Sabelt Rompe
Huoh
Paljos se romutuskuitti olikaan? Kannattaa myydä.Lainaus autonmyynti-ilmoituksesta:
Ei kai siinä?
Paljos se romutuskuitti olikaan? Kannattaa myydä.Lainaus autonmyynti-ilmoituksesta:
Ei kai siinä?
1500 €, jos ostaa uuden vähäpäästöisen pikkuauton.Paljos se romutuskuitti olikaan? Kannattaa myydä.
Itse kerran toverin mukana autokaupoilla Sulan alueella.Joskus kävin Sulassa yhtä autoa ihan koeajamassa. Jätetään nyt liikkeen nimi paljastamatta. Siinä kun istuin autossa ja kurottelin hanskalokeroon tsekatakseni huoltokirjan, lokero oli tyhjää täynnä, niin kauppias alkoi hätäisesti keksimään jotain tarinaa miten on hyvällä pidolla ollut ja hyvät on stereotkin. Sellainen stereotyyppinen, ihramahainen, punaiselta Nortilta ja Saludo-kahvilta haiseva kalapuikkoviiksinen kauppias.
Koeajolla kuitenkin kävin ja ihmettelin kun jarrupolkimen päällä saa suorastaan seistä että pysähtyy. Tästä koeajon jälkeen mainitsinkin, niin kauppias tuohtui. Oli kuulemma itse palat vaihtanut ja satulat herkistellyt.
Ikävää, että joutuu opelinromuja kauppaamaan, ilman romutuskamppanjaa voisi hyvällä omallatunnolla viedä suoraan paaliin tuntematta itseään vedetyksi nenästä.1500 €, jos ostaa uuden vähäpäästöisen pikkuauton.
Vanteista pari sataa ekstraa jos ruuvaa pois romuttamolla.Kyllä tuollakin puoltoistatonnia saa pois Dacian hinnasta.
Tavallaan ihan hauskan oloinen systeemi. Yksi tuttu kertoi, että hänellä oli aikoinaan joku vanha japsiauto, joka oli ulkokuorta lukuunottamatta kunnostettu oikein viimeisen päälle, mutta näytti siis ulkoisesti loppuunajetulta lintalta. Poliisi oli sitten pysäyttänyt hänet tien päällä kun auto oli näyttänyt epäilyttävän ajokelvottomalta ja ilmeensä oli ollut hämmästynyt kun konepellin alta oli paljastunut suoraan kokoonpanolinjalta tullutta autoa vastaava näkymä.Mitäpä mieltä oletta kuvan auton tyylisuuntauksesta?
Kun tuli nää kiat, niistä höpisin niin kauan että pari tuttua osti. Eipä ne sitten samaa ostaneet toista kertaa. En tiedä mikä oli koska ei varaa itsellä uutta ostaa. Jos olisi, varmaankin sen dacian ostaisin. Uusi auto, pitää takuun ajan ja vaihtaa, helppoa oisi.Kyllä tuollakin puoltoistatonnia saa pois Dacian hinnasta.
Mulla oli aikoinaan erinäisiä kokoonpanoja joita ei tullut asianmukaisesti katsastettua. (Eikä olisi onnistunutkaan.) Tosin ajelin siististi vaikka vauhtia olisikin riittänyt enempi kuin taitoja. Vanhentuneita juttuja nämä, kuten ukkokin, eipä enää ole innostusta rasvata sormia tai edes katsastukseen laitella kuntoon, vaihtelen aina ennen katsastusta nettiautosta toiseen halpaan romuun. Tai joka toisen osalta kun hajonnut on.Tavallaan ihan hauskan oloinen systeemi. Yksi tuttu kertoi, että hänellä oli aikoinaan joku vanha japsiauto, joka oli ulkokuorta lukuunottamatta kunnostettu oikein viimeisen päälle, mutta näytti siis ulkoisesti loppuunajetulta lintalta. Poliisi oli sitten pysäyttänyt hänet tien päällä kun auto oli näyttänyt epäilyttävän ajokelvottomalta ja ilmeensä oli ollut hämmästynyt kun konepellin alta oli paljastunut suoraan kokoonpanolinjalta tullutta autoa vastaava näkymä.
Eipä ne, kumma kyllä, taida niin tehdä vaikka joskus olisi syytäkin. Esim. jos onkin runkonumerot hieman eri kuin rekkari. Tai moottori 200-500 tai erimerkkinen (jälkimmäisiä itsellä, kaksivetosesta nelivetoseksi sun muuta turhaa.) Tosin olen sitä mieltä että autoverot pois. (Omissa virityksissä oli vain ajankulu ideana, ei verojen säästöt tms. romuautoista tai saksasta tuoduista tekemällä kuten silloin harrastivat.)Miksi poliisi katsoisi konepellin alle?
Toivottavasti poliisi pysäyttää piakkoin. Yksi huomautus tuli muuten läpimenneestä katsastuksesta, mikä näkyy rekisteriotteessa. Kait ne poliisit sen pois pyyhkivät kera nimmarin? En tiedä, ei ole käynyt aiemmin.
Siki, että tapahtumasta kertomalla voisi voittaa forumin paskimman anekdootin palkinnon.Miksi poliisi katsoisi konepellin alle?
Jos katsastuksessa tulee jälkitarkastus, voiko sen tarkastuttaa eri asemalla kuin mistä hylky tuli?
Aikamoista vittuilua tollanen. Miksi hemmetissä urealla ei ole sama täyttöväli kuin huoltoväli?Täähän on loistava keksintö tämä AdBlue. Pitää viedä auto huoltoon että sen saa lisättyä. Huoltoväli on 30k, mutta kusta saa lisätä siinä välissä kerran.
Saksalainen insinööri, my ass.
Sitähän minäkin tivasin lailla Ilpon Juhannusvisassa.Aikamoista vittuilua tollanen. Miksi hemmetissä urealla ei ole sama täyttöväli kuin huoltoväli?
Eikö tota muka saa itse lisättyä?
Häh? Aika Vaggine saa olla ettei saa itse lisättyä. Johan tota raskas liikenne tankkaa automaatilta ihan itse.Sitähän minäkin tivasin lailla Ilpon Juhannusvisassa.
Ja kuulema ei saa, kun pitää ilmata sitä jotenkin että menee tankkiinsa.
Ristus että on pölöjä systeemi. Ja multa pois tämä odottelu täällä.
Onneksi ei aiheudu kuluja tästä. Menee liisarifirman piikkiin.
Howdyn vuoro kysyä seuraavaksi tätä kun Alppu kyseli joskus kuukausi sittenJos katsastuksessa tulee jälkitarkastus, voiko sen tarkastuttaa eri asemalla kuin mistä hylky tuli?