Porsche erikoisuudet

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jos tämä on totta, tämä on ihan älyttömän upea uutinen.:thumbup:

Tänä päivänä, jolloin kaikenmaailman läppynappituplakytkinf1kopiolootat on niin POP, Porsche tekee ilmeisesti taas asiat omalla tavallaan, kuten monet hienot GT3 RS/ GT2 ym. katuversiot osoittavat.

Hemmetin hienoa, toivottavasti Lambolla ja Ferrarilla, ja Mäkillä tajutaan tämä asia, että on niitäkin ostajakunnassa, jotka oikeasti diggaavat vaihtaa itse ilman tietokonetta.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Jos tämä on totta, tämä on ihan älyttömän upea uutinen.:thumbup:

Tänä päivänä, jolloin kaikenmaailman läppynappituplakytkinf1kopiolootat on niin POP, Porsche tekee ilmeisesti taas asiat omalla tavallaan, kuten monet hienot GT3 RS/ GT2 ym. katuversiot osoittavat.

Hemmetin hienoa, toivottavasti Lambolla ja Ferrarilla, ja Mäkillä tajutaan tämä asia, että on niitäkin ostajakunnassa, jotka oikeasti diggaavat vaihtaa itse ilman tietokonetta.
Loistava uutinen. Sattui riittävän paljon Ferrari ilmoitti luopuvansa kulissivaihteistosta edes optiona.. Oli mielestäni iso virhe. Puritanistinen urheiluautoilija edellyttää aina alle takavetoa ja rehellistä manuaalia.

Supernopeat tuplakytkin F1-läpyttimet puoltavat paikkansa optioina, mutta kyllä pitäisi tarjota urheiluautosta aina oikea manuaalilaatikko nautiskelijoille.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

http://www.autozeitung.de/porsche-zukunft
Haluaakohan kukaan oikeasti jotain tällaista? :doubtful:
Volkkarin pomot haluavat. Veikkaan että tulee sisältämään paljon samoja komponentteja kuin VW GOlf / Audi A3. Onnistuivathan volkkarilla tyrimään tuon Lambonkin liki volkkarin kopioksi... Gallardo muistuttaa interiööriltään ja etenkin interiöörin detaljeilta jotain paskattia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Volkkarin pomot haluavat. Veikkaan että tulee sisältämään paljon samoja komponentteja kuin VW GOlf / Audi A3. Onnistuivathan volkkarilla tyrimään tuon Lambonkin liki volkkarin kopioksi... Gallardo muistuttaa interiööriltään ja etenkin interiöörin detaljeilta jotain paskattia.
Gallardo on ehkä kevyesti Audimainen, mutta muuten autossa on kyllä särmää ihan tarpeeksi. Omasta mielestäni paras Lamborghini koskaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Gallardo muistuttaa interiööriltään ja etenkin interiöörin detaljeilta jotain paskattia.
No mikäs ihme se on jos kaikki vipstaakit & mittarit yms. on otettu suoraan Audi A8:sta?
Toisaalta itse en näe tätä paskana asiana, ne kun tuntuvat toimivan Audeissa, toisin kuin italiaanojen omissa viritelmissä :rolleyes:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Porschehan on tunnetusti edellekävijä vaihtestojen saralla. Mm. synkrot ja kaksoiskytkinvaihteisto ovat porschen keksintöjä. Millainenhan vaihtokuvio seitsenvaihteisessa manuaalissa on...
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Porschehan on tunnetusti edellekävijä vaihtestojen saralla. Mm. synkrot ja kaksoiskytkinvaihteisto ovat porschen keksintöjä. Millainenhan vaihtokuvio seitsenvaihteisessa manuaalissa on...
Vai oliko sitten kaksoiskytkinvaihteiston takana Audin rallipuoli 80-luvulla? Suunnitteliko tohtori Porsche erikseen vaihteistoja muille ennen 356-malliaan, koska eikö monissa urheiluautoissa kuitenkin ollut täysin synkronoituja manuaaleja jo ennen tuota 50-luvun 356:sta?

En halua saivarrella vaan asiallisesti keskustella kiinnostavasta aiheesta:thumbup: Saatan myös olla väärässä kummassakin luulossani nimittäin:cool:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vai oliko sitten kaksoiskytkinvaihteiston takana Audin rallipuoli 80-luvulla? Suunnitteliko tohtori Porsche erikseen vaihteistoja muille ennen 356-malliaan, koska eikö monissa urheiluautoissa kuitenkin ollut täysin synkronoituja manuaaleja jo ennen tuota 50-luvun 356:sta?

En halua saivarrella vaan asiallisesti keskustella kiinnostavasta aiheesta:thumbup: Saatan myös olla väärässä kummassakin luulossani nimittäin:cool:
Audi Quattrossa käytetty vaihteisto taisi olla Porschen suunnittelema ja vaihteisto taisi olla Porschen kilpa-autoissa käytössä ennen Quattroa. Niin tosiaan Porsche keksi kartiosynkrot, jotka ovat "standardi" nykyään.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Audi Quattrossa käytetty vaihteisto taisi olla Porschen suunnittelema ja vaihteisto taisi olla Porschen kilpa-autoissa käytössä ennen Quattroa. Niin tosiaan Porsche keksi kartiosynkrot, jotka ovat "standardi" nykyään.
Okei, arvokasta informaatiota! Porchen ja Audin väliset tekniikkalainaukset jopa moottoripuolella olivat siviilipuolellakin arkipäivää 70-l ja 80-luvuilla, joten sinänsä luonnollista jos yhteystyötä löytyi urheilupuolellakin.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Loistava uutinen. Sattui riittävän paljon Ferrari ilmoitti luopuvansa kulissivaihteistosta edes optiona.. Oli mielestäni iso virhe. Puritanistinen urheiluautoilija edellyttää aina alle takavetoa ja rehellistä manuaalia.

Supernopeat tuplakytkin F1-läpyttimet puoltavat paikkansa optioina, mutta kyllä pitäisi tarjota urheiluautosta aina oikea manuaalilaatikko nautiskelijoille.
Tässä juttua manuaalivaihteiden katoamisesta urheiluautoista:
http://www.egmcartech.com/2011/07/02/are-manual-transmissions-slowly-disappearing-from-future-supercars/
Toisaalta on ymmärrettävää, jos moottori on moderni, sähköisesti ohjattu, miksi sen jatkeena pitäisi olla viimevuosisatainen keppiloota.
Makunsa toki kullakin. :dunno:
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Tässä juttua manuaalivaihteiden katoamisesta urheiluautoista:
http://www.egmcartech.com/2011/07/02/are-manual-transmissions-slowly-disappearing-from-future-supercars/
Toisaalta on ymmärrettävää, jos moottori on moderni, sähköisesti ohjattu, miksi sen jatkeena pitäisi olla viimevuosisatainen keppiloota.
Makunsa toki kullakin. :dunno:
Joo tuo riippuu kyllä ihan autosta ja mihin se on suunniteltu. Johonkin nopeaan keskimoottoriseen ratatykkiin nopeasti vaihtava sopii kuin nenä naamaan.

Sen sijaan enemmän cruisailuun ja yleiseen nautiskeluun tehdyt autot, kuten vaikka avoautot ja enemmän leikkimiseen tehdyt menopelit huutaa perinteistä keppivaihteistoa kaverikseen :cool:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ylös