McLaren Mercedes kaudella 2011

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No on kyllä ideaa jos toistakin tässä autossa. Jos saavat kaiken toimimaan optimaalisesti niin sehän voi olla heihei muut. Mutta jos tämä härveli ei toimi lainkaan niikuin tunnelissa, niin ongelmat voi olla ylitsepääsemättömiä...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eikö näihin offtopic-autoihin riittäisi pelkät linkit? Täällä olisi tarkoitus pällistellä McLarenia ja keskustella siitä.
No eipä noi offtopic autojen kuvat niin haittaa. Enemmän haittaa se kun joku laittaa 10 uutta kuvaa autosta ja sitten viis tyyppiä sen jälkeen quotaa ne kaikki kuvat niin että samat kuvat on kuus kertaa. Kuvia ei saisi quotata ellei ole jotain olennaista lisättävää kuten esim. vertailukuva tai jokin muu. Tosin offtopicia tämäkin :)
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
On muuten hyvännäkönen vekotin mun mielestä. McLaren ei petä näissä koskaan. Jälleen mielenkiintoisia ratkaisuja.. :thumbup:
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Todella innovatiivinen :thumbup: Varmaan melko kahtiajakoinen kausi tulossa mäkille, joko helvetin nopea tai sitten ei mihinkään. Jotenkin tuntuu että tässä taitaa olla se tämän kauden auto jota sitten ensi kaudeksi koitetaan kopioida.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Ei tuolla ainakaan kauneuskisoja voiteta. Jopa Sauberia rumempi.

On ihme vekotin. Tuon kanssa saa hetken aikaa raapia päätä miettiessä erilaisia säätöjä.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Todella innovatiivinen :thumbup: Varmaan melko kahtiajakoinen kausi tulossa mäkille, joko helvetin nopea tai sitten ei mihinkään. Jotenkin tuntuu että tässä taitaa olla se tämän kauden auto jota sitten ensi kaudeksi koitetaan kopioida.
McLarenilla on ollu vähän tapana tehdä vaikeita autoja joiden potentiaalin ulossaaminen kestää yleensä liian pitkään. Kumpa tuo nyt olisi heti radalla yhtä hyvä kuin mitä varmasti tuulitunneleissa/simulaattoreissa on.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Aika helkkarin mielenkiintoisen näköinen... Tuopahan ainakin sitä kaivattua vaihtelua! :ahem:
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Mäkin aero-osaston pojat ovat selkeästi saaneet pilperoa ja siitä innostuneena kikkelin pyöriessä housuissa miljoonaa ovat sitten saaneet aikaan tuollaisen tekeleen ... Ei siinä mitään näyttää nerokkaalta :ahem:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Aina vaan paremmalta alkaa näyttää mitä pidempään autoa tuijottaa. Ponttonien muodosta huolimatta perästä on kyllä saatu tehtyä siro. Tykkään myös tuosta matalammasta keulasta.
Ennustan McLarenin murskaavaa ylivoimaa ja sen toivossa laitoin juuri 30e Hamiltonin mestaruuden puolesta, 150e voittoa odotellessa.... :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onpas leveä perä uudessa, eiks mahdollisimman kapean ja matalan pitäny olla paras? :thumbup:

 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Pakko heittäytyä vähän tylsäksi, mutta eihän tässä oikeasti ole keksitty mitään uutta (tai voi olla paljonkin uutta mutta siinä mitä me silmällä nähdään ei ole varsinaista "keksintöä")
Eiköhän se että viime vuosina tallit on päätynyt "perinteiseen" ratkaisuun johdu siitä että se on todettu paremmaksi, nyt Mclarenilla ollaan sitä mieltä että tuollainen on tehokkaampi. Vaikea uskoa etteikö vastaavaa olisi mietitty vuosittain autoja suunniteltaessa.

En siis halua yhtään vähätellä mäkin toimia, mutta tuskin tuo on yhtä mullistava miltä se meille näyttää.
Ne mullistavat keksinnöt on tod näk katseilta piilossa.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Sivuprofiilin vertailukuva viimevuotiseen:


Taitaa vähän mittakaava hämätä, ei taida olla paljoa lyhentynyt todellisuudessa viimevuotisesta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eiköhän se että viime vuosina tallit on päätynyt "perinteiseen" ratkaisuun johdu siitä että se on todettu paremmaksi, nyt Mclarenilla ollaan sitä mieltä että tuollainen on tehokkaampi. Vaikea uskoa etteikö vastaavaa olisi mietitty vuosittain autoja suunniteltaessa.
Viime aikoina on keskitytty varmasti muihin alueisiin kuten diffuusoriin ja takasiipeen (f-duct). Näden tehokkaampien keinojen rajoittamisen jälkeen piti etsiä uusi, ja sellaiseksi on osoittautunut takasiiven alin elementti. Sekä Williamsin Michael että McLarenin Lowe ovat kertoneet auton suunnittelun tärkeänä lähtökohtana olleen puhtaan ilman tuottaminen tuolle siivelle. Michael jopa pitää sitä voimasuhteita ratkaisevana tekijänä.

Williams lähestyi ongelmaa tekemällä äärimmäisen kompaktin ja matalan perän, McLaren taas tarjoamalla ilmalle häiriöttömämmän kulun siivelle.

Ne mullistavat keksinnöt on tod näk katseilta piilossa.
Näinhän Whitmarsh sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onpas leveä perä uudessa, eiks mahdollisimman kapean ja matalan pitäny olla paras? :thumbup:
Lyhyellä matikalla jossain se ponttoonien päältä pois otettu tilavuus pitää näkyä. Tässä se taitaa näkyä pitempinä ponttooneina kuin muuten on tämän ja parin edellisenkin vuoden suuntaus.

Toki entistä suuremman osan jäähdytyksestä on Mäkki tainnut siirtää tuonne airboxin takana olevalle skuupille.

Aika jännä on. Mun silmään aivan pirun ruma, mutta jännä on. Jotenkin en usko tämän toimivuuteen. Ei kenties susi, mutta en usko ainakaan ylivoimaan...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Airboxin takana oleva jäähdytin on luutavastikkin vaihdelaatikon öljynlauhdutin...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
(Olipa SUURI vahinko postata kuva uudestaan. :mad:)
Osottaa kuinka paljon jaksat seurata keskustelua, pääasia tuntuu olevan että saa postailla kuvia kaikkialle mihin mahdollista :yuck:

Asiaan, Mäkkärissä tosiaan muoviset osat kansien alla, fiksu veto toki ottaen huomioon homman julkisuuden.
Keulan etuosassa oleva Williams-tyylinen "spoileri" näyttäis nimenomaan syöttävän ilmaa auton päälipuolelle, eli varmaankin liittyy myös tuohon ponttooniviritykseen...

Hyvä haku tuo F399 ja Prostin auto, olinkin itse jo unohtanut niissä olleen samantyylistä ponttoonin yläreunaa :)
 
Ylös