Vapaan F1-liveseurantatoikki

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Mulla oli taas pankkitilillisen verran vetoja sen puolesta ettei saksalainen ainakaan voita. 1,5€ menetin.
Pakko sillekin on joskus paska flaksi kolahtaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sebastian Räikkönen Diaz! Siinäpä vasta formulaveikkonen!

Spacety Car pelasi kyllä Räikkösen Pussiin ja Puikkosen Rässiin!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kävin asiapuolella provoilemassa ja modet vain silittää päätä. On helppoo kun on sisäpiirissä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Samaa ovat kokeneet yks Häkkinen ja yks Räikkönen yhden McMersun epäluotettavuuden takia tuossa 2000-luvun ihan alussa. Schumacherin Ferrari pelitti kellon tapaan ja McLarenin mersumylly poksui tuon tuosta. Ainakin kaksi suomalaista MM:ämämmää hävittiin Mersun rähjähteleviin moottoreisiin.

Saa olla eri mieltä, mutta näin se on.
Komppaan
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Nyt vittu oikeesti, miksi ei saa kyydittää. Mansell-Senna-kyyditys on vieläkin kaikkien muistissa. Tuollaisesta ne muistot ja positiiviset elämykset syntyvät. Ja donitsejahan ei tietenkään saa tehdä tuulettaakseen. EI TIETENKÄÄN! Ja miksi radanreunukset ovat asfalttia? Täydellä riskillä voi vetää aina kun tietää että liikayrittämisestä ei seuraa mitään! Korkeintaan se että jos tuomarit huomaavat, voi joutua päästämään ohitettu takaisin edelle. Mutta siinä ei häviä mitään! Seuraavalla kierroksella voi yrittää uudestaan. Ykköset on tylsää ajanvietettä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Nyt vittu oikeesti, miksi ei saa kyydittää. Mansell-Senna-kyyditys on vieläkin kaikkien muistissa. Tuollaisesta ne muistot ja positiiviset elämykset syntyvät. Ja donitsejahan ei tietenkään saa tehdä tuulettaakseen. EI TIETENKÄÄN! Ja miksi radanreunukset ovat asfalttia? Täydellä riskillä voi vetää aina kun tietää että liikayrittämisestä ei seuraa mitään! Korkeintaan se että jos tuomarit huomaavat, voi joutua päästämään ohitettu takaisin edelle. Mutta siinä ei häviä mitään! Seuraavalla kierroksella voi yrittää uudestaan. Ykköset on tylsää ajanvietettä.
Ja kaiken lisäksi ne juuttaa kiertävät koko ajan samaa rataa. Kierroksesta toiseen. Ei minkäänlaista vaihtelua, vaan koko ajan junnaavat ja hinkkaavat sitä samaa syheröä, jonku joku Thiilke vai vastaava suunnittelija on katsonut hyväksi heidän kiertää. Se jos mikä on tylsää. Ajaisivat joskus vaikka kisan eri suuntaan kuin aika-ajot. Tai laittaisivat sinne oikaisureitin, jonka edessä on portti, joka avautuu satunnaisesti.

Entäs sitten autot? Joka kisan rassaavat samoilla autoilla. Arpoisivat vaikka ne autot joka kisaan uudestaan. Tai ajaisivat joskus vaikka ihan muilla autoilla.

Edellisten mukaillen voisi renkaanvaihdon sijaan olla autonvaihto. Tietyn kierrosmäärän jälkeen jätetään se avomallinen monokokki parkkiruutuun ja otetaan alle tallin kuljetusrekan nuppi. Ja viimeinen stintti vedetään skootterilla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Arpoisivat vaikka ne autot joka kisaan uudestaan.
Tämä olisi tärkein uudistus ja helpoin toteuttaa. Yhtä helppo uudistus kuin futiksessa jaon ottaminen uusiksi puoliajan jälkeen, jos ekalla puoliskolla toinen porukka on ollut liian ylivoimainen.

Yllärirampit toisivat myös lisäviihdettä. Satunnaisin aikavälein jollain suoralla rata nousisi puoli metriä ylöspäin jolloin nähtäisiin näyttäviä loikkia.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuomarointi/pistemuodostus uusiksi!

Tämä olisi tärkein uudistus ja helpoin toteuttaa. Yhtä helppo uudistus kuin futiksessa jaon ottaminen uusiksi puoliajan jälkeen, jos ekalla puoliskolla toinen porukka on ollut liian ylivoimainen.

Yllärirampit toisivat myös lisäviihdettä. Satunnaisin aikavälein jollain suoralla rata nousisi puoli metriä ylöspäin jolloin nähtäisiin näyttäviä loikkia.
Tuloksen muodostuksessa kannatan siirtymistä insinöörimäisestä tuloskeskeisyydestä kohti
kattavampaa ja suorituskokonaisuuden paremmin huomioivaa arvostelukriteeristöä osakilpailuissa.

Kilpailun jälkeen arvovaltainen tuomaristo kokoontuu antamaan pisteensä
eri osa-alueista, joiden yhteiskeskiarvosta viikonvaihteen lopullinen tulosluettelo muodostuu.
Arvosteltavia osa-alueita voisivat olla mm:

Urheiluhenkisyys
Taiteellinen vaikutelma
Tekninen suoritus
Heittäytyminen
Kurvityöskentely
Suorituksen viihdyttävyys
Kolleegoiden huomiointi
Tavoitteellisuus
Sympaattisuus
Tehokkuus
Käytös
Huolellisuus

Jokaiseen kohtaan tuomareilta 1...10 pistettä ja niistä lasketaan keskiarvo. Korkein keskiarvo voittaa. Maksimipisteet viikonlopusta kuljettajaa kohti on 10.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Nuo virkailijoiden heiluttamat liput on kans alkaneet kyllästyttää. Aina samaa keltaista, sinistä, vihreää jne. Ne on siis niiiiiiin nähty. Uutena vois mukaan tuoda esimerkiksi pinkin lipun jolloin kuljettajien pitäisi pysähtyä viipymättä ja alkaa tyttöilemään. Meikkaamaan, puuteroimaan ja ompelemaan verhoja. Sit olis sateenkaarilippu. Silloin kuljettajien pitäisi välittömästi ajaa varikolle sisustamaan pilttuu uusiksi
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tää Japanin rata on ihan susi. Kuka vittu tuonne Kiinaan pakottaa menemään?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös