NASCAR 2011

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No niin paljastuiko Kimin suunnitelmat liian aikaisin, kun viime kisassa Darlingtonissa kerrottiin, että Red Bull tiimin autoon numero 4 tarvitaan vuodelle 2012 uusi kuljettaja
Tuosta oli juttua joku aika sitten ja Kimin väitettiin hylänneen Red Bullin tarjouksen, koska se olisi sitonut koko ensi kaudeksi NASCARiin ja Kimi ilmeisesti mieluummin katselee ensin kisa kerrallaan miten homma lähtee sujumaan ja päättää jatkosta myöhemmin...
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Onhan tuosta Kimin NASCAR-kokeilusta uutisoitu aika näyttävästi. Tiedä sitten miten Jenkeissä? Riippuu varmaan hyvin paljon siitä miten ensimmäinen kisa menee.
Toki Euroopassa juu koska kyseessähän on kuitenkin F1-maailmanmestari, jonka julkisuusarvo on pitkälti sinetöity lopun elämäksi ainakin autourheilupiireissä.

Amerikassa Räikkönen ei taasen ole kovin kiinnostava. Montoyan "suosiotakin" auttoi pitkälti aikaisemmat saavutukset CART-sarjassa, eikä niinkään formula.

F1-mestareista Villeneuve ei kiinnostanut ketään. Jacques on toki suosittu Kanadan puolella aina kerran vuodessa, kun NASCARin kakkossarja siellä vierailee.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Jacques Villeneuven nimi on taas ollut hieman esillä Nascar-"huhuissa". Jostain oli taas lähtenyt liikkeelle "huhut" Italialaistiimin tulemisesta Nascar Nationwide sarjaan mutta Villeneuvelle oli todettu jo monia kuukausia sitten ettei Nascar kiinnosta italialaisia. Villeneuve oli yhdistetty jollain tapaa myös GoCanada Racing tiimiin. Villeneuve on kuitenkin jutellut jossain vaiheessa Quebeckiläisen liikemiehen kanssa asioista, mutta asiat ovat hänen kanssa vasta alkutekijöissä.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Melkoista iltalehtiotsikointia tuo KAIKKI MITÄ OLET IKINÄ HALUNNUT TIETÄÄ NASCAR’ISTA !, kun heti leipätekstin ensimmäisessä virkkeessä ilmoitetaan, ettei tietopaketti ole täydellinen, eikä sen kirjoittaja ole asiantuntija. En viitsinyt lukea pitemmälle.
 
Viimeksi muokattu:

Z3

Member
Liittynyt
15.5.2011
Viestit
18
NOOH, OTTO...:)!

Tiedät itsekin hyvin, että blogin otsikko on analogia eräästä elokuvahistorian erittäin tunnetusta jenkkileffasta... :)!

Jos kukaan ei viitsi lukea, niin ei sitä tietoa tietysti kerrykään.
Suomessa on tietojeni mukaan tällä hetkellä kolme henkilöä, joita voi oikeasti pitää NASCAR-asiantuntijoina.

Voi olla, että kestää hetken, ennenkuin saamme heidät yllytettyä bloggaamaan.
;) !
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kiva asenne organisaattoreiden puolesta, mutta kanssakilpailijat radalla tuskin paljon armoa antavat. 200+ mph ovaalilla on hieman toista kuin kruisailu WRC-autolla sorarännissä tai edes F1:lla millään radalla. F1:ssa ei juuri kontakteja oteta toisin kuin noissa ovaalikisoissa (ei varmaan ainuttakaan kisaa ettei joku tirvaise edellä ajavan perään ja tyrkkää tätä betoni valliin tai nurtsille).
Vaikkakin NASCAR touhut ovat aavistuksen sivistyneempiä kuin se jokin keskimoottorisilla putkirunkoisilla härveleillä ajettava luokka, mistä TV:ssa on näytetty jotain true-TV sarjaa. Siellä kun tahalliset "pit stop movet" ovat täysin arkipäivää...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Jacques Villeneuven on tarkoitus testata tänään Nationwide sarjan Penske Racing menopeliä, Road Atlantan radalla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että Villeneuven ajot Montrealin ja Glen Watkinsin Nationwide kisoihin olisi varmistunut.
 
Viimeksi muokattu:

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Suomessa on tietojeni mukaan tällä hetkellä kolme henkilöä, joita voi oikeasti pitää NASCAR-asiantuntijoina.
Ketkä? Minusta on hieno juttu tuollainen blogi, mutta valitettavasti ainakin ensimmäisessä postauksessa oli niin monta asiavirhettä etten jaksa niitä alkaa korjaamaan... Sen sijaan suosittelisin jatkamaan blogia enemmän subjektiivisesta näkökulmasta, eli omat kommentit sarjasta, kisoista ja tapahtumista. Tekninen trivia ym löytyy miljoonasta paikasta jo.
 

Z3

Member
Liittynyt
15.5.2011
Viestit
18
Kiitos kommentista

Ketkä? Minusta on hieno juttu tuollainen blogi, mutta valitettavasti ainakin ensimmäisessä postauksessa oli niin monta asiavirhettä etten jaksa niitä alkaa korjaamaan... Sen sijaan suosittelisin jatkamaan blogia enemmän subjektiivisesta näkökulmasta, eli omat kommentit sarjasta, kisoista ja tapahtumista. Tekninen trivia ym löytyy miljoonasta paikasta jo.
Asiantuntija on mielestäni henkilö, joka aktiivisesti työskentelee asian kanssa. Esimerkikisi Kimi Räikköstä tuskin kukaan pitää vielä alan asiantuntijana, mutta jos hän jatkaa, hänestä tulee. Minun tietojeni mukaan "sisällä" lajissa ei ole tällä hetkellä ketään, joten noiden meidänkin asiantuntijoiden tiedot lienee vanhentuneita.
Kuten ilmeisesti minunkin, jos tekstissä oli runsaasti asiavirheitä.
Toivon todella, että jaksaisit luetteloida ne, että saan asian kuntoon.
Itse en ole nähnyt paikanpäällä kuin yhden kisan. Siitäkin on kohta 30 vuotta enkä ymmärtänyt silloinkaan siitä juuri mitään, kun ei erityisemmin kiinnostanut, olin jos silloin F1 ja ralli-miehiä... :)

Aloitin tuon blogin ihan "tavisten" pyynnöstä.
Te harrastajat jaksatte etsiä tietoa " miljoonasta paikasta", kuten sanoitkin, mutta ei Matti Meikäläinen.

Minusta esim. tämä media sopii paremmin kisakommentointiin. Mutta, vähän samaa ajattelin , kun aloin noita News-sivuja tuonne lykkimään.

Virehitä sinne varmasti tulee jos siksi, että kovin harva netti-/lehtidata kertoo lähdettään ja kiusallisen usein niistä puuttuu aikaleima.
Juuri siksi heitin tänne alan harrastajien palstalle tuon linkin, että sieltä karkeimmat virheet poistusivat. Yritän tarkistaa kaikki tiedot, mutta ei siihen aikani riitä, töitäkin on tehtävä...;)!
Siksi olisin kiitollinen, jos jaksaisit edes ne pahimmat virheeni luetteloida.
Kiitos!
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Olettaen etä puhut nyt vain ja ainoastaan Sprint Cupista, niin listaan alle jotain korjauksia: osa aikaisemmista virheistä olikin jo korjattu :)

-oikeinkirjoitus: Watkins Glen
-NASCARin pääsarja ei ole koskaan kokeillut katurataa
-Aika-ajoja ei ole kaksi, mutta kierroksia on: ulos -> nopea -> nopea -> pois
-Se miten imu vaikuttaa ajamisen luonteeseen on täysin ratakohtaista
-Nykyään yläkautta ohittaminen alkaa olla suositumpaa kuin alakautta.
-Autojen nopeutta on rajoitettu keinotekoisesti ainoastaan Talladegassa Ja Daytonassa. Mm. Californiassa ja Atlantassa auto voi hetkellisesti yltää 210mph+ vauhteihin.
-Varikkomiehistön määrästä en nyt ole varma oliko se 7 vai 6, siitähän vähennettiin yksi henkilö tän kauden sääntöihin. Kannattaa laskea seuraavan kisan aikana :D

-Kuljettajan numeroissa ei ole kyse kuljettajan numeroista, vaan kaikkia kilpailunumeroita hallinnee tallit/omistajat. Tietenkin lopullinen omistajuus on NASCARilla, jolla on veto-oikeus numeropolitikointiin. Usein sama numero seuraa kuitenkin menestynyttä kuljettajaa, koska siitä on hyötyä tallille näkyvyyden ja sponsoreiden ylläpitämisessä. Mutta mm. legendaarisella numerolla 43 on ajanut lukuisia kuljettajia.
-Lippuja ei nykyään enää tarvitse ostaa vuosia etukäteen (parhaimmille paikoille ehkä?), koska katsojaluvut kisoissa ovat romahtaneet suuresti. Kalliita ne silti ovat, ehkäpä siinä osasyy...

Tässäpä varmaan kaikki tällä erää!
 

Z3

Member
Liittynyt
15.5.2011
Viestit
18
Kiitos JR!

Juuri tällaista palautetta kaipaan, hyvä !

Sen verran tarkennusta, että yritin tuon prologin alkupuolella kertoa, että lähestyn aihetta lähinnä Sprint Cupin kautta, mutta teen luokkaesittelyt erikseen.
En oikeastaan keksinyt muuta tietää antaa lajista lyhyttä yleiskuvausta vähän tarkempien tekstien pohjustukseksi.

Kun olen oikean työkalun ääressä, käyn nuo juttusi läpi joko suoraan korjaten tai sitten tarkentaen missä tarpeen.
Monet säännöt tosiaan tuntuvat muuttuvan vuosittain ja siksi yritinkin tuossa ensin vähän "keskiarvottaa" asioita,ettei tarvitsisi jatkuvasti tuota blogia olla korjaamassa,mutta ei se taida olla sekään hyvä tie.
Yksinkertaistaminen ON vaikeaa.

Kiitos vaivannäöstäsi, hoidan huomiosi ajan tasalle :) !
 

Z3

Member
Liittynyt
15.5.2011
Viestit
18
Sinnikkyyttä !

Taitaa olla "toinenkin kaveri" tunkemassa samalle saitille...:)!
Joo, tosi pitkään kesti että pääsi läpi. Sieltä löytyy lehdistötiedote ja auton maalauskuva, ei siis vielä valokuvaa. Tulee Kimimäinen maalaus.
 
Ylös