Scuderia Ferrari kaudella 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pakoputkien sijoitus on ainakin sama, mutta jotain ovat tehneet putkien ulostulolle. Ei oo enää niin leikelty versio... :)
Samalta näyttää, mutta palaneelta. Eivät kai tallit nyt ekana testipäivänä Barcelonassa testaa kauheasti uusia osia. Luulisi että hankkivat aluksi vertailudataa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Samalta näyttää, mutta palaneelta. Eivät kai tallit nyt ekana testipäivänä Barcelonassa testaa kauheasti uusia osia. Luulisi että hankkivat aluksi vertailudataa.
Eiköhän ne heti alkuun tuo fiksaukset isoimpiin ilmenneisiin mekaanisiin ongelmiin, jos mahdollista, jotta testit voivat jatkua kunnolla? Kauden avaukseen ehkä saadaan tuotua sitten jo jotain kehitysversiota. Nyt barcelonassa käytöön otettavat kehityspaketitkin on ollut suunnitelussa pitkään, eivätkä ole mitään reagointia mahdollisesti jerezin tai barcelonan ekan viikon ongelmiin.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Etujousitus

Onko Ferrarin suuri muutos merkki siitä että eujousitus uusitaan muiden käyttämään malliin.

Toinen vaihtoehto on suuri bluffaus ja Ferrarin auto on nopea. Peittely on kyllä siinä tapauksessa ollut onnistunutta ja järjestelmällistä.

Itseäni peittely kummastuttaa, sillä mielestäni Ferrari tarvistsisi "valoa" tunnelin päähän ja positiivisuutta. Nyt Ferrarilla taidetaan olla vähän kumarassa.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Väittävät että Ferkun eturenkaat kuluu ihan liian nopeasti.

Meniköhän vetotankojousitukset ihan metsään.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Kuka väittää? Mielenkiintoista. Alonsohan tykkää aliohjaavasta, onko nyt mennyt sitten yli siinä?

Olisinkohan lukenut maikkarin uutisten kommenteista, en muista. (Tiedän kyllä niitten kommenttien 'tason'.)

Muutta päätelmä siitä että renkaat kuluu liian nopeasti, oli tehty sen pohjalta että pitkät vedot ovat jääneet yllättävän lyhyiksi.

Menköön nyt vaikka ihan perusteettoman spekuloinnin piikkiin tuo.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Olisinkohan lukenut maikkarin uutisten kommenteista, en muista. (Tiedän kyllä niitten kommenttien 'tason'.)

Muutta päätelmä siitä että renkaat kuluu liian nopeasti, oli tehty sen pohjalta että pitkät vedot ovat jääneet yllättävän lyhyiksi.

Menköön nyt vaikka ihan perusteettoman spekuloinnin piikkiin tuo.
Ei mun mielestä yhtään huono idea, vaikka todisteet puuttuvatkin. Ikään kuin Ferrari sitä ulospäin myöntäisi.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei tietenkään, mutta jos auto aliohjaa liikaa, tuppaa se syömään eturenkaita liikaa.
No niin. Tämä on tätä, kun ei kerralla saada sitä toista lausetta ulostettua, niin sitten muut saa ihmetellä tarkotuksia... ;)
Pientä täsmällisyyttä pyytäisin siis. :thumbup:
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Näyttää vähän hölmöltä kun katteet jää ulos, mutta putket kaartaa sisään. Ehkä se ei sitten häiritse pyörteitä, vaikka jää tollasia tyhjiöitä ja terväviä kulmia.
Näytää että takarenkaat syö sisäreunasta aika paljon enemmän kun ulkoa, ellei sitten vedetty kovilla kulmilla.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Haiskahtaa sääntöjen vastaiselta perältä. Eihän pakarit saaneet osoittaa sisäänpäin vaan korkeintaan suoraan taakse?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Näyttää vähän hölmöltä kun katteet jää ulos, mutta putket kaartaa sisään. Ehkä se ei sitten häiritse pyörteitä, vaikka jää tollasia tyhjiöitä ja terväviä kulmia.
Nuo katteethan on auki tuosta putken vierestä. Eli ei siihen tyhjiötä jää, tai korvaava ilma tulee siis katteen sisältä, eli se ilma joka ilmanottoaukoista menee sisään tulee lämpimänä ulos tuosta pakarin vierestä suuntana suurinpiirtein takarengas. Eihän tällaisessa tilanteessä teräväkulmaisuudella ole väliä, kun se on parimilliä paksu tuo kate..
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Näyttää vähän hölmöltä kun katteet jää ulos, mutta putket kaartaa sisään. Ehkä se ei sitten häiritse pyörteitä, vaikka jää tollasia tyhjiöitä ja terväviä kulmia.
Tuohan on tuollainen "jesaripatentti". Jos eivät olisi ihan hukassa koko perän ilmanohjainten, pakarien ja jäähdytysilman ulostulojen kanssa, tuo näyttäisi erilaiselta :)

Edit: tuosta eteenpäin voi selailla pakaridesignin kehittymistä ekoissa testeissä (kuvassa julkaistu versio): http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?p=1870921#post1870921
 
Viimeksi muokattu:
Ylös