ei mahdu kaaliin tai ei tykkää, niin senkun jättää pelaamatta? Ei kukaan pakota. :wink:
Toistaiseksi nuo seasonaalit onkin jäänytkin paria lukuunottamatta ajamatta (C4 WRC ja GT40, koska molemmat sattuivat tallista löytymään) ja naurettavan helppoja ja lyhyitä olivat varsinkin palkintosummiinsa nähden ja nykyisellään näköjään saisi vielä noihin kisoihin viritelläkin autojaan. Jossain vaiheessa todennäköisesti tulee kuitenkin lisää ajeltua, kun tuntuu ettei nuo 'tasot' oikein etene enää ja peli polkee paikallaan.

B-specillä ei ole tullut ajettua edes kaikkia aloittelijoiden kisoja, kun koko systeemissä ei yksinkertaisesti ole mitään mieltä.


Jos liikaa rupeaa tympäsemään, niin en todellakaan rupea väkisin vääntämään vaan siirryn takaisin forzan puolelle ajamaan viimeiset kisat ja testailemaan moninpeliä kun tuo goldikin tuli viimein toimivan nettiyhteyden myötä hankittua.:rolleyes:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Sanoikos joku tykkäävänsä tuosta Sarthe-radasta? Tulepas tänne sanomaan tuo kasvotusten, niin on PS3:n Dualshock-ohjain niin syvällä peräsuolessa, että... :jaska:
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Sanoikos joku tykkäävänsä tuosta Sarthe-radasta? Tulepas tänne sanomaan tuo kasvotusten, niin on PS3:n Dualshock-ohjain niin syvällä peräsuolessa, että... :jaska:
Itse kyllä pidän Sarthesta. Mukavan haastava ajaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse kyllä pidän Sarthesta. Mukavan haastava ajaa.
Mun on ihan täysin mahdoton nähdä niiden pitkien suorien jarrupaikkoja. Oli auto mikä tahansa, niin siinä ei ole mitään maamerkkiä jarrupaikalle. Ja sitten kun ottaa varmanpäälle, ajaa joku perään ja taas ollaan seinässä.

Eli en usko sinua, provoillaksesi kirjoittelet. Samoin kuin sanoessasi pitäväsi lisenssikokeista.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Mun on ihan täysin mahdoton nähdä niiden pitkien suorien jarrupaikkoja. Oli auto mikä tahansa, niin siinä ei ole mitään maamerkkiä jarrupaikalle. Ja sitten kun ottaa varmanpäälle, ajaa joku perään ja taas ollaan seinässä.

Eli en usko sinua, provoillaksesi kirjoittelet. Samoin kuin sanoessasi pitäväsi lisenssikokeista.
Älä usko ja ime parsaa. Mut totta se on.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Kuten eräs ystäväni totesi - aikoinaan Grammondin Grand Prixiä pelatessa - "hulluja on monenlaisia, mutta täällä vaan yhdenlaisia".

Että onnea valitsemallesi tielle.
GP1:stä en ole juuri pelannut, mutta GP2 on kaikkien aikojen paras peli.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
GP1:stä en ole juuri pelannut, mutta GP2 on kaikkien aikojen paras peli.
GP2:sta en ole juuri pelannut, mutta GP1 oli aikoinaan maailman paras peli. Silloin kun maailman toiseksi paras peli oli Civilization ja MicroProse hallitsi maailmaa. Huoh. Oi aikoja...
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Sanoikos joku tykkäävänsä tuosta Sarthe-radasta? Tulepas tänne sanomaan tuo kasvotusten, niin on PS3:n Dualshock-ohjain niin syvällä peräsuolessa, että... :jaska:
On aika pistää GT5 hetkeksi sivuun ja korkata pullot. :alppu:

P.S. Sarthe on kiva rata. Vähän kuin vanha Hockenheim, mutta vielä kovempi.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
En kyllä ymmärrä miten joku voi olla tosissaan tota mieltä. (Tämä siis sillä odotuksella, että olet tosissasi tuota mieltä.)
Shikaanien jarrutus on toki pelkkä ajoituskysymys, mutta ne pari myöhempää mutkaa ovatkin sitten aika vaativia. Lisäksi on hauska ajaa 300 km/h pomppuisella radalla. Auton pitää toki olla nopea, millään VW:n muilutuspakulla sitä rataa ei jaksa ajaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Shikaanien jarrutus on toki pelkkä ajoituskysymys, mutta ne pari myöhempää mutkaa ovatkin sitten aika vaativia.
Eriävä mielipide tähän kohtaan. Toki se olisi sitä, jos niiden lähestymisen jotenkin näkisi / siinä olisi oikeasti näkyvät etäisyystaulut. Tai sitten mun 40" -telkkari on vaan liian pieni.

Siis sen verran täsmennettäköön, että normikisassa ongelma on pienempi, kun siinä voi ottaa reilummin varman päälle, mutta lisenssikisassa siinä tulee ongelmia, koska:

a) autoa ei voi virittää, jolloin siinä on väkisinkin autojoukon keskellä
b) em. syystä takana tulevat ovat niin lähellä, että jos ottaa jarrutuksen varman päälle, joku ajaa perään ja puskee hiekalle tai edessä ajavan perään -> hylkäys
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Itse en ole ikävä kyllä Gt5 päässy tesmiin, mutta gt4 ja rfactor kokemuksien perusteella en ymmärrä inhoa sarthea vastaan?

Ihan kiva rata kunnon autolla.

Mutta mutta, onko se tosiaan niin että nykyään ei voi ajaa enää a/b specillä noita kisoja?

Heh, taitaisi jäädä ajamatta iteltä noi 24h kisat sitte, ellei jotai kavereita sais mukaan.
En ymmärrä mikä into siinä on ettei voi enää vaihtaa kesken kisaa, mutta mikäs siinä :D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse en ole ikävä kyllä Gt5 päässy tesmiin, mutta gt4 ja rfactor kokemuksien perusteella en ymmärrä inhoa sarthea vastaan?

Ihan kiva rata kunnon autolla.
Kuten vaikka Enzolla?

En kyllä tajua näitä Sarthesta tykkääjiä, mutta ei kai mun tarttekaan..?
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ihan kiva rata on Sarthe. Ei mikään suosikki, ainakaan vielä, mutta ihan OK. Klassikko kuten Nordschleife.

Red Bullilta video, jossa Adrian Newey puhuu X1:stä:

http://www.gtplanet.net/adrian-newey-on-the-red-bull-x2010-build-video/

Mukana videota täyskokoisen näköismallin rakentamisesta. Newey mainitsee, että oikean X1:n rakennus sellaiseen kuntoon että sillä voisi oikeasti kiertää rataa vaatisi miljoonabudjetin, mutta olisi mahdollista.
 
Ylös