Porsche erikoisuudet

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Nuo Porschen isommat mallit on kyllä käsittämättömän rumia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Porshelta vihdoin täystehoinen keskimoottorimalli:

eli enöää ei painita pelkästöään Boxster/Cayman-luokassa:
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/256095/ :cool:
Porshelta olisi kyllä aika legendaarinen veto tehdä bokserikasi voimanlähteeksi tuohon vaunuun. Melkein kaikissa urheilumallin Porscheissa on bokserikuutonen, joten suuremman sylinterimäärän omaava mylly olisi kyllä paikallaan.

Tuo teksti tosin arvuuttelee 911 GT2:n bokserikutosen tai 918:n V8-motin väliltä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta sehän on 911! "UUSI Porsche 911!!! Nyt uudet peilit!";)
The worlds laziest designers at work.... :rolleyes:

Jellinek: mikä tuosta kuvasta tekee "erikoisen"? Se tuskin on 911, tai edes uusi sellainen, uutta mallia kun sieltä on jo
hetkonen odoteltu ja toisaalta 911 ei yleensä edes muutu juuri mitensäkään "erikoisesti"....
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
The worlds laziest designers at work.... :rolleyes:

Jellinek: mikä tuosta kuvasta tekee "erikoisen"? Se tuskin on 911, tai edes uusi sellainen, uutta mallia kun sieltä on jo
hetkonen odoteltu ja toisaalta 911 ei yleensä edes muutu juuri mitensäkään "erikoisesti"....
Joo ei 911:sta sovi muuttaa liikaa. Sitä ei yksinkertaisesti voi muuttaa. Carrera GT oli hieno esimerkki siitä, kun Porsche teki jotain todella upeaa, erilaista: Todellisen Super Auton.
Asiakaat juoksivat karkuun huutaen, "siitä puuttuu FLATSIX, siinä ei ole sitä LUUKKIA!" Ja vielä vuosi pari sitten niitä sai uutena Tehtaalta, sen takia kun eivät menneet kaupaksi....... Uskomatonta touhua.

Aikoinaanhan ne tööttäs sen 911:sen etuvalon uusiksi. Nousi kamala haloo kun klassikko rikottiin laittamalla ällörumavilkku samaan umpioon vieläpä umpion sivulle antaen tulokseksi epämuodostuneen kumisaapasilmeen. Samalla peräkin muokatiin möhköfantiksi.
Okei se oli kyllä ihan karseen näkönen, ja monen monen monen monen faceliftin jälkeen ne sai sitä vähän siedettävämmäksi taikomalla sen "valkoseiseksi" sen umpion sisälle, ettei vilkku pomppaa silmille sieltä niin kuin aiemmin. Peräkin sai vähän siedettävämmät muodot, mutta uusi Panamera on taas paluu arkeen.

Sitten joku Saksalais-ingenööri sai idean, että "HEI..tehdään siitä sellanen kuin se oli ennen, mutta vähän modernimpi!!!" ja AVOT!
Porsche fanit ympäri maailman taputtivat käsiään ja tänään 911:nen on edelleen se sama vanha 911 modernin näön kera. Tunnistettavissa silti 70-luvun urheilautoikoniksi, yhden etuvaloumpion kera ja leditakavalorivistön koristaessa takaosastoa.

Okei....Porschen ansioksi on tosin laskettava ne lukuisat GT3, GT2 GT3 RS versiot viime vuosilta, jossa ovat tuoneet rata-autotunnelman suoraan kadulle, jokaisen taskurahasta pitävän ulottuville. MIkään muu urheiluautovalmistaja ei ole ymmärtänyt tätä markkinarakoa niin hienosti kun Porsche. Laittamalla turvakaaret, poistamalla kaiken turhan shaissen, radiota ja ilmastointia myöten, tekemällä siitä melkeen puhtaan rata-auton: rekisteröintimahdollisuudella. Ja se kikka on myynyt, JA PALJON.
Jopa Suomesta löytyy useita GT3 RS:siä, GT3 MK1, GT2, vaan mainitakseni.

Täytyy vielä McLaren F1 LM/GTR friikkinä todeta, Italialaisia; etenkään Lamborghinia unohtamatta; että JOS pitäisi rata-auton tunnelma saada talliin; ei montaa sekunttia tarttisi miettiä ostaisinko uudehkon GT3 RS:n.....;)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Täytyy vielä McLaren F1 LM/GTR friikkinä todeta, Italialaisia; etenkään Lamborghinia unohtamatta; että JOS pitäisi rata-auton tunnelma saada talliin; ei montaa sekunttia tarttisi miettiä ostaisinko uudehkon GT3 RS:n.....;)
Kyllähän Porsche olisi ihan peli siihen tarpeeseeen.

Itselleni on vaan kehittynyt jonkun sortin perversio 458:a kohtaan. Jos siitä tulee Scuderia malli niin tulevan lottovoiton sijoituskohde selkenisi laakista.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Olisi joo, GT3 RS olisi ihan täyskymppi muutenkin.
Vapaasti hengittävä, korkealle kiertävä, kaikki turha ylimääränen turhakeavustinpöppö karsittu pois ja sopivan race-ulkonäöllisesti.

458:sta tulee ihan varmasti Scuderian kaltainen versio, tai joku vielä speciaalimpi laite. Saisivat tehdä siitä turvakaari-version, jonkin sortin GT2 tyyppinen "nipinnapin" katulaillisen laitteen.

458 Italiassa on vaan yksi asia, mikä mulla töksähtää ja se on se vaihdelaatikko. Ei silti, uuteen Aventadoriinkaan ei manuaalia käsittääkseni enää ole tarjolla.........
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
911:ssä mielenkiintoista nähdä erityisesti tekninen kehitys uuden mallin osalta. Ulkonäöllisesti tuskin kukaan odottaa mitään mullistavaa nimittäin:eek:

Jo 997-mallisarjan kohdalla tiedostettiin yleisesti 6-mukisen bokserin venyttämisen ongelma yhä vaan uusiin teholukemiin ja vääntöihin (ennenkaikkea vaparina). Kansankielellä: aletaan vaatimaan sellaisia teholukemia, että Porschen tie eli se iskutilavuuden maltillinen lisääminen mallisarja kerrallaan, alkaa olemaan käyty loppuun nykyisin puittein. 7 litraista 6-syl konetta ei pysty edes Porschen insinööri rakentamaan tasapainoiseksi kierroskoneeksi..

Oma veikkaus: kohta näemme V8:n 911-sarjassa:alppu:

Kerran se tosin vain kirpaisee: Aivan kuten 90-luvulla ilmajäähdytteisyydestä luopuminenkin.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Oma veikkaus: kohta näemme V8:n 911-sarjassa:alppu:
Sylinteri määrän kasvulle on varmasti painetta, mutta haluaisin porschen pysyvän bokseri koneessa ihan jo perinteiden takia. Bokseri-8 olisi hyvä vaihtoehto.

Bokseri-8 ei olisi myöskään mikään uusi juttu porschelle, sillä 908 kilpa-autosta kyseinen moottori löytyi, tuolloin 3 litraisena ja 350 hevosvoimaisena.

http://www.youtube.com/watch?v=McKRagEpqnk&feature=related Siinä kyseinen auto dynossa. Äänet on ainakin upeat :ahem:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
911:ssä mielenkiintoista nähdä erityisesti tekninen kehitys uuden mallin osalta. Ulkonäöllisesti tuskin kukaan odottaa mitään mullistavaa nimittäin:eek:

Oma veikkaus: kohta näemme V8:n 911-sarjassa:alppu:
Tai sitten sinne tungetaan KERS, hypridiä ja ties mitä jarrunestetasapainonlämmöntalteenottolaitteita, joilla saadaan vielä extra 20hv lisää napin kautta välittömästi kuljettajan käyttöön.
TAI sitten sinne tungetaan 4 turboa.

Veekasi on tietenkin helppo tapa, mutta mites paino, moottorin koko ym. asiat saadaan ratkaistua niin, ettei autosta tulee menneiden vuosien lekaa jälleen kerran. No toisaalta; jos V12 pystyään tekemään 60cm mittaiseksi, niin ei ei V8 osaavien ingenöörien käsissä pitäisi ongelma olla....
 
Ylös