Ööh, Hirvonen olisi ollut pisteen lähempänä Loebia.Tämähän meni juuri oikein, Latvala söi Ogierilta pisteen pois eikä Mikko olisi saanut sitä yhtä pistettä enempää muutenkaan.
Juurikin tämä. En tiedä mitä se Tuominen on siellä höpötellyt mutta ainakin osa forumilaisista on ottanut hänet tosissaan.Tämähän meni juuri oikein, Latvala söi Ogierilta pisteen pois eikä Mikko olisi saanut tästä sitä yhtä pistettä enempää edes Latvalan avustuksella.
Mutta silloin olisi ollut myös Ogier. Mielestäni täysin oikea ratkaisu, myös tallimestaruutta ajatellen.Ööh, Hirvonen olisi ollut pisteen lähempänä Loebia.
Siis häh? Hirvosen ero Loebiin olisi ollut pienempi ja Ogieriin sama, joten tietysti se olisi ollut Hirvosen kannalta parempi. Tallille tuli tietysti joku piste enemmän.Juurikin tämä. En tiedä mitä se Tuominen on siellä höpötellyt mutta ainakin osa forumilaisista on ottanut hänet tosissaan.
Mutta silloin olisi ollut myös Ogier. Mielestäni täysin oikea ratkaisu, myös tallimestaruutta ajatellen.
Tästä powerstagesta ei vaan jaeta tallipisteitä... että pieleen meni taas vaihteeksi.Siis häh? Hirvosen ero Loebiin olisi ollut pienempi ja Ogieriin sama, joten tietysti se olisi ollut Hirvosen kannalta parempi. Tallille tuli tietysti joku piste enemmän.
Tässä tapauksessa kyllä, mutta kukapa meistä uskoi että Ogier jäisi PS:llä kolmanneksi. Plus ne tallipisteet...Siis häh? Hirvosen ero Loebiin olisi ollut pienempi ja Ogieriin sama, joten tietysti se olisi ollut Hirvosen kannalta parempi. Tallille tuli tietysti joku piste enemmän.
Ford otti tuossa tietoisen riskin koska varmaan sielläkään ei ihan luotettu että Hirvonen pystyisi kolmen kärkeen ajamaan kun Ogier, Sordo ja Petter ovat olleet koko ajan nopeampia. Tarkoituksena oli siis antaa Latvalan yrittää viedä edes yksi piste Ogierilta, ja noin minäkin olisin tuon tilanteen pelannut. Nyt vaan harmillisesti jäi jossiteltavaa kun Petter yllättäen epäonnistuikin vähän ja jäi Hirvosen taakse.
Itsekin uskon että Ford laski Hirvosen yltävän korkeintaan viidenneksi ja Latvalan hidastelu ei näin olisi nostanut Mikkoa pisteille.Ford otti tuossa tietoisen riskin koska varmaan sielläkään ei ihan luotettu että Hirvonen pystyisi kolmen kärkeen ajamaan kun Ogier, Sordo ja Petter ovat olleet koko ajan nopeampia. Tarkoituksena oli siis antaa Latvalan yrittää viedä edes yksi piste Ogierilta, ja noin minäkin olisin tuon tilanteen pelannut. Nyt vaan harmillisesti jäi jossiteltavaa kun Petter yllättäen epäonnistuikin vähän ja jäi Hirvosen taakse.
Eikös se ollut että näitä ekstrapisteitä ei lasketa tallipisteisiin??Siis häh? Hirvosen ero Loebiin olisi ollut pienempi ja Ogieriin sama, joten tietysti se olisi ollut Hirvosen kannalta parempi. Tallille tuli tietysti joku piste enemmän.
Juuri näin. Fordilla oli paha paikka miettiä mikä on järkevin taktiikka ja ottaen huomioon sen mitä Hirvosen vauhti asfaltilla on ollut niin minusta valitsivat sen oikean vaihtoehdon, mutta se ei nyt välttämättä toiminutkaan parhaalla mahdollisella tavalla. Ogierilta saatiin kyllä yksi piste pois mutta toisaalta suhteessa Loebiin hävittiin yksi piste. Loppukausi näyttää että oliko tuo lopulta sitten viisas päätös vai ei. Jos Hirvonen voittaa Ogierin yhden pisteen turvin niin tätä päätöstä kiitellään vielä, mutta jos häviää Loebille pisteellä niin paskaa tulee niskaan. Mutta vaikea noita on etukäteen tietää, pitää vaan yrittää valita se vaihtoehto minkä uskoo olevan järkevin.Petterhän ajoi Latvalan jälkeen eli vaikea sitä oli siinä kohtaa muuta yrittää kuin pohja-aikaa, kai se olisi ollut vieläkin nolompi homma jos Latvala olisi hidastellut ja molemmat Fordit olisi jääneet ilman pisteitä.
Tämähän karusti ratkeaa kauden jälkeen. Jos tuolla yhdellä pisteellä (+ viime kisan toisella) ei ole vaikutusta mestaruuteen niin näinhän Ford keräsi enemmän pisteitä ja kaikki sinänsä hyvin. Mutta jos Hirvonen tämän takia menettäisi mestaruuden niin eihän tuon taktiikan laatijaa tyhmempää ihmistä ole olemassa.En vieläkään usko myöntämään Fordin tehneen emämunausta