GT ja protot 2012

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kattokameraa taisi hoitaa (joku käsittämättömän onnekas) vapaaehtoinen kaveri ja ilmeisesti oli sovittu vain kuvauksesta yön ajan. Tai näin minä selostajien puheista käsitin.
Sitä ihmettelin miksi ne näytti niitä mutkakameroita eikä ollut onboardia yöllä valittavana. Oli meinaan paljon selkeämpi kuva pimeään aikaan onboard-kameroissa kuin nyt.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Sitä ihmettelin miksi ne näytti niitä mutkakameroita eikä ollut onboardia yöllä valittavana. Oli meinaan paljon selkeämpi kuva pimeään aikaan onboard-kameroissa kuin nyt.
Jaa-a. Jospa ajattelivat, ettei noista näkyisi juuri muuta kuin punaisena hehkuvat jarruvalot?

Kärki näyttää olevan kolmen kauppaa - vielä kun olisi joku käsitys jäljellä olevista varikkokäynneistä. Kellokin hävisi ruudusta. :dunno:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Ilmeisesti Motors-tv:ltä alkaa lähetys Daytonasta klo 16 meijän aikaa, jolloin se saattaisi näkyä tuolta (nyt sieltä tulee vielä trialia).
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kärki näyttää olevan kolmen kauppaa
Mielenkiintoiset lopputunnit tulee. Tais olla viime vuonna aikalailla samanlaiset asetelmat lopussa. Siinä oli Porsche-kuskilla äsken kohtuullisen optimistinen ohitusyritys...
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Pystyisikö noilla Daytona DP:illä ajaa Euroopassa jossain luokassa?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Historian 50:nen Daytonan 24h kisan voittaja autokunta on Michael Shank Racing with Curb-Agajanianin kuljettajat AJ Allmendinger/Justin Wilson/John Pew/Ozz Negri Jr. Toiseksi legendaarisessa kisassa sijoittuivat Starworks Motorsportin, Ryan Dalziel/Allan McNish/Lucas Luhr/Alex Popow/Enzo Potolicchio ja kolmanneksi Michael Shank Racing with Curb-Agajanianin toisen autokunnan kuljettajat, Felipe Nasr/Michael McDowell/Gustavo Yacaman/Victor Gonzalez Jr.

GT puolen voiton nappasi Magnus Racingin, Justin Bell/Richard Lietz/René Rast/Daniel Graeff/Ron Yarab. Toisen sijan nappasi TGR-tiimin Porsche GT3:n kuskit, Andy Lally/Wolf Henzler/Patrick Flanagan/Kelly Collins/Ted Ballou ja viidenneksi Rizi Competizione tiimin Toni Vilander/Andrea Bertolini/Olivier Beretta.

Kisa oli kaiken puolin viihdyttävä, kisan loppupuolella nähtiin muutamaan otteeseen kovaa kiistelyä kärkipaikasta jne. Varsinkin AJ Allmendingerin voitto oli iso juttu, hienoa että entinen Champ Car-kuljettaja nappasi pitkästä aikaa voiton ja Justin Wilson siihen päälle kermana. Paul Tracyn autokunta teki myös hienon työn noustessaan ongelmien jälkeen perältä peräti seitsemänneksi.

Seuraava Rolex Grand Am kisa käydään huhtikuun 1 päivä, Barber Motorsports Parkin radalla.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
Pystyisikö noilla Daytona DP:illä ajaa Euroopassa jossain luokassa?
Siihen en osaa sääntöjen näkökulmasta sanoa, olisiko Daytona Protot millään tapaa esim. ELMS tai WEC -sääntöjen vastaisia. Onhan noita Englannissa käytetty testiajomielessä, muttei varsinaisesti kilpailtu.

Eri asia sitten on olisiko homma miten mielekästä. Vaikka säännöt onkin tarkoituksella tehty kustannusten pitämieseen kurissa ja turvallisuus ilman kompromisseja periaatteella, aina mannertenväliset nopeusvertailut ovat hieman kiusallisia esim. aikoinaan F1 vs. ChampCar -vertailut Montréalissa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ei missään nimessä LMP-sääntöihin mene.

Nopeudeltaanhan DP ainakin oli entisten GT1-autojen tasolla.

Dutch Supercar Challenge (vai millä nimellä nykyään onkaan)? Näyttää hyväksyvän suunnilleen minkä tahansa nelipyöräisen.

Japanin Super GT:ssä on ainakin ollut se yksi alunperin Rileyn päälle tehty (http://en.wikipedia.org/wiki/Mooncraft_Shiden), "Since 2006, DP cars were permitted to compete in Japan's Super GT in the secondary GT300 class".
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Japanilaisvalmistaja Dome paljasti tänään suunnitelmat ja palaa Le Mansin 24 tunnin kilpailuun mukaan S102.5 LMP1 autollaan, yhteistyössä Team Pescarolon kanssa. Entiset Peugeot-kuljettajat Nicolas Minassian ja Sebastien Bourdais on valittu auton kuljettajiksi ja he hakevat vielä ranskalaisten partneriksi kolmatta kuljettajaa joka tulisi olemaan japanilainen. Auto tekee debyytin SPA:n WEC osakilpailussa myöhemmin tänä vuonna, mutta sitä ennen auto nähdään mukana jo ELMS kauden avaavassa Paul Ricardin testisessiossa. Edellisen kerran Dome oli mukana näissä piireissä vuonna 2008.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
As I always speak out, Dome is not interested in or proud of strategy or techniques to manage the 24-hour long race because we are a racecar constructor. Le Mans 24 Hours is an endurance race indeed, but what Dome aims is the speed in the qualifying sessions in which the true performance of the racecars is tested. [...] Following the policy of ours, we have asked Pescarolo to cancel the 24 hour test Pescarolo had originally planned but have asked to have as many short tests as possible during which we will develop and set-up the car. I am pretty certain the guys in the French squad are shocked to know how we prepare for the 24-hour race, though...

That’s how we have ended up with the very egoistic programme for the 2012 Le Mans 24 Hours.
:D
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ei kyllä ollut. Tähän asti virallinen kanta oli "selected races" (Spa, LM ja Fuji mainittuna). Oli tuo toki nähtävissä.
 
Ylös