vissiin siis viime kesänä ilmoittivat että saavat uuden joten voi olla siinä ja siinä onko vielä valmis Ollaan kuiteskii italiassaEikös se valmistunut jo vuosia sitten?
vissiin siis viime kesänä ilmoittivat että saavat uuden joten voi olla siinä ja siinä onko vielä valmis Ollaan kuiteskii italiassaEikös se valmistunut jo vuosia sitten?
http://www.youtube.com/watch?v=Xvw3Zkr6-GcToyotan simulaattori:
http://www.youtube.com/watch?v=0IFyv0xOaTY
IMHOFerrari (video): http://www.bbc.co.uk/news/technology-22218163
Tuo näyttää heiluvan tai tärisevän vain vähän - ehkä oli säädetty toimittajan vuoksi minimiin, mutta tuli mieleen sellaiset ennen tavarataloissa olleet lasten kolikoilla toimivat leikkiautot. Ei tuo kuitenkaan näytä olevan minkään isojen hydraulisten jalkojen päällä kuten esim. aloituspostauksessa postattu Wirthin simu. Kun ei sekään lopulta mitenkään voi vastata todellisia voimia, niin en ymmärrä mitä hyötyä tuollaisesta pelkästä tärinästä on. Oikea kuski tuskin moista tärinää tarvitse minkään fiiliksen luomiseen.
Olen tahkonnut tunteja Grand Prix Legens'illä 90-luvun lopulla Unkarissa ja sinun kommenttisi toi kyllä muistoja mieleen juurikin tuosta suhtautumisesta.Nykyään on kyllä tavallisen pulliaisen kannalta mukavaa kun pc:lle saatavat simut ovat, tietysti g-voimat poislukien, kovinkin kehittyneitä.
Sääli vain että Suomessa suhtautuminen on edelleen jostain 50-luvulta. "Lol joku autopeli, samanlainen kuin pleikassa vai".
Nascarinkin vaativuuden ymmärtää eri lailla kun yrittää itse vetää satoja kierroksia ovaalia.
Siis mun pointti oli enemmänkin, että miksi sitten edes yrittää jos ei 6DoF. Jotenkin tuli olo, että tässä olisi simun toimittaja vetänyt hyvät rahat, "meidänkin simu liikkuu!" tyyliin.IMHO
Kannattaa pitää mielessä, että todellisen ajofiiliksen tai edes lähelle simulointi on mahdotonta, kun nuo f1-autot kykenevät 4-5G:n kiihtyvyyksiin...
Ehkäpä F1-tallien simuissa on oleellisempaa oppia radan jarrutus-, sisään kääntö- ja kaasunavauskohdat uuden auton kuskin näköperspektiivistä insinöörien parhaaseen ajolinja arvaukseen perustuen, kyseisellä setuppilla.
Kyllä kait tuolla liikkeellä voidaan luoda "perstuntumaa" autoon.Siis mun pointti oli enemmänkin, että miksi sitten edes yrittää jos ei 6DoF. Jotenkin tuli olo, että tässä olisi simun toimittaja vetänyt hyvät rahat, "meidänkin simu liikkuu!" tyyliin.
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=3033556&postcount=1886- Aero data are real data with a mix of measurement data from track and windtunnel.
- Vehicle dynamics data is coming from calculated values during the development of the car, chassis test-rig and later compensated with real track data.
- Engine data is coming from the test-rig (can even run an engine at the test-rig in real time)
- Track is laser scanned with analysis data of the track surface.
- Tyre data comes from Michelin and real track test data.
Ehkä kyseessä on RIITTÄVÄN realismin tunteen tuottamiseen krittisilla alueila tarvittavan koodaamisen&testaamisen ajan ja testi/kisakuskin antaman palautteen yhtälö?Siis mun pointti oli enemmänkin, että miksi sitten edes yrittää jos ei 6DoF. Jotenkin tuli olo, että tässä olisi simun toimittaja vetänyt hyvät rahat, "meidänkin simu liikkuu!" tyyliin.
Maltaita - paljon tällainen kertahankinta (tai ei ainakaan jokavuotinen hankinta) nyt lopulta vuosittaisessa budjetissa näkyy? Eikö kannattaisi tehdä kerralla kunnolla huomioon ottaen miten paljon näitä nyt on hehkutettu testikiellon jälkeen?Ehkä kyseessä on RIITTÄVÄN realismin tunteen tuottamiseen krittisilla alueila tarvittavan koodaamisen&testaamisen ajan ja testi/kisakuskin antaman palautteen yhtälö?
6DoF vehkeet, koodaajat, koodi ja testaajat maksaa maltaita.
Sitten tulee kisakuski, joka sanoo ' Tää ei oo realismia nähnytkään...'
Ei se mahdotonta ole, mutta hirvittävästi rahaa ja ison tilan se vaatii.IMHO
Kannattaa pitää mielessä, että todellisen ajofiiliksen tai edes lähelle simulointi on mahdotonta, kun nuo f1-autot kykenevät 4-5G:n kiihtyvyyksiin...