Tämähän on Formulecissa tarkoitus ratkaista "tankkauksella", eli varikkokäynnillä vaihdetaan akku/akut. Varsinainen toteutustapa on tosin vielä auki.Ongelmana tosin on lyhyt toimintasäde, akkujen paino ja niiden aiheuttama epätasainen painojakauma.
Siis eikö tuossa/noissa ole ollenkaan vaihteita ? ?? :thumbdownSuhtaudun varsin neutraalisti tähän uuten formula-sarjaan. Itsehän en sähköautoja puolla yhtään, mutta kumminkin suht mielekiintoselta luokalta kuulostaa kummiskin.
Auton äänistä ei kuulu varmaan oikeastaan kuin rengasäänet ja jotai pientä "vikinää" ehkäpä. Ja en jotenkin osaa kilpa-autoa ilman vaihteen vaihtamista ajatella :dunno:.
Jotkin sähköautot ovat vaihteettomia tai yksivaihteisia, mikä tekee kiihdytyksistä ja hidastuksista pehmeitä samalla kun saavutetaan korkeat vääntömomentit hyvin erilaisilla kierrosnopeuksilla.Siis eikö tuossa/noissa ole ollenkaan vaihteita ? ?? :thumbdown
Ilmeisesti kaksi.Siis eikö tuossa/noissa ole ollenkaan vaihteita ? ?? :thumbdown
It makes use of a pair of Siemens motors mated to a two-speed gearbox that help it accelerate to 100 km/h (62 miles per hour) in three seconds and head northward of 250 kilometers per hour (155 miles per hour).
AutoBlogGreen
Vaikka tässä nyt ei ykkösistä puhutakaan, niin monien mielestä ykkösten pitäisi olla kehityksen kärjessä ja uuden teknologian näyteikkuna. Toiset (ja osin jopa samat) fanit taas ehdottomasti haluavat säilyttää isot V-moottorit ja suhtautuvat nuivasti melu-, päästö- ja kulutusrajoituksiin. Tai minkäänlaiseen vihreältä haiskahtavaan tekniikkaan.Niin se vaan on, että maailma muuttuu.
Aina vaan ei jaksa innostua kaikesta.
Täytyy yrittää
Sitähän minäkin, olis melko kumma jos olisi ollut vaihteeton.Ilmeisesti kaksi.
Kehityksen kannalta ihan hyvä juttu että saadaan sähkömoottorin kestävä vaihdeloota myös 1 suhde 1 skaalaan. Rc vekottimissa noita on ollut jo vuosikaudet.No eihän vaihteeton sähköauto mikään ihmetys ole. Tesla Roadsterissakaan ole kuin yksi vaihde. Ja ei ne vaihteet sähköauton äänimaailmaa pelasta.
Tismalleen samaa mieltä. Bensavaparin virittäminen ei tänä päivänä edusta enää mitään high techiä, vaan muinaismuistojen haikailua.Vaikka tässä nyt ei ykkösistä puhutakaan, niin monien mielestä ykkösten pitäisi olla kehityksen kärjessä ja uuden teknologian näyteikkuna. Toiset (ja osin jopa samat) fanit taas ehdottomasti haluavat säilyttää isot V-moottorit ja suhtautuvat nuivasti melu-, päästö- ja kulutusrajoituksiin.
Jos oikeasti haluttaisiin jättiharppauksia sähköautoteknologian saralla, niin F1:iin se pitäisi tuoda. Paljon näkyvyyttä, paljon voitettavaa, isot budjetit ja osaavat ja innovatiiviset insinöörit.
Ajetaan sellaisilla tälläkin hetkellä FIA:n alaista MM sarjaa. Aiheeseen viittaava kuva, joskaan ei kyseisetä luokasta.Auton äänistä ei kuulu varmaan oikeastaan kuin rengasäänet ja jotai pientä "vikinää" ehkäpä. Ja en jotenkin osaa kilpa-autoa ilman vaihteen vaihtamista ajatella :dunno:.