Eric Carlsson - varjoon jäänyt Saab-svenssoni:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

Victories

* 1955 1st in the Rikspokalen in a Saab 92
* 1957 1st in the 1000 Lakes Rally in a Saab 93
* 1959 1st in the Swedish Rally in a Saab 93
* 1959 1st in the German Rally in a Saab 93
* 1960, 1961, 1962 1st in the RAC Rally in a Saab 96
* 1960 2nd in the Akropolis Rally in a Saab 96
* 1961 4th in the Monte Carlo Rally in a Saab 95
* 1961 1st in the Akropolis Rally in a Saab 96
* 1962, 1963, 1st in the Monte Carlo Rally in a Saab 96.
* 1962, 7th in East African Safari Rally in a Saab 96
* 1963 2nd in the Liège-Sofia-Liège Rally in a Saab 96
* 1964 1st in the San Remo Rally (Rally dei Fiori) in a Saab 96 Sport
* 1964 2nd in the Liège-Sofia-Liège Rally in a Saab 96
* 1964 2nd in the East African Safari Rally in a Saab 96
* 1965 2nd in the BP Australian Rally in a Saab 96 Sport
* 1965 2nd in the Akropolis Rally in a Saab 96 Sport
* 1967 1st in the Czech Rally in a Saab 96 V4
* 1969, 3rd in Baja 1000 in a Saab 96 V4
* 1970, 5th in Baja 1000 in a Saab 96 V4
http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Carlsson :)
 

illi

Well-known member
Liittynyt
25.1.2009
Viestit
368

Victories

* 1955 1st in the Rikspokalen in a Saab 92
* 1957 1st in the 1000 Lakes Rally in a Saab 93
* 1959 1st in the Swedish Rally in a Saab 93
* 1959 1st in the German Rally in a Saab 93
* 1960, 1961, 1962 1st in the RAC Rally in a Saab 96
* 1960 2nd in the Akropolis Rally in a Saab 96
* 1961 4th in the Monte Carlo Rally in a Saab 95
* 1961 1st in the Akropolis Rally in a Saab 96
* 1962, 1963, 1st in the Monte Carlo Rally in a Saab 96.
* 1962, 7th in East African Safari Rally in a Saab 96
* 1963 2nd in the Liège-Sofia-Liège Rally in a Saab 96
* 1964 1st in the San Remo Rally (Rally dei Fiori) in a Saab 96 Sport
* 1964 2nd in the Liège-Sofia-Liège Rally in a Saab 96
* 1964 2nd in the East African Safari Rally in a Saab 96
* 1965 2nd in the BP Australian Rally in a Saab 96 Sport
* 1965 2nd in the Akropolis Rally in a Saab 96 Sport
* 1967 1st in the Czech Rally in a Saab 96 V4
* 1969, 3rd in Baja 1000 in a Saab 96 V4
* 1970, 5th in Baja 1000 in a Saab 96 V4
http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Carlsson :)
olikohan tosi juttu ,että ajoi v.-61 neljänneksi montessa farkkusaabilla?
väitettiin aikanaan kun kolme perättäistä voittoa tuli rac rallissa,että saabin myynti englannissa moninkertaistui.
 

illi

Well-known member
Liittynyt
25.1.2009
Viestit
368
perheellä(ei silloin vielä perhe)meni mukavasti v.-61 rac rallissa kun tuli kaksoisvoitto,no perhe syntyi vasta myöhemmin.väitetään että eric ja pat julkaisivat kihlauksensa hankirallin aikaan helsingissä,auto nordin toimistotiloissa.
pat voitti varmaankin ensimmäisenä naisena rallin yleiskilpailun(tulppaaniralli),
oli siinä tiukka vauhtiperhe,kun vielä vaimon veli oli F1 maailman ikuinen kakkonen
stirling moss.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
olikohan tosi juttu ,että ajoi v.-61 neljänneksi montessa farkkusaabilla?
väitettiin aikanaan kun kolme perättäistä voittoa tuli rac rallissa,että saabin myynti englannissa moninkertaistui.

Kyllähän tuossa pätkässä (0.25-0.29) taitaa Carlsson taittaa matkaa Team Ahmalla. :D

Edit: Pari kuvaakin löytyy tuolta.
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Sikäli otsikkossa on 'virhe' ettei Eric På Taket ole mitenkään jäänyt varjoon, korkeintaan Suomessa?

Kaverilla kävi tuuri päästä osallistumaan Saabin talviajosessioon ja vielä yli seitsenkymppisenä Carlsson oli paikalla, hyvin skarppina. Saabin miehenä esiintynyt jatkuvasti eri tilaisuuksissa vaikka lopettikin aktiivikilpailemisen turhan varhain.
 

illi

Well-known member
Liittynyt
25.1.2009
Viestit
368
Sikäli otsikkossa on 'virhe' ettei Eric På Taket ole mitenkään jäänyt varjoon, korkeintaan Suomessa?

Kaverilla kävi tuuri päästä osallistumaan Saabin talviajosessioon ja vielä yli seitsenkymppisenä Carlsson oli paikalla, hyvin skarppina. Saabin miehenä esiintynyt jatkuvasti eri tilaisuuksissa vaikka lopettikin aktiivikilpailemisen turhan varhain.
tätähän me vanhan liiton miehet silloin tällöin koitamme muistuttaa.joskus näillä sivuilla kyseltiin parasta ralliajajaa.
60 luvun alkuajoista lähtien asioita seuranneena olen samaa mieltä, että eräs parhaista.
 

illi

Well-known member
Liittynyt
25.1.2009
Viestit
368
Kyllähän tuossa pätkässä (0.25-0.29) taitaa Carlsson taittaa matkaa Team Ahmalla. :D

Edit: Pari kuvaakin löytyy tuolta.
sikäli mielenkiintoinen kisa,että K.Block pisteli päiihin keinäsen eskoa.ja on ilmeisesti parhaiten tällä nimellä ajellut herra.lopputulos manipuloitiin ranskalaistyyliin ,taisi olla loppukokeen kerroin joka sai "yllättäen"panhardit kärkeen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
tätähän me vanhan liiton miehet silloin tällöin koitamme muistuttaa.joskus näillä sivuilla kyseltiin parasta ralliajajaa.
60 luvun alkuajoista lähtien asioita seuranneena olen samaa mieltä, että eräs parhaista.
Svedulassa oli 60- ja 70-luvuilla koko joukko muitakin kovia ajomiehiä. Tom Trana, Äke Andersson, Ove Andersson och så vidare osv. Ratapuolella ja. Helposti vaan unohtuu, kun heillä ei ole ollut mestaristason kuljettajia aikoihin juuri niissä luokissa, joissa suomalaiset ovat pärjänneet erityisen hyvin. Moottoripyöräpuolella vielä erityisesti!

Karlsson på taket oli ihan omanlaisensa legenda. Karhu mieheksi, jo ulkonäöltään ja voimiltaankin. Vai oliko se Saab sittenkin niin kevyt?:doubtful:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Kukaan meistä Riihimäellä lapsuutensa eläneistä 60-luvun rallifanesta ei voi unohtaa Åkea tai Bromarkin Ollea!!!
Hö, nythän näitä tulee mieleen enempikin! Harry Källström ja Bengt Söderström. Etummaisella oli aina rööki suussa ja jälkimmäinen oli iso miehen järkäle, kuten edellä mainittu Erik på Taket.

Tämä seurakunta on onneksi niin tietäväistä sorttia, ettei edes tarvitse mainita Waldegårdia, Blomgvistia, Eklundia, Kullängia ja muita.
 

SaabV4

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
68
Myös

Saabisti Carl Orrenius on syytä muistaa....
 
Ylös