Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Hammaslangalla "sahaamalla" lähti kans hienosti ihan kuumentamattakin vanha keulalätkä pois. (Laitoin hienomman tilalle :)) Sit tosiaan vahalla tarrajämät pois ja hyvä tuli :)
Kun vähän kuumensi niin tarrat lähti kokonaisina irti. Ostin Hong Kongista (renngeist) joku 15 kilometriä 12 kilon kalastussiimaa neljällä eurolla. Nyt voi loppuelämän ajan poistaa kaikista autoista samalla siimalla merkinnät.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Katsastutin auton. 1 parkkivalo pimeänä, ei muuta huomautettavaa. Hyy-vä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Turkulaislähtöisiä...
Niin tai vielä enemmän selittää se, että tuolla netissä sanotaan Tampereen pisteen myydyn Suomen Autohuollolle. Kyseisen firman Kokkolan, edesmenneen, pisteen useamman kerran testattuani voin sanoa: älä vaivaudu.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ne on niitä peltisiä laatikoita, joissa on ihmisiä sisällä ja menee niin perkeleesti. Jos näet semmosen, niin älä pakene metsään. Ei mitään mahdollisuuksia päästä karkuun. Jotkut kiipeävät puuhunkin jopa. Varmaan sama menettelytapa kuin karhunkin kanssa. Leiki kuollutta. Menee melko varmasti ohi...
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Tunnustan tässä julkisesti että eka autoni oli Toyota, Toyota Mark II 1.8 vm -68.
Mutta siinä oli pisarapeilit.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Onko luvassa Road -movie "Turku - Helsinki All Night Long"?
Eiku se kamera on tuolla muilla mailla vierahilla. Ihan vaan siksi hankin, että jos sattuu jotain, siellä tosi usein laitetaan vierasmaalainen putkaan odottamaan asian selvittämistä. Yks rekkakakuskihan siellä oli useemman kuukautta (muistaisin että yli puoli vuotta, mutta tää muistikuva on aika hatara) putkassa odottamassa kun oli osallisena kuolinkolarissa.
Kun lyö poliisille videota eteen siitä, mitä oikeastaan on tapahtunut, on useakin tuolla muilla mailla asuvan tuttuni kertomansa mukaan pelastunut pulasta. Kun vastapuoli on väittänyt tapahtuneen jotain ihan muuta kuin oikeasti on, luottaen siihen ettei kielitaidoton vastapuoli osaa oikasta väitteitä. Siellä kun ei palvella poliisin toimesta englanniksi kuin ihan poikkeustapauksisaa. Kolari ei ole sellainen.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
100tkm nitkahti mittariin aamusella. Johan tuo toukokuussa täyttikin kaksi vee. Taidan jättää automyyjän nuolemaan näppejään ja jatkaa poikkeuksellisesti niiden "edullisempienkin" kilometrien ajoa kyseisellä kulkineella.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Heh!

Tiedustelin Lielahden Metro-Autosta noin 3 viikkoa sitten sähköpostitse paljonko Skeidan 60000 km:n huolto kustantaa.
Sähköpostiini vastattiin, että tekee yhteensä 359 euroa.
Varailin huoltoajan tälle päivämäärälle ja kaarroin aamulla klo 8 kulkuneuvon liikkeen pihaan ja tiputin avaimet huoltotiskille.

Ruokatunnilla puhelimeeni saapui tekstiviesti: "Autonne on huollettu. Huollon hinnaksi muodostui 560 euroa. Olemme avoinna klo 17:00. Metroauto Oy"
Samalla hetkellä lämmin tunne valtasi sivullekirjoittaneen mielen. Ajjai, tästähän tuleekin kivaa! :ahem:

Sain kyydin työtoverilta tähän kyseiseen putiikkiin, talsin huoltotiskille ja ilmoitin poikahenkilölle että "Hyvää päivää! Autoni huolto on kuulemma valmis"
Poika noukki muovitaskun esille, josta kaivoi autoni avaimen sekä erinäisiä lippusia ynnä lappusia...
..."Kröhöm...niin tässä tehtiin tämä määräaikaishuolto ja sitten oli nämä lisätyöt...hmmm... ajovalopolttimon vaihto, jarrunesteiden vaihto...suodatinpanoksen uusinta...polttoainesuodattimen vaihto...ilmansuodattimen uusinta"

Minä: "Hienoa! Loistavaa palvelua ja halvalla! Ei muuta kuin kassan kautta!"
Poika : "Yhteishinnaksi muodostuu 560 euroa"
Minä: "Ei pidä paikkaansa"
Poika: "Kyllä näistä lisätöistä nyt kertyy... tässä on tämä erittely"
Minä: "Mahtavaa palvelua kyllä näiden lisäpalveluiden suhteen, mutta nyt on niin, että minä en ole sellaisia tilannut, enkä myöskään maksa sellaisesta mitä en ole ostanut"
Poika: "Kyllä tämä nyt pitäisi hoitaa..."
Minä, (ojentaen tiezikkaprintin): "Kuulepas, tehdäänkö nyt niin, että luet tämän sähköpostin hitaasti ja huolellisesti. Aikaa kuluu enintään puoli minuuttia... palataan sen jälkeen edelliseen keskusteluun"

Sähköpostissa oli tilaukseni ja Metroauton tarjous.
Tilauksessani luki: Määräaikaishuolto, ei muita toimenpiteitä"... ja metroauton tarjous (359 euroa) alla.

Poika ärtyneenä: "Olisit voinut näyttää tämän autoa huoltoon tuodessasi!"
Minä: "Kuulepas, minä olen asiakas, en työntekijänne. Minä olen sopinut hinnan, työn sisällön ja ajankohdan hyvissä ajoin ennen auton tänne tuomista. Minä en tiedä kuinka teidän sisäiset prosessinne toimivat, mutta nähtävästi eivät ainakaan kovin mainiosti. Laitetaanpas tämä asia nyt siihen kuntoon, että pääsen takaisin töihini"

Poitsu ei sanonut sanaakaan, näpytteli tietokonettaan aikansa ja antoi maksumääräyksen käteeni. 359 euroa.

Sanoin, että "Hyvinhän se loppujen lopuksi meni, kiitos oikein paljon. Ikinä en enää tälle tontille jalallani astu. Näkemiin"





.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lähetin juuri edellisen kokemuksen vuoksi Metro-Auton toimarille sähköpostia.

Sähköpostini viesti on suunilleen seuraava:

"Tervehdys Ilkka

En kirjoita seuraavaa valittaakseni, vaan auttaakseni sinua.
Aloitan kertomalla tuoreen asiakaskokemukseni huoltopalveluistanne:

----clip----
............plaa plaa plaa.....
-----clip----

Uskon, että edellisessä on helposti tunnistettavissa useita kohtia, joissa
palvelun laadun yhtenäistäminen ei tekisi asiakaskokemukselle huonoa.
Yhtiönne laatutavoitteissa sanotaan : "Laatuohjelmien tavoitteena on
asiakkaiden palvelun laadunvarmistaminen ja jatkuva parantaminen sekä
mahdollisimman korkea asiakastyytyväisyys."

Vielä on tekemistä.
Tämän asiakkaanne menetitte heti ensimmäisellä kontaktilla."
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
PuoliPöhkö on aika vittumainen asiakas. Hyvin epäsuomalaista tuollainen käytös, olisit maksanut kiltisti ja ollut hiljaa, nyt sut voidaan karkoittaa Suomesta.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
:D :thumbup:

Kyllähän nuo melkolailla surutta näemmä koittavat kusta asiakasta silmään. Hyvä että ainakin Pöhkis laittaa vastaan.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Varailiks PP huollon nimenomaan sitten sähköpostilla myös?
Metroauton huollonvarauksen nettikaavakkeen kautta.
Sekä sähköpostissa että nettikaavakkeessa ilmoitin
auton rekkaritunnuksen sekä asiakkaan yhteystiedot, tottakai.

Ei pitäis olla ylivoimanen yhtälö palveluyrityksen hanskattavaksi aikana,
jolloin kuussa käynnistäkin on kulunut vajaat puoli vuosisataa?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tuo onkin hyvä jos on ns. mustaa valkoisella, ja on esim. sähköpostissa vahvistus. Omat varaukset olen aina puhelimoinut, voi olla että käytäntöni muuttui just äsken.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tiedustelin Lielahden Metro-Autosta noin 3 viikkoa sitten sähköpostitse paljonko Skeidan 60000 km:n huolto kustantaa.
Sähköpostiini vastattiin, että tekee yhteensä 359 euroa.
Varailin huoltoajan tälle päivämäärälle ja kaarroin aamulla klo 8 kulkuneuvon liikkeen pihaan ja tiputin avaimet huoltotiskille.

Ruokatunnilla puhelimeeni saapui tekstiviesti: "Autonne on huollettu. Huollon hinnaksi muodostui 560 euroa. Olemme avoinna klo 17:00. Metroauto Oy"
Samalla hetkellä lämmin tunne valtasi sivullekirjoittaneen mielen. Ajjai, tästähän tuleekin kivaa! :ahem:

Sain kyydin työtoverilta tähän kyseiseen putiikkiin, talsin huoltotiskille ja ilmoitin poikahenkilölle että "Hyvää päivää! Autoni huolto on kuulemma valmis"
Poika noukki muovitaskun esille, josta kaivoi autoni avaimen sekä erinäisiä lippusia ynnä lappusia...
..."Kröhöm...niin tässä tehtiin tämä määräaikaishuolto ja sitten oli nämä lisätyöt...hmmm... ajovalopolttimon vaihto, jarrunesteiden vaihto...suodatinpanoksen uusinta...polttoainesuodattimen vaihto...ilmansuodattimen uusinta"

Minä: "Hienoa! Loistavaa palvelua ja halvalla! Ei muuta kuin kassan kautta!"
Poika : "Yhteishinnaksi muodostuu 560 euroa"
Minä: "Ei pidä paikkaansa"
Poika: "Kyllä näistä lisätöistä nyt kertyy... tässä on tämä erittely"
Minä: "Mahtavaa palvelua kyllä näiden lisäpalveluiden suhteen, mutta nyt on niin, että minä en ole sellaisia tilannut, enkä myöskään maksa sellaisesta mitä en ole ostanut"
Poika: "Kyllä tämä nyt pitäisi hoitaa..."
Minä, (ojentaen tiezikkaprintin): "Kuulepas, tehdäänkö nyt niin, että luet tämän sähköpostin hitaasti ja huolellisesti. Aikaa kuluu enintään puoli minuuttia... palataan sen jälkeen edelliseen keskusteluun"

Sähköpostissa oli tilaukseni ja Metroauton tarjous.
Tilauksessani luki: Määräaikaishuolto, ei muita toimenpiteitä"... ja metroauton tarjous (359 euroa) alla.

Poika ärtyneenä: "Olisit voinut näyttää tämän autoa huoltoon tuodessasi!"
Minä: "Kuulepas, minä olen asiakas, en työntekijänne. Minä olen sopinut hinnan, työn sisällön ja ajankohdan hyvissä ajoin ennen auton tänne tuomista. Minä en tiedä kuinka teidän sisäiset prosessinne toimivat, mutta nähtävästi eivät ainakaan kovin mainiosti. Laitetaanpas tämä asia nyt siihen kuntoon, että pääsen takaisin töihini"

Poitsu ei sanonut sanaakaan, näpytteli tietokonettaan aikansa ja antoi maksumääräyksen käteeni. 359 euroa.

Sanoin, että "Hyvinhän se loppujen lopuksi meni, kiitos oikein paljon. Ikinä en enää tälle tontille jalallani astu. Näkemiin"





.
Selviskö sulle mitä sun autolle oli tehty?
 
Ylös