Petrov käy sen verran kuumempana kuin viileä Heikki. :thumbup:Aika valtava jäähdytysaukko Petrovilla
Joo joo. Tästä on jo jauhettu. Ei se yksittäinen aika mitään kerro.Petrovin paras aika tällä hetkellä 1.24.8 supersofteilla - toki testit on testejä jne mutta ei tässä nyt hirveitä hurraahuutoja kannattane päästellä edelleenkään kun kuitenkin muistetaan että Maldonadokin ajoi Williamsilla viimeviikolla 1.22-aikoja.
Jos Petroville haetaan vielä hyvin paljon perusjuttuja, niin on tarpeetonta käyttää uutta etusiipeä rikkoutumisriskin vuoksi.Caterham ajaa vieläkin viime kauden etusiivellä. Eikös tällä viikolla pitänyt tulla jo Melbournessa käytettäviä osia?
Nico ja Petrov vetivät suurin saman mittaiset stintit.On kyllä tasaisia nuo Caterhamin kierrosajat vähän pidemmissä stinteissä. Tiedä sitten millä renkailla ajavat, mutta kierrosajat pysyvät ihan samassa. Kun taas esim Mersulla kierrosajat huononee stintin vanhetessa Ja monella muulla tiimillä sama juttu.
Autosportin liveseurannan mukaan Nicolla oli pehmeät ja Petrovilla kovat.Nico ja Petrov vetivät suurin saman mittaiset stintit.
Nico aloitti 1:28.659 ja lopetti 1:31.019.
Petrov aloitti 1:31.858 ja lopetti 1:31.564.
Sitten vielä huomioidaan, että tankissa voi olla bensaa stintin lopussa jotain 0 ja 56 kierroksen väliltä, niin vertailu menee vaikeaksiAutosportin liveseurannan mukaan Nicolla oli pehmeät ja Petrovilla kovat.
Ohhoh! Caterham vaikuttaisi siis olevan Red Bullia ja McLarenia hitaampi tällä kaudella. Olipa kyllä sellainen yllätys, että meinasin tuolilta tipahtaa!!!Martin Brundlelta kysyttiin Sky-kanavalla Caterhamin nopeudesta ja hän sanoi että pystyvät painamaan kaasun "pohjaan" jotain 30 metriä myöhemmin kuin Red Bullit ja Mclarenit, ei ollut kovin vakuuttunut, oli ilmeisesti siis katsomassa ihan ratatasolla.
30 metriä on paljon (ja siinä voi myös olla vähän väritystä mukana). Riippuu toki mutkasta, mutta tuo viittaisi kaiketi siihen, ettei downforce vieläkään ole kovin lähellä huippujen tasoa. Tai siihen, ettei Petrov edes vetänyt niin limiitillä kuin mainitut vertailukohdat.Martin Brundlelta kysyttiin Sky-kanavalla Caterhamin nopeudesta ja hän sanoi että pystyvät painamaan kaasun "pohjaan" jotain 30 metriä myöhemmin kuin Red Bullit ja Mclarenit, ei ollut kovin vakuuttunut, oli ilmeisesti siis katsomassa ihan ratatasolla.
Brundlen kommentista sai sellaisen kuvan että auto oli huonoin testeissä olleista, pudisteli päätään ja sanoi että pitoa puuttuu. Katsokaa itse.Caterhamin tänään käyttämä etusiipi näyttää samanlaiselta kuin viime viikollakin (ja viime vuonna). Siksi oletan, että Caterham ei ole vielä toistaiseksi käyttänyt Barcelonan testissä Australian osakilpailua varten suunniteltua aerodynamiikkapäivitystään.
Autossa ei myöskään ollut tänään Petrovin takapuolen mukaan muotoiltua istuinta, vaan se saadaan käyttöön vasta sunnuntaina. Näistä asioista voisi päätellä, ettei Caterham ole vielä näyttänyt testeissä parasta vauhtiaan. Vitali ajoi kuitenkin tänään paljon kierroksia, joista kerätty data auttanee Caterhamia säätämään autoaan nopeammaksi testin kolmena seuraavana päivänä.
Ohhoh! Caterham vaikuttaisi siis olevan Red Bullia ja McLarenia hitaampi tällä kaudella. Olipa kyllä sellainen yllätys, että meinasin tuolilta tipahtaa!!!
Tai tarkemmin ajatellen, ei se sittenkään tainnut yllättää...
Joo, ei kai kukaan oikeasti luule että Caterham on Red Bullin tasolla mutta kuten sanoit niin tommoinen 20-30 metriä on aivan valtava ero.30 metriä on paljon (ja siinä voi myös olla vähän väritystä mukana). Riippuu toki mutkasta, mutta tuo viittaisi kaiketi siihen, ettei downforce vieläkään ole kovin lähellä huippujen tasoa. Tai siihen, ettei Petrov edes vetänyt niin limiitillä kuin mainitut vertailukohdat.
Kieltämättä, eipä tuo kovin positiivisesti Caterhamia arvioinut.Brundlen kommentista sai sellaisen kuvan että auto oli huonoin testeissä olleista, pudisteli päätään ja sanoi että pitoa puuttuu. Katsokaa itse.
http://www1.skysports.com/formula-1/news/12433/7557948/?
Niin on, ja siksi se vähän kuulostaakin epäuskottavalta. Toki Caterhamin mittatikku onkin ihan muut kuin kärkitiimit.Joo, ei kai kukaan oikeasti luule että Caterham on Red Bullin tasolla mutta kuten sanoit niin tommoinen 20-30 metriä on aivan valtava ero.
No joo. Ei tunnu Brundle tosiaan olevan kovin vakuuttunut Caterhamin vauhdista. Pidän silti edelleen vertailukohtaa vääränä. Ei ole mitään järkeä verrata Caterhamia kärkitiimeihin, vaan oikea vertailukohta on keskikastin hitain talli, jota Caterham yrittää tavoittaa.Brundlen kommentista sai sellaisen kuvan että auto oli huonoin testeissä olleista, pudisteli päätään ja sanoi että pitoa puuttuu. Katsokaa itse.
http://www1.skysports.com/formula-1/news/12433/7557948/?
Caterham F1 Team @MyCaterhamF1
@HermanniJ nope - We don't have the race 1 aero package here, we won't learn anything from it and it would kill tyres we can use
Tuo Twitter-viesti on viime viikolta, ja siinä kerrotaan viime viikon testissä vallinnut tilanne. Tällä viikolla tilanne on todennäköisesti aivan toisenlainen. Tallille on ilman muuta hyödyllistä, jos pääsevät testaamaan Australiaan tulevaa aerodynamiikkapäivitystään jo tällä viikolla Barcelonassa.Caterham ei ilmeisesti tule ajelemaan näissäkään testeissä uudella aero paketilla .