Tuossa Jopen linkkaamassa F1Fanaticin jutussa tekijät hieman selittelivät syitä miksi jotain asioita jätettiin pois. Itse jäin eniten kaipaamaan edes pientä vinkkiä siitä että Prost ja Senna sopivat välinsä -94, ja soittelivat toisilleen, joten olivat viimein ihan hyvissä väleissä Imolan aikaan (tästä esimerkkinä se Sennan viesti Prostille Imolan harkkojen lähetyksessä, jota ei myöskään näytetty). Sekin olisi hieman pehmentänyt Prostista syntynyttä kuvaa.Balestre vastaisuus on ihan ok, koska mies oli täys kusipää, joka ei kuunnellut kuljettajia. Prostin kohtelu dokumentissa kyllä itseäkin hieman ärsytti, koska asioilla on aina kaksi puolta ja sai käsityksen, että Prost on itse SAATANA:
Melko yksipuolinen kanta on tämäkin. Varsin moni kuljettaja on Balestrelle henkensä velkaa, sillä hän oli se, joka FISA:n ja FOCA:n kiistellessä 1980-luvun alussa piti kuljettajien puolta ja sai helvetillisiksi muuttuneet autot jälleen tasolle, jonka ihminen voi hallita. Jonkun sortin kaheli Balestre oli, mutta kuljettajien kanssa hän oli yleisesti ottaen hyvissä väleissä.Balestre vastaisuus on ihan ok, koska mies oli täys kusipää, joka ei kuunnellut kuljettajia.
Jep, ehdottomasti suon tälle dokkarille tuon Senna näkökulman. Ehkä eniten ärsytti se, että dokumentin trailerissa oli leikattu tuo Balestren "Right decision is my decision!" kohta ihan täysin irti kontekstista ja se sai Balestren todellakin näyttämään ihan mulkulta vaikka todellisuudessahan tuo nimenomainen Balestren päätös oli antaa päätösvalta kuskeilleMelko yksipuolinen kanta on tämäkin. Varsin moni kuljettaja on Balestrelle henkensä velkaa, sillä hän oli se, joka FISA:n ja FOCA:n kiistellessä 1980-luvun alussa piti kuljettajien puolta ja sai helvetillisiksi muuttuneet autot jälleen tasolle, jonka ihminen voi hallita. Jonkun sortin kaheli Balestre oli, mutta kuljettajien kanssa hän oli yleisesti ottaen hyvissä väleissä.
Tekijän omin sanoin dokumentin nimen pitäisi kertoa, onko kyseessä objektiivinen teos ja sikäli asioiden kertominen Sennan kannalta katsottuna on minusta OK. Silti näen ongelmaksi sen, ettei Portugalista '88 tai Imolasta '89 ole mainintaa, se kun jättää myös kuvauksen Sennasta itsestään vähän vajaaksi.
Toisaalta se on Balestren johtamistapaa hyvin kuvaava kommentti, vaikka turhan kylmän kuvan tyypistä jättääkin. Viimeisinä vuosinaan JMB alkoi muistuttaa banaanivaltion diktaattoria.Ehkä eniten ärsytti se, että dokumentin trailerissa oli leikattu tuo Balestren "Right decision is my decision!" kohta ihan täysin irti kontekstista ja se sai Balestren todellakin näyttämään ihan mulkulta vaikka todellisuudessahan tuo nimenomainen Balestren päätös oli antaa päätösvalta kuskeille
Samalla tavallahan Mosleykin alkoi viimeisinä vuosinaan olla pihalla. Alkuvuosinaan teki paljonkin hyvää työtä turvallisuuden suhteen. Noi virat pitäisi olla yhdellä henkilöllä maksimissaan viisi vuotta. Toivottavasti Todt ei ole edeltäjiensä tapaan vallassa yli 15 vuotta. FIA:n puheenjohtajalla on niin suuri valta monessa asiassa että sitä pallia pitäisi tuulettaa tasaisin väliajoin.Toisaalta se on Balestren johtamistapaa hyvin kuvaava kommentti, vaikka turhan kylmän kuvan tyypistä jättääkin. Viimeisinä vuosinaan JMB alkoi muistuttaa banaanivaltion diktaattoria.
Ala-arvoisen huono provo.Häkkinen & Lehto tappoivat Sennan
Häkkinen & Lehto tappoivat Sennan
Heh, aika huono provo joo. Lehdon osuutta tietysti voi spekuloida josko hänen auton lähtöruutuun sammuttaminen aiheutti safety carin tulemisen radalle ja siten Sennan renkaiden kylmenemisen ja lopulta kolarin, mutta aika kaukaa haettua Häkkisen osuudesta tapahtumiin on vaikeampi keksiä yhteyttä...Ala-arvoisen huono provo.
Häkkinen kolaroi Sennan kanssa Aidassa (=> nollatulos), joten Imolassa oli pakko yrittää entistäkin kovemmin.Häkkisen osuudesta tapahtumiin on vaikeampi keksiä yhteyttä...
Tosta soveltaen muuten saisi Schumacherinkin mukaan syytettyjen penkille. Ajoi luistonestolla (vai mikä se oli) varustetulla autolla ja sai Sennan yrittämään entistäkin kovemmin. :idea:Häkkinen kolaroi Sennan kanssa Aidassa (=> nollatulos), joten Imolassa oli pakko yrittää entistäkin kovemmin.
Mutta mihin unohtui Nicola Larini?Häkkinen kolaroi Sennan kanssa Aidassa (=> nollatulos), joten Imolassa oli pakko yrittää entistäkin kovemmin.
Liekkö katsottu samaa dokumenttia...no ei vaan tuossa levyllä olevassa tuntia pidemmässä "extented" versiossa on kyllä tämäkin kohta Prostin kertomana. "Se saattaa olla paras asia, jonka hän on tehnyt minulle" Lisäksi haastattelusta on poistettu kohta, jossa Prostilla menee asian suhteen "pala kurkkuun".Tuossa Jopen linkkaamassa F1Fanaticin jutussa tekijät hieman selittelivät syitä miksi jotain asioita jätettiin pois. Itse jäin eniten kaipaamaan edes pientä vinkkiä siitä että Prost ja Senna sopivat välinsä -94, ja soittelivat toisilleen, joten olivat viimein ihan hyvissä väleissä Imolan aikaan (tästä esimerkkinä se Sennan viesti Prostille Imolan harkkojen lähetyksessä, jota ei myöskään näytetty). Sekin olisi hieman pehmentänyt Prostista syntynyttä kuvaa.