Tuolta näkee.Onko näkynyt jotain tilastoja aika-ajon suoranopeuksista?
Luottavaisin mielin huomiseen. Lotuksen kisavauhti joukon parasta harkoissa.
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1991764&postcount=119Onko näkynyt jotain tilastoja aika-ajon suoranopeuksista?
Luottavaisin mielin huomiseen. Lotuksen kisavauhti joukon parasta harkoissa.
Aika matalat on odotukset, jos veikkaat seiskasijan pitämisen olevan Kimille kovakin haaste. Lotuksella on kuitenkin koko porukan paras suoravauhti, melko selkeästikin, eikä ero aika-ajossakaan viiden kärkeen ollut Kimillä kuin kymmenys-kaksi. Hyvillä kisasäädöillä tuollainen parin kybän ero kääntyy äkkiä päälaelleen. Eiköhän rahkeita ole ainakin top-viiteen, podiumkin ihan realistinen tavoite, mutta se vaatiiikin sitten jo erittäin hyvää kisa-autoa ja nappi taktiikkaa..Aika odotusten mukainen aika-ajo. Valitettavasti. Alonso tulee kovaa takaa, samoin DiResta. Mersut saattaa pudota edestä pois. Saman sijoituksen pitäminen kisassa on työn ja tuskan takana. No, Kimi on kisakuski viimeisen päälle.
Sijat 4-7 on realistisia. Alonso, Webber ja Di Resta tulevat takaa todella kovaa. Edessä taas on hitaat mersut, jotka Räikkönen tulee voittamaan kisassa. Jos Räikkönen on molempien Mersujen ohi ekoilla kierroksella sijoitus voi olla vaikka kuinka hyvä. Jos ei niin ja Kimi jää Mersujen taakse sillä välin kuin kärkikolmikko karkaa niin kisasta tulee hankala, kun Alonsot ja kumppanit raivaavat tietä kohti Kimiä.Aika matalat on odotukset, jos veikkaat seiskasijan pitämisen olevan Kimille kovakin haaste. Lotuksella on kuitenkin koko porukan paras suoravauhti, melko selkeästikin, eikä ero aika-ajossakaan viiden kärkeen ollut Kimillä kuin kymmenys-kaksi. Hyvillä kisasäädöillä tuollainen parin kybän ero kääntyy äkkiä päälaelleen. Eiköhän rahkeita ole ainakin top-viiteen, podiumkin ihan realistinen tavoite, mutta se vaatiiikin sitten jo erittäin hyvää kisa-autoa ja nappi taktiikkaa..
Monzassa ei jää nopeammalla autolla hitaamman taakse, viimeistään DRS pitää siitä huolen. Mutkissa nopeampaa voi pidätellä, suorilla ei.Sijat 4-7 on realistisia. Alonso, Webber ja Di Resta tulevat takaa todella kovaa. Edessä taas on hitaat mersut, jotka Räikkönen tulee voittamaan kisassa. Jos Räikkönen on molempien Mersujen ohi ekoilla kierroksella sijoitus voi olla vaikka kuinka hyvä. Jos ei niin ja Kimi jää Mersujen taakse sillä välin kuin kärkikolmikko karkaa niin kisasta tulee hankala, kun Alonsot ja kumppanit raivaavat tietä kohti Kimiä.
Tiedän sen. Kaikki vaan riippuu siitä kuinka nopeasti Räikkönen pääsee Mersujen ohi. Ja kun muistetaan, että Mersut ovat nopeita suoralla niin se liitäminen pelkästään DRS:llän avulla ei ole kirkossa kuulutettua. Varsinkin, jos molemmat Mersut saavat myös käyttää DRS:ssää. Ohi on päästävä nopeasti mieluiten ennen kierrosta 5, koska jos Kimi on viellä kierroksen 10 kohdalla Mersujen takana niin kärkikolmikko on jo ikuisuuden päässä.Monzassa ei jää nopeammalla autolla hitaamman taakse, viimeistään DRS pitää siitä huolen. Mutkissa nopeampaa voi pidätellä, suorilla ei.
Kimillä on aika-ajojen perusteella 4 km/h parempi suoranopeus kuin Mersuilla (molemmilla luonnollisesti DRS auki).Tiedän sen. Kaikki vaan riippuu siitä kuinka nopeasti Räikkönen pääsee Mersujen ohi. Ja kun muistetaan, että Mersut ovat nopeita suoralla niin se liitäminen pelkästään DRS:llän avulla ei ole kirkossa kuulutettua. Varsinkin, jos molemmat Mersut saavat myös käyttää DRS:ssää. Ohi on päästävä nopeasti mieluiten ennen kierrosta 5, koska jos Kimi on viellä kierroksen 10 kohdalla Mersujen takana niin kärkikolmikko on jo ikuisuuden päässä.
Nimenomaan Nicosta olisi pakko päästä nopeasti ohi, ollut viime kisoissa vähän Schumia hitaampi mutta aivan yhtä kova peittelijä. Jos Pääsee Nicon ohi ja Vettelin kimppuun ni siihen pitäis nopeusero suorilla riittää.. :dunno:Tiedän sen. Kaikki vaan riippuu siitä kuinka nopeasti Räikkönen pääsee Mersujen ohi. Ja kun muistetaan, että Mersut ovat nopeita suoralla niin se liitäminen pelkästään DRS:llän avulla ei ole kirkossa kuulutettua. Varsinkin, jos molemmat Mersut saavat myös käyttää DRS:ssää. Ohi on päästävä nopeasti mieluiten ennen kierrosta 5, koska jos Kimi on viellä kierroksen 10 kohdalla Mersujen takana niin kärkikolmikko on jo ikuisuuden päässä.
Voi olla tietysti olla että Lotus on joutunut ajamaan (liian) pienellä siivellä sen vuoksi että suoranopeus on ollut huono."- Me hävisimme suoravauhdissa sen verran paljon, että olisi pitänyt olla joko Mercedeksen tai Ferrarin moottori, jotta olisi kerinnyt parempaan lähtöpaikkaan. Ei mahtanut mitään, Räikkönen sanoi."
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288497959925.html
Nyt olis kiva tietää missä toi speed trap on, jos Kimin mielestä suorilla hävitään, vaikka speed trap sanoo Lotuksella olleen kovin suoranopeus.
Toivottavasi ei, koska muuten Massa joutuu jos on kolmantena päästämään Bancon hänen ohitseen. Massan ja Alonson välissä on pakko olla vähintään yksi auto mieluiten kaksi. Toivottavasti Räikkönen on niin kova rattimies, että pitää Alonson visusti takanaan.Ja Alonson puhaltavan takaa ohi. Sen verran ylivoimaisina McLarenia ja Ferraria Monzassa pidän.
No eikös Renault jo kerran ole saanut motikkaansa tehoja lisätä? Olisko taas lisäheppojen paikka?Mersun ja Ferrarin koneilla päästään nopeammin huippunopeuteen ja siitä se ero tulee. Renault muuten varmaan tykkää Kimin lausunnosta.
Kimi oli kumminkin toiseksi paras Rellu tänään. Ei niillä vaan pääse mihinkään.Mersun ja Ferrarin koneilla päästään nopeammin huippunopeuteen ja siitä se ero tulee. Renault muuten varmaan tykkää Kimin lausunnosta.
Onhan se kahden parhaan Rellukuskin joukossakin, joten ei voida pitää ihmeenä.Kimi oli kumminkin toiseksi paras Rellu tänään. Ei niillä vaan pääse mihinkään.
Totta tuokin.Onhan se kahden parhaan Rellukuskin joukossakin, joten ei voida pitää ihmeenä.