F70

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Enzolle kauan odotettu seuraaja pitäisi vihdoin tulla ensi vuonna.
Mitään salakuvia ei ihme ja kumma ole vielä nettiin vuotanut, mutta tässä jutussa luvataankin ennakkotiedoista poiketen ahdetun V8:n sijaan moottoriksi vapari-V12:a.
Furthermore, a new model from Ferrari will replace the Enzo limited edition supercar, and according to the latest reports this vehicle will arrive in 2012 and will be powered by a normally aspirated V12 delivering over 800 hp. :cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Enzolle kauan odotettu seuraaja pitäisi vihdoin tulla ensi vuonna.
Mitään salakuvia ei ihme ja kumma ole vielä nettiin vuotanut, mutta tässä jutussa luvataankin ennakkotiedoista poiketen ahdetun V8:n sijaan moottoriksi vapari-V12:a.
Furthermore, a new model from Ferrari will replace the Enzo limited edition supercar, and according to the latest reports this vehicle will arrive in 2012 and will be powered by a normally aspirated V12 delivering over 800 hp. :cool:
Jos tosiaan skippaavat ton ahdetun kasin, ja tööttäävät sinne vapaasti hengittävän, ilmeisesti "big capasicty" V12:sen, olen tyytyväisempääkin tyytyväisempi. Kunnon superautoon kuuluu V12, se vaan on oltava, jos haluaa todellisen superauto-sanan täyttää.:cool:
Ilmeisesti tuo myös tulee kiertämään korkealle, jos siitä around 800hv otetaan irti.

Onhan meinaa Aventadorikin vapaastihengittävä; "big capasity" V12 6,5 litrallaan ja yli 8000 max rundeilla. Varmasti Ferrarilla pyritään samaan, vielä vähän viilatummilla osilla.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos tosiaan skippaavat ton ahdetun kasin, ja tööttäävät sinne vapaasti hengittävän, ilmeisesti "big capasicty" V12:sen, olen tyytyväisempääkin tyytyväisempi. Kunnon superautoon kuuluu V12, se vaan on oltava, jos haluaa todellisen superauto-sanan täyttää.:cool:
Ilmeisesti tuo myös tulee kiertämään korkealle, jos siitä around 800hv otetaan irti.

Onhan meinaa Aventadorikin vapaastihengittävä; "big capasity" V12 6,5 litrallaan ja yli 8000 max rundeilla. Varmasti Ferrarilla pyritään samaan, vielä vähän viilatummilla osilla.
Sinänsä hauska että jenkeille 6,5 litranen kone on vielä small block :D

Eihän ahtaminen olisi mitään uutta sillä olihan F40 ahdettu ja se on minun mielestäni ehkä paras jos verrataan F40:tä, F50:tä ja F60:tä (enzo). Se oli sellainen kun pitääkin olla. Kevyt ja tarpeeksi tehoa.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Sinänsä hauska että jenkeille 6,5 litranen kone on vielä small block :D

Eihän ahtaminen olisi mitään uutta sillä olihan F40 ahdettu ja se on minun mielestäni ehkä paras jos verrataan F40:tä, F50:tä ja F60:tä (enzo). Se oli sellainen kun pitääkin olla. Kevyt ja tarpeeksi tehoa.
Mulle F40 on yksi niistä maailman mahtavimmista autoista ikinä. Ja siinä tosiaan oli alle 3 litrainen, ahdettu V8. Eli poikkeuksiakin on, vaikka periaatetasolla vapari V12 kuuluukin italialaiseen urheiluautoon kuin nokka kotkan päähän.

F40 oli ja on niin brutaali ja juuri oikealla reseptillä tehty: mahdollisimman kevyt ja mahdollisimman kevyt.

Itse en syty ollenkaan Ferrareissakin tutummaksi tulleelle varustelun lisäysbuumille (karrikoiden: on mp3:sta, automaati-ilmastointia, saa valita antaako automaatin vaihtaa vai ei, saa ortopedihieronnan sähkömoottorilla napista ja navi kertoo missä seuraava Hilton sijaitsee). Urheiluauton pitää olla urheiluauto puhtaimmillaan kun sellaista kerran lähdetään suunnittelemaan. Toinen asia sitten nämä GT-autoluokan pelit.

F40 on edelleen n. 25 vuotta ilmestymisensä jälkeen selvästi nopeampi radalla kuin suurin osa edes 2000-luvulla suunnitelluista Ferrareista. Sinänsä kehitys on hidastunut paljon tässä mielessä, koska F40:n ilmestyessä ei olisi löytynyt yhtään 60-luvun alun Ferraria, jolla olisi ollut mitään saumoja F40:lle radalla.

Tästä kehityssuunnasta olen itse huolissani. Moottoriteknologia ei ole huonontunut, mutta kaikki tietänevät mikä on: sama ongelma kuin varusmiesten keskuudessakin eli paino ei pysy kurissa:wink: Ironista kyllä, käytössä olevat tekniikat ja materiaalit sallisivat roimankin laihdutuksen verrattuna 80-luvun puolivälin ympäristöön.

F40 on taidetta muuten esteettisestikin. Upea auto, jonka kuvailemiseen eivät sanat riitä.

Toivon sydämestäni, ettei F70:n paino ylitä 1200kg. Mieluiten selvästi sen alle, mutta pahoin pelkään tulosta..
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mulle F40 on yksi niistä maailman mahtavimmista autoista ikinä. Ja siinä tosiaan oli alle 3 litrainen, ahdettu V8. Eli poikkeuksiakin on, vaikka periaatetasolla vapari V12 kuuluukin italialaiseen urheiluautoon kuin nokka kotkan päähän.

F40 oli ja on niin brutaali ja juuri oikealla reseptillä tehty: mahdollisimman kevyt ja mahdollisimman kevyt.

Itse en syty ollenkaan Ferrareissakin tutummaksi tulleelle varustelun lisäysbuumille (karrikoiden: on mp3:sta, automaati-ilmastointia, saa valita antaako automaatin vaihtaa vai ei, saa ortopedihieronnan sähkömoottorilla napista ja navi kertoo missä seuraava Hilton sijaitsee). Urheiluauton pitää olla urheiluauto puhtaimmillaan kun sellaista kerran lähdetään suunnittelemaan. Toinen asia sitten nämä GT-autoluokan pelit.

F40 on edelleen n. 25 vuotta ilmestymisensä jälkeen selvästi nopeampi radalla kuin suurin osa edes 2000-luvulla suunnitelluista Ferrareista. Sinänsä kehitys on hidastunut paljon tässä mielessä, koska F40:n ilmestyessä ei olisi löytynyt yhtään 60-luvun alun Ferraria, jolla olisi ollut mitään saumoja F40:lle radalla.

Tästä kehityssuunnasta olen itse huolissani. Moottoriteknologia ei ole huonontunut, mutta kaikki tietänevät mikä on: sama ongelma kuin varusmiesten keskuudessakin eli paino ei pysy kurissa:wink: Ironista kyllä, käytössä olevat tekniikat ja materiaalit sallisivat roimankin laihdutuksen verrattuna 80-luvun puolivälin ympäristöön.

F40 on taidetta muuten esteettisestikin. Upea auto, jonka kuvailemiseen eivät sanat riitä.

Toivon sydämestäni, ettei F70:n paino ylitä 1200kg. Mieluiten selvästi sen alle, mutta pahoin pelkään tulosta..
Tietenkin lakien ja sääntöjen lisääntyessä pitää olla kaikenmaailman turvavarusteet, joten kevyen auton rakentaminen on vaikeampaa, mutta tosiaan on materiaalitkin kehittyneet. V12 on vaan aika iso möhkäle eikä siitä saa pientä ja kevyttä mitenkään jos vertaa vaikka ahdettuun kutoseen tai kasiin.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Mulle F40 on yksi niistä maailman mahtavimmista autoista ikinä. Ja siinä tosiaan oli alle 3 litrainen, ahdettu V8. Eli poikkeuksiakin on, vaikka periaatetasolla vapari V12 kuuluukin italialaiseen urheiluautoon kuin nokka kotkan päähän.

F40 oli ja on niin brutaali ja juuri oikealla reseptillä tehty: mahdollisimman kevyt ja mahdollisimman kevyt.

Itse en syty ollenkaan Ferrareissakin tutummaksi tulleelle varustelun lisäysbuumille (karrikoiden: on mp3:sta, automaati-ilmastointia, saa valita antaako automaatin vaihtaa vai ei, saa ortopedihieronnan sähkömoottorilla napista ja navi kertoo missä seuraava Hilton sijaitsee). Urheiluauton pitää olla urheiluauto puhtaimmillaan kun sellaista kerran lähdetään suunnittelemaan. Toinen asia sitten nämä GT-autoluokan pelit.

F40 on edelleen n. 25 vuotta ilmestymisensä jälkeen selvästi nopeampi radalla kuin suurin osa edes 2000-luvulla suunnitelluista Ferrareista. Sinänsä kehitys on hidastunut paljon tässä mielessä, koska F40:n ilmestyessä ei olisi löytynyt yhtään 60-luvun alun Ferraria, jolla olisi ollut mitään saumoja F40:lle radalla.

Tästä kehityssuunnasta olen itse huolissani. Moottoriteknologia ei ole huonontunut, mutta kaikki tietänevät mikä on: sama ongelma kuin varusmiesten keskuudessakin eli paino ei pysy kurissa:wink: Ironista kyllä, käytössä olevat tekniikat ja materiaalit sallisivat roimankin laihdutuksen verrattuna 80-luvun puolivälin ympäristöön.

F40 on taidetta muuten esteettisestikin. Upea auto, jonka kuvailemiseen eivät sanat riitä.

Toivon sydämestäni, ettei F70:n paino ylitä 1200kg. Mieluiten selvästi sen alle, mutta pahoin pelkään tulosta..
AIkalailla samat mielipiteet jaan näistä urheiluautoista. Gordon Murray muuten teki tuon F1:sen tolla periaatteella; ainoa ero F40:seen oli se, että sen piti olla mukava matka-auto, jolla voi ajaa huoletta vaikkapa UK:sta Ranskan Pariisiin väsymättä. Joten mukavuuksia ympättiin mukaan sen takia, tosin eri radiota....:D
Mutta silti F1:sen paino jäi sinne 1100-1200kg nurkille (tavote oli 1000kg, josta jouduttiin sitten luopumaan), johtuen tuosta hiilikuiturungosta tietenkin pääasiassa. Mutta suunnittelultaan aika sama, kaikki turha paino pois, joka on urheiluautolle myrkkyä. Joskin periaatteet olivat eri kuin F40:sessä, mutta lähtöajattelu sama. Vain tarpeeksi kevyt kelpaa.

Olenkin ilolla seurannut nykytrendiä, kun ikäänkuin ollaan herätty siihen, että painoa pois pudottamalla saadaan vauhtia lisää ja ajettavuutta ja ne hiilipäästöt tuhkaluukustakin pienenevät samalla vahingossa.

Tietenkin joo tänään pitää olla noita turvavarusteita, jotka pakosti nostavat painoa; mutta ei se esim. Porschen GT2/GT3 katuversioissa tunnu näkyvän, riisuttuja, turvakaarilla olevia kisalaitteita, joissa on rekisterikilvet. :cool:

Innolla kyllä odotan mitä Ferrari tälle F70:selle keksii. V12 on mullekin sellanen Italialaisen urheiluauton "mittapuu", joskin paino ja kulutus ovat ne ainoat miinukset, mutta sitten taas; kuka tälläsen auton kohdalla katsoo paljonko se syö kakkua? Kuullostaako iso V12 paremmalta kuin pieni ahdettu V8? KYLLÄ, ja siinä varmasti on syytä siihen moottorn valintaan. Epäilisin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös