Mikä eniten ärsyttää f1:ssä?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ai esim. pesäpallosta? Mistäköhän sitä alottaisi....:confused:
Kylläpä joidenkin ihmisten muisti on lyhyt :D:D

Jotkut pitävät taitoluistelua hienoimpana urheilulajina maailmassa. Totuus on että kyseisessä lajissa kaikkein eniten hiljaisesti hyväksytään sopupelit, väärät voittajat ja vähän kaikki!
Sori en seuraa juntti pesistä,niin en tiedä mistä puhut nyt.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Sori en seuraa juntti pesistä,niin en tiedä mistä puhut nyt.
Jos olet ollut elossa 1990-luvun lopussa niin pitäisi tietää mistä on kyse. Ei siihen lajin seuraamista tai tarkempaa tuntemista tarvita vaan yleistietoa. Ihan oikeasti.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos olet ollut elossa 1990-luvun lopussa niin pitäisi tietää mistä on kyse. Ei siihen lajin seuraamista tai tarkempaa tuntemista tarvita vaan yleistietoa. Ihan oikeasti.
Mitä helvetin yleistietoa? Mua ei kiinnosta pesis paskan vertaa,niin miksi mun pitäisi tietää mitä pesis ympyröissä on tapahtunut? Valaise nyt mitä siellä on tehty.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Mitä helvetin yleistietoa? Mua ei kiinnosta pesis paskan vertaa,niin miksi mun pitäisi tietää mitä pesis ympyröissä on tapahtunut? Valaise nyt mitä siellä on tehty.
ok, leikitään sitten niin ettei ole tapahtunut mitään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Joo. Ja sitten kun ne jotka tämän ymmärtävät kuitenkin arvioivat lajissa mukana olevia yksilöitä niin kuin ko. yksilöt olisivat itse tehneet jotain, sellaiset tyypit vasta ärsyttävätkin. Ts. ne tyypit jotka ymmärtävät lajin luonteen, kuten mainitsit, eivät voi johdonmukaisesti puhua mistään muusta kuin tallin suorituksesta: ei ole mitään yksilösuorituksia ja yksilöiden mainitseminenkin on turhaa. Voidaan loogisesti puhua vain talleista.
On siis vain mustaa ja valkoista :rolleyes:

Ehkäpä sitten voitaisiin siirtyä ajamaan pelkästä tallimestaruudesta, niin ei olisi mitään epäselvyyksiä tällaisten asioiden suhteen? Jos kuljettajien mestaruudella on tarkoitus saada selville, kuka on paras kuljettaja, niin miten tällainen tulostenjärjestely auttaa asiassa? Sitten, jos kuljettajien mestaruuden poistosta seuraisi esimerkiksi radikaali kiinnostuksen lasku lajin seuraajien parissa, niin siinähän laji saisi vain sen mitä tilasikin "älykkäillä" siirroillaan. Naurettavaa pitää yllä tuollaisia kulisseja kuljettajien mestaruuksista, jos oikeasti kyseessä onkin tallimestaruus numero kaksi.
Ihan kuten vaikka ammattipyöräilyssä, F1:ssä sekoittuu sekä joukkue- että yksilölajien elementtejä. Kuljettajien mestaruutta ei koskaan voiteta pelkällä ajotaidolla, vaan tallin vaikutus suorituskykyyn on joka tapauksessa suurempi kuin kuljettajan. Tämän takia on lähtökohtaisesti epätodennäköistä, että kuskien mestari todella on paras kuljettaja. Samoin se, että kuljettajien mestaruustaiston tulos perustuu aina tallien suorituskykyyn ja päätöksiin pitäisi olla täysin selvä lähtöasetelma, ei mikään kulissi.

Jos todella halutaan selvittää kuljettajien välinen paremmuus, on lähtöasetelman oltava jotain nykyisen F2-sarjan tapaista. F1:ssä kuskimestaruus taas riippuu aina paitsi tallien nopeusjärjestyksestä, myös kuskien suorituksista ja toisaalta tallin ja kuskin yhteistyön onnistumisesta. Samalla toisen kuljettajan suosiminen toisen varjolla on hyvinkin mahdollista monessakin eri käänteessä ja tapauksittain jopa pakollista tiimin menestyksen varmistamiseksi. Kun lähtöasetelma on tämä, on häkellyttävää seurata mekastusta, jonka mukaan F1 ei ole enää urheilua, kun tällainen päätös tehdäänkin näkyvästi. Käytännössä se tarkoittaa, että vehkeillä saa, kunhan sen tekee piilossa.

Mainittakoon nyt vielä, että mielummin minäkin olisin nähnyt Massan voittavan useastakin eri syystä. Minusta Ferrarilla tulee kuitenkin olla vapaus tehdä typeriä päätöksiä myös kuljettajiensa järjestyksen kilpailussa suhteen. Toisaalta tässä myös pakotetaan talli määräämään järjestyksen jäädyttäminen kaksoisjohdossa, mikäli se mielii välttää RBR:n Turkin katastrofin kaltaiset tapahtumat. En ymmärrä, millä tapaa se on parempi ratkaisu.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Yksinkertaisesti mikä ärsyttää F1:ssä? Alonso. Tämä mies tuskin perusteluja kaipaa. :D
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Tällä hetkellä kaksikko Alonso ja Ferrari-Santender... Eilen oli taas ferrarilta nii törkeä temppu että hohhoijjaa. Pitävät lajia seuraavia ihmisiä ihan aaseina. Ferrari tallinjäsenillä jokaisella oli eri selitys mitä tilanteessa tapahtui. Yhden mukaan massa teke virheen vaihtaessa vaihdetta ja toiset sanoo sitten ihan muuta. Miks sitä jokaisella oli eri valhe tilanteeseen ? Huomattavasti uskottavampaa olisi valehtelu jos kaikilla olisi sama tarina kerrottavana mutta kun jokainen sepittää eri selityksiä ni eihän siitä hyvää seuraa...

Tallimääräykset nyt on osa lajia mutta itse näen ne vasta sitten hyväksyttävinä kun todellakii on näin että toinen kuski on menettänyt teoreettiset mahdollisuudet mestaruuteen.

Rupesi vituttamaan kokoajan vaan lisää ja lisää kun tuli jos minkäkii näköistä selitystä ! Hommatkaa munat hyvät herrat ! Pallitonta porukkaa johtoportaassa !

Sitten tämä Alonso... Kaveri tosiaan jaksaa itkeä AINA ! Joka kisassa saa nähdä jotain helvetin käden nostelua tai parkumista radioon. Kisassa kun kaveri on jonku takana jumissa eikä taidot riitä mennä ohi ni alkaa älytön käsien heilutus ohjaamossa sekä se helvetinmoinen itkeminen ! Todellinen taistelija tämä Alonso !
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Kuljettajien mestaruutta ei koskaan voiteta pelkällä ajotaidolla, vaan tallin vaikutus suorituskykyyn on joka tapauksessa suurempi kuin kuljettajan. Tämän takia on lähtökohtaisesti epätodennäköistä, että kuskien mestari todella on paras kuljettaja. Samoin se, että kuljettajien mestaruustaiston tulos perustuu aina tallien suorituskykyyn ja päätöksiin pitäisi olla täysin selvä lähtöasetelma, ei mikään kulissi.
Olet kyllä oikeassa tässä, ja oikeastaan muistakin mainitsemistasi asioissa (jotka jätän nyt pituuden takia pois tästä lainauksesta). Tavallaan tämä oma osuuteni on vain lapsellista vetoamista sellaisen hengen ja toimintapojen puolesta, joissa kilpailutilanteita jätettäisiin enemmän kuljettajien ratkaistaviksi omilla taidoillaan. Jos molemmat osaavat asiansa, paremmuusjärjestys saadaan kuntoon ilman kolareitakin. Kun otetaan huomioon, miten pitkälti kuljettajien pärjääminen on jo riippuvaista kaikista muista seikoista kuin omista taidoista, niin kaiken sen lisäksi pitää vielä hoitaa kilpailutilanteet sopupelillä. Vähän heikkoa sellainen, kuulukoon sitten lajin henkeen tai ei.

Ferrarilla on oikeus toimia omien etujensa mukaan, kunhan pitäytyvät säännöissä. Samoin koko sirkuksen pyörittämisen mahdollistavilla katsojilla on oikeus vaatia paremmin omaan makuun sopivaa showta. Kuten täälläkin monet tuntuvat tekevän. Miksi suuren yleisön tulisi pitää suunsa kiinni ja hyväksyä kaikki omasta mielestään näytöstä pilaavat ratkaisut, jos mielipiteen ilmaisemisen kautta voi saada parannuksiakin aikaan?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ferrarilla on oikeus toimia omien etujensa mukaan, kunhan pitäytyvät säännöissä. Samoin koko sirkuksen pyörittämisen mahdollistavilla katsojilla on oikeus vaatia paremmin omaan makuun sopivaa showta. Kuten täälläkin monet tuntuvat tekevän. Miksi suuren yleisön tulisi pitää suunsa kiinni ja hyväksyä kaikki omasta mielestään näytöstä pilaavat ratkaisut, jos mielipiteen ilmaisemisen kautta voi saada parannuksiakin aikaan?
Tokihan suuri yleisö saa mielipiteensä ilmaista ja F1 on siihen jo vastannut lisäämällä tallimääräyspykälän sääntöihin.

Ja edelleen, juuri siksi fanit minua ärsyttävät.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Tokihan suuri yleisö saa mielipiteensä ilmaista ja F1 on siihen jo vastannut lisäämällä tallimääräyspykälän sääntöihin.

Ja edelleen, juuri siksi fanit minua ärsyttävät.
ai sä ite et siis ole fani? mikäs sit?
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Se, että tallimääräykset kielletty ja silti niitä sallitaan paitsi nyt tätä viimeisintä.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Tekopyhyys, liian selvät tallimääräykset ja toisaalta se, että niiden antajat kieltävät kaiken.
 

Ommk

Active member
Liittynyt
12.7.2010
Viestit
41
Se, että Macci-kuskeja kielletään ajamasta kilpaa kisan puolesta välistä alkaen ku pitää säästää bensaa. Ei siinä mitään jos tota ois yhessä kisassa, mutta kun tuntuu olevan joka kisassa...:jaska:
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Se, että Macci-kuskeja kielletään ajamasta kilpaa kisan puolesta välistä alkaen ku pitää säästää bensaa. Ei siinä mitään jos tota ois yhessä kisassa, mutta kun tuntuu olevan joka kisassa...:jaska:
Välitankkaukset ovat kiellettyjä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ei se siltikään selitä miksi eräillä tiimeillä bensankulutus on muita tiimejä suurempaa.
Horner tuota selvensi BBC:n lähetyksessä, että jokainen tiimi sen kanssa nyt taiteilee. Kisaa et pääse nopeimmin maaliin sillä että tankki on alussa ihan täpötäynnä ja otat siitä maksimitehot ulos. Mm. kisan alussa häviät siinä liikaa, että auto on liian raskas. Propellipäät joka tiimissä laskevat mikä on optimilasti bensaa, mikä paino toimii parhaiten, ja millä määrällä ei joudu liikaa tekemään kompromissia tehojen kanssa. Eli tavoitteena on nopein ja paras keino ajaa kisa läpi, ollen mahdollisimman kilpailukykyinen muihin tiimeihin nähden. Vaikka se sitten tarkoittaa että kisan loppupuolella joutuu joskus vähentämään tehoja ja säästämään löpöä että pääsee maaliin asti.
 

Ommk

Active member
Liittynyt
12.7.2010
Viestit
41
Horner tuota selvensi BBC:n lähetyksessä, että jokainen tiimi sen kanssa nyt taiteilee. Kisaa et pääse nopeimmin maaliin sillä että tankki on alussa ihan täpötäynnä ja otat siitä maksimitehot ulos. Mm. kisan alussa häviät siinä liikaa, että auto on liian raskas. Propellipäät joka tiimissä laskevat mikä on optimilasti bensaa, mikä paino toimii parhaiten, ja millä määrällä ei joudu liikaa tekemään kompromissia tehojen kanssa. Eli tavoitteena on nopein ja paras keino ajaa kisa läpi, ollen mahdollisimman kilpailukykyinen muihin tiimeihin nähden. Vaikka se sitten tarkoittaa että kisan loppupuolella joutuu joskus vähentämään tehoja ja säästämään löpöä että pääsee maaliin asti.
Tuo on varmaan harvinaisen totta, mutta kuitenkin aika surullista. F1:a sentään mainostetaan sarjana jossa ajaa tän pallon parhaat kuskit, mutta annetaan loppupeleissä aika vähän mahdollisuuksia kuskille. No, kaipa ne propellipäät tietää vähän enemmän asiasta ku minä :p
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Olis kivaa, jos joltain loppuis bensa kesken kaiken kikkailun takia.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Tuo on varmaan harvinaisen totta, mutta kuitenkin aika surullista. F1:a sentään mainostetaan sarjana jossa ajaa tän pallon parhaat kuskit, mutta annetaan loppupeleissä aika vähän mahdollisuuksia kuskille. No, kaipa ne propellipäät tietää vähän enemmän asiasta ku minä :p
Siihenhän tämä on kokoajan enempi mennyt. Moottorin, vaihdelaatikon, renkaiden yms säästäminen ja kun lisätään siihen bensan säästö niin eihän tässä enää ole mitään mieltä. Muutetaan koko sarja saman tien kestävyysajoiksi tyyliin 24h kisat niin saadaan sarja vastaamaan nykyisiä ominaisuuksiaan :jaska:

Oli paljon hienompaa kun ajettiin esim. aika-ajot spesiaalimoottoreilla ja -renkailla...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös