Toivotaan niin. Itse toivoisin toki, että Massa kiilaisi Alonson ohi ja siihen saataisiin yksi auto väliin. Olkoon se sitten Button.Lähdössä puhtaalta puolelta Buttonin ohi. :thumbup:
Toivotaan niin. Itse toivoisin toki, että Massa kiilaisi Alonson ohi ja siihen saataisiin yksi auto väliin. Olkoon se sitten Button.Lähdössä puhtaalta puolelta Buttonin ohi. :thumbup:
Mä en, koska sen jälkeen Kimin sijoitus MM sarjassa voisi tippua.Minä toivon voittajaksi kuskia, joka ei ole pisteissä Kimin edellä.
Minkäs takia sitten Lotuksen nopein kuljettaja on lähes poikkeuksetta Kimiä hitaampi kisoissa ja kenen kannalta se onkaan noloa?Lotus on sarjan toiseksi nopein auto ja Kimi Lotuksen toiseksi nopein kuski. Ainakin silloin kun sillä nopeudella on mitään väliä. Noloa tämä on Kimille, aina samaa jossittelua.
Hyvää luetun ymmärtämistä. :alppu:Minkäs takia sitten Lotuksen nopein kuljettaja on lähes poikkeuksetta Kimiä hitaampi kisoissa ja kenen kannalta se onkaan noloa?
Kimi Raikkonen could be on his way back to Ferrari!
Strange as it may seem, the 32-year-old Finn, who won the 2007 world championship at Maranello before his contract was ended a year early in 2009 to facilitate the arrival of Fernando Alonso, has been sounded out about a return.
Joka tämäkin lausunto on niin käsittämätön kun sitä vertaa niihin aikoinaan annettuihin mustamaalauskampanjan lausuntoihin. Nyt sitten taas on varaa puhua totuudenmukaisesti.Domenicali kehuu Räikköstä ja Alonsoa tiimityöstä
Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali kiittelee sekä ex-kuljettajaansa Kimi Räikköstä että nykykuskiaan Fernando Alonsoa hyvästä tiimityöstä.
Domenicalin mielestä Alonsolla ja Räikkösellä on tässä yhteinen menestystekijä.
- Tärkein asia, joka ei liity tekniikkaan, liittyy sellaiseen asiaan, jossa Kimissä ja Fernandossa on paljon yhtäläisyyksiä. Hän ei koskaan valittanut ulospäin. Hän yritti aina puskea tiimiä parantamaan ja maksimoida sen, mitä hänellä ja käsissään, Domenicali kertoo MTV3:lle.
Domenicalin mielestä Räikkönen käyttäytyi erinomaisesti myös silloin, kun Ferrari-auto ei ollut kilpailukykyinen.
- Hän olisi helposti voinut sanoa, ettei tämä ole sellainen auto, jolla minä pystyn saavuttamaan tavoitteeni, monet tekevät sillä tavalla, mutta hän pysyi rauhallisena ja tuki tiimiä. Hän uskoi aina ensimmäisenä tiimityöskentelyyn. Se oli mielestäni tärkeää, Domenicali sanoi Kimistä.
En myöskään usko että Kimiä Alonson tallikaverina tullaan Ferrarilla näkemään. Alonsolla on kuitenkin Santanderin tuen myötä ykköskuskin asema. Käsittääkseni Kimi teki comebackin kuitenkin uusien voittojen ja mestaruuksien takia, joten kakkoskuskin pesti tuskin kiinnostaa oli talli mikä tahansa.Ei tule tapahtumaan. Fernando ei varmasti halua Kimiä tallikaverikseen, vaikka ilmeisesti hyvissä väleissä ovatkin. Liian nopea ja kokenut. Lisäksi en usko millään, että Kimi haluaisi edes palata Ferrarille, koska talli on viime vuosina rakennettu niin täysin Alonson ympärille.
Ei kait tuota kukaan tosissaan otakaan. Viesti on paremminkin se, että Ferrarin status nousee -> harkinnassa suursuosittu ex-mm. Kimin status nousee -> Ferrarikin haluaisi talliinsa. Ferrari hyötyy kun tallipaikka on näinkin "haluttu". Kimi hyötyy finasseissa ja neuvotteluissa - on puheissa ja "viedään" talliin jos toiseenkin. Jopa Lotus hyötyy - meidän kuskin haluaa jokainen. Ja lehdet hyötyy.Ei tule tapahtumaan. Fernando ei varmasti halua Kimiä tallikaverikseen, vaikka ilmeisesti hyvissä väleissä ovatkin. Liian nopea ja kokenut. Lisäksi en usko millään, että Kimi haluaisi edes palata Ferrarille, koska talli on viime vuosina rakennettu niin täysin Alonson ympärille.
Eikös Kimillä ollut kaksivuotinen sopimus?Itseasiassa Kimin manageritkin voi näitä huhuja viritellä. Josko Kimi keskustelisi palkastaan ja sikäli vähän liian aikaisin kun mm vasta on löytämässä keinot miten omalla ajotyylillä soveltaen saa aika-ajossa renkaansa optimilämpöön. Juonen päästä on saanut kiinni mutta tasaisuus puuttuu. Sen sijaan itse kisa kulkee jo mutta siinäkin taktiset kommervärkit ei ihan vielä suju osin kylläkin kun eturivin paikkoja ei ole tullut. Tallikaverilla puolestaan paketti on ihan päinvastoin ja se yksi kierros juurikin on hallussa.
On, mutta voihan noita aina purkaa. Sen lisäksi Kimillä on jokin menestymispykälä, joka mahdollistaa purun. Tosin tällaisilla tuloksilla sitä pykälää ei varmasti voi käyttää.Eikös Kimillä ollut kaksivuotinen sopimus?
Oli sillä sopimus myös 2007 - 2010, mutta silti 2009 jäi viimeiseksi. Ei noista koskaan tiedä.Eikös Kimillä ollut kaksivuotinen sopimus?
On, mutta voihan noita aina purkaa. Sen lisäksi Kimillä on jokin menestymispykälä, joka mahdollistaa purun. Tosin tällaisilla tuloksilla sitä pykälää ei varmasti voi käyttää.
No tarkoitin lähinnä siihen, että Kimi hieroisi palkkaa lisää nykyiseltä työntantajalta. Luulisi palkan olevan määritetty myös ensi kaudelle nykyisessä sopimuksessa. Toki niitä voi purkaa, mutta en usko purkupykälän täyttyvän nykyisellä menestyksellä. Kuka uskoi Lotuksen olevan näin kilpailukykyinen? Toki rahalla pääsee kaikista sopimuksista ulos.Oli sillä sopimus myös 2007 - 2010, mutta silti 2009 jäi viimeiseksi. Ei noista koskaan tiedä.
Santanderilla tuskin on asian kanssa mitään tekemistä, Alonso nyt vain otti sen ykköskuskin aseman murskaamalla Massan. Muistellaan vaikka kauden 2010 alkua, Massa ajeli useammassakin kisassa Alonson edellä maaliin ilman mitään tallimääräyksiä. Voitaisiin jopa sanoa että Massa hidasti Alonson vauhtia melko pahasti noissa kisoissa. Mutta yleensä Massalla ei ollut mitään asiaa Alonson vauhtiin, siinä se ratkaiseva tekijä on. Uskooko joku oikeasti että jos Massa olisi päihittänyt Alonson alkukaudella 2010, ykköskuskin asema ja tallimääräykset ym olisi silti annettu Alonsolle, koska Santander?En myöskään usko että Kimiä Alonson tallikaverina tullaan Ferrarilla näkemään. Alonsolla on kuitenkin Santanderin tuen myötä ykköskuskin asema. Käsittääkseni Kimi teki comebackin kuitenkin uusien voittojen ja mestaruuksien takia, joten kakkoskuskin pesti tuskin kiinnostaa oli talli mikä tahansa.