Pitäisi herättää henkiin. Kokoan tässä juuri todistuspakettia tuonne nyky B-ryhmäkeskusteluosioon siitä, kuinka nopeita petoja nuo B-ryhmän legendaohjukset oikeasti olivat.
Paketti tulee sisältämään mm. kierrosaikavertailua (Estorilista ylämäkiajoon B-ryhmäläisellä vs. F1-auto), aikalaisten kuljettajien lausuntoja (Airikkalasta Kankkuseen ja Saloseen) sekä kylmiä faktatietoja aerodynamiikasta kiihtyvyysmittauksiin.
Kyllä mun mielestä tuolla olisi ollut vielä paaaaaljon ratkottavaa tuolla Delta-topickissa. Ilmeisesti ainakaan kaikki eivät nimittäin ehtineet vakuuttua siitä, että Toivonen ajoi tosiaan aikanaan kovempaa Lancia Deltalla kuin mitä sen vuoden F1-autot kulkivat, alustana F1-rata.. Aika kovaa valuuttaa. Ei voi kuin kunnioittaa tuon ajan kuljettajia ja mahtiautoja. Sankarit kuljettivat niitä läpi pimeiden korpitaivalten ilman elektroniikkahömpötysapuja ja mehuautomaatteja kabiinissa. Ja kilpailut oli "vähän" vaativampia niin intensiivisyydeltään kuin kisapituudeltaan ja olosuhteiltankin. Upeita autoja!