Formula 1 - Belgian GP 2011: Kisa

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Tälläisiä rengassotkuja spa:assa

Jamesallenonf1 James Allen
#f1 Some strange stuff going on with the tyres - FIA now saying Pirelli will make extra set available, if people have severe blistering...

Tuolla asiasta pitemmälti http://adamcooperf1.com/

eli ylimääräinen setti renkaita tiedossa joillekkin , jos nyt oikein ymmärsin
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei koko settiä, mutta uusia eturenkaita.

Cooperin jutusta seuraavat poiminnat:
- Ratkaisua ei ole vielä saatu
- normaalisti vaihdettavat renkaat pitäisi korvata toisista rengasseteistä, eli vaihdon tekeville jäisi vain kaksi sarjaa pehmeitä renkaita
- Pirelli on kuitenkin vapauttanut 17 uutta eturengasta ilmeisesti varmuuden vuoksi, ilmeisesti niitä ei kuitenkaan ole jaettu vielä tiimeille
- joillain talleilla on niin suuria ongelmia renkaiden kanssa, että harkitsevat säätöjen vaihtamista ja täten varikolta lähtemistä - kakkossektoriin on haettu suorituskykyä radikaaleilla rengaskulmilla
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Tälläisiä rengassotkuja spa:assa

Jamesallenonf1 James Allen
#f1 Some strange stuff going on with the tyres - FIA now saying Pirelli will make extra set available, if people have severe blistering...

Tuolla asiasta pitemmälti http://adamcooperf1.com/

eli ylimääräinen setti renkaita tiedossa joillekkin , jos nyt oikein ymmärsin
Ymmärsit vissiin niin oikein kuin tuosta voi ymmärtää. Perus FIA-meininkiä; yksi saa, toinen ehkä, kolmas ei missään nimessä.

Vettelin vasen etugummi oli ainakin ihan ryysteellä aika-ajon jlk...
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
La Sextan mukaan: Okay here's whats going on - McLaren and Red Bull are asking for allowance to change front tyres because they have blistering. BUT Pirelli recommented not to exceed a certain camber angle. McLaren and Red Bull exceeded it, while Ferrari didn't. That's why they got blistering. - Now McLaren and Red Bull are also asking for allowance to change the set up of the car and they request the softer compound not to be used. So to sum up: RBR/McL exceeded camber recommendation, went faster and now want the FIA to help them. Bit of a farce really.

Tyregate!
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Viimeisin tieto kertoo, että renkaita EI tulla vaihtamaan.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
La Sextan mukaan: Okay here's whats going on - McLaren and Red Bull are asking for allowance to change front tyres because they have blistering. BUT Pirelli recommented not to exceed a certain camber angle. McLaren and Red Bull exceeded it, while Ferrari didn't. That's why they got blistering. - Now McLaren and Red Bull are also asking for allowance to change the set up of the car and they request the softer compound not to be used. So to sum up: RBR/McL exceeded camber recommendation, went faster and now want the FIA to help them. Bit of a farce really.

Tyregate!
Ei tuolla perusteella mitään ylimääräisiä renkaita pitäisi antaa, oma valinta, oma moka.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Ainakin Schumin voitot kuivan kelin Spassa 2001-2002 olivat huipputylsiä kisoja verrattuna vaikka kaikkiin muihin 2000-luvun Belgian GP:ihin.
2007 ei myöskään erityisen huikaisevan jännittävä kisa ollut paitsi ehkä sinivalkolasien läpi.

2002 ja 2007 olivat sellaisia viikonloppuja, jolloin ei satanut ollenkaan kisaviikonlopun aikana.
 

Maukka

Well-known member
Liittynyt
30.9.2010
Viestit
73
Nonii, laitetaas tää nyt pystyy :alppu:

Aika-ajon tulokset:
Koodi:
Pos  Driver                Team                 Time          Gap   
 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m48.298s
 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m48.730s   + 0.432
 3.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m49.376s   + 1.078
 4.  Felipe Massa          Ferrari              1m50.256s   + 1.958
 5.  Nico Rosberg          Mercedes             1m50.552s   + 2.254
 6.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari   1m50.773s   + 2.475 
 7.  Bruno Senna           Renault              1m51.121s   + 2.823
 8.  Fernando Alonso       Ferrari              1m51.251s   + 2.953
 9.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m51.374s   + 3.076
10.  Vitaly Petrov         Renault              1m52.303s   + 4.005
Q2 cut-off time: 2m04.625s                                    Gap **
11.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari   2m04.692s   + 1.924
12.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       2m04.757s   + 1.989
13.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     2m05.150s   + 2.382
14.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    2m07.349s   + 4.581
15.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes 2m07.777s   + 5.009
16.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth    2m08.106s   + 5.338
17.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault        2m08.354s   + 5.586
Q1 cut-off time: 2m07.194s                                    Gap *
18.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 2m07.758s   + 5.945
19.  Jarno Trulli          Lotus-Renault        2m07.773s   + 5.960
20.  Timo Glock            Virgin-Cosworth      2m09.566s   + 7.753
21.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth      2m11.601s   + 9.788
22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth         2m11.616s   + 9.803
23.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth         2m13.07
Ja Pastorihan sai penaa pudoten viidellä lähtöruudulla taaksepäin.

DRS:n taitaa saada aktivoida parisataa metriä Raidillonin jälkeen mittauspisteen ollessa alamäessä ennen Eau Rougea.
 
Viimeksi muokattu:

Maukka

Well-known member
Liittynyt
30.9.2010
Viestit
73
Ääh, saden uhka näyttäis olevan aika pieni.
 

Maukka

Well-known member
Liittynyt
30.9.2010
Viestit
73
No, musta edelliset kuivan kelin kisat Spassa (2007 ja 2009) olivat kohtuullisen tylsiä kisoja. Tilannetta ei kuitenkaan voi suoraan onneksi niihin verrata, kun on uudet renkaat ja DRS käytössä.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
No, musta edelliset kuivan kelin kisat Spassa (2007 ja 2009) olivat kohtuullisen tylsiä kisoja. Tilannetta ei kuitenkaan voi suoraan onneksi niihin verrata, kun on uudet renkaat ja DRS käytössä.
Ja jos unohdetaan 2008 loppukierrosten sade-episodi, itse kisa oli äärettömän tylsä. Sateella on siis merkittävä vaikutus kisaan (kuin kisaan).
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
La Sextan mukaan: Okay here's whats going on - McLaren and Red Bull are asking for allowance to change front tyres because they have blistering. BUT Pirelli recommented not to exceed a certain camber angle. McLaren and Red Bull exceeded it, while Ferrari didn't. That's why they got blistering. - Now McLaren and Red Bull are also asking for allowance to change the set up of the car and they request the softer compound not to be used. So to sum up: RBR/McL exceeded camber recommendation, went faster and now want the FIA to help them. Bit of a farce really.

Tyregate!
Autosport kertoo jokseenkin saman sekä sen, ettei renkaita vaihdeta:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94070

RBR ja McLaren eivät varsinaisesti ansainneet kunnioitusta tällä hölmöilyllä.
 

rei

Well-known member
Liittynyt
9.10.2005
Viestit
99
No saadaan ehkä jotain jännitystä kuivaankin kisaan jos kolmen kärjellä on jo valmiiks renkaat ajettu puhki :D
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
La Sextan mukaan: Okay here's whats going on - McLaren and Red Bull are asking for allowance to change front tyres because they have blistering. BUT Pirelli recommented not to exceed a certain camber angle. McLaren and Red Bull exceeded it, while Ferrari didn't. That's why they got blistering. - Now McLaren and Red Bull are also asking for allowance to change the set up of the car and they request the softer compound not to be used. So to sum up: RBR/McL exceeded camber recommendation, went faster and now want the FIA to help them. Bit of a farce really.

Tyregate!
Jaahas, tekivät oikein, väärin tai jotain siltä väliltä niin minun mielestä on sieltä ja syvältä, että vaivainen gummitoimittaja antaa cambereista suosituksia. Ymmärrän, että pskoilla renkailla haetaan jännittävämpiä kisoja mutta, mutta...

Ehkä ensi kaudella gummitoimittaja määrittelee sopivan down forcen etupäässä ja sitä seuraavalla vaatii vaikkapa ohjaukseen pienen välyksen, ettei gummit rasitu mutkissa liian nopsaan. Stinks ! :wall:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eihän siinä ole mitään väärää jos pyytää apua. FIA tässä möhläsi kun oli antamassa lupaa tälle sääntöjen vastaiselle toiminnalle.
 
Ylös