Scuderia Ferrari kaudella 2012

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
eihän sitä enää puolustellakkaan saa niin kerran kääntä rattia ja tilanne ohi
Vähintään kaksi. Esim. ohjausliike keskemmälle rataa ja siten ajolinjan oikaisu radan suuntaiseksi. Edelleen myös sallitaan paluu takaisin lähemmäs laitaa, kunhan auton ja radan reunan väliin jää auton mentävä tila (ns. Schumacher-tarkennus).
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Vähintään kaksi. Esim. ohjausliike keskemmälle rataa ja siten ajolinjan oikaisu radan suuntaiseksi. Edelleen myös sallitaan paluu takaisin lähemmäs laitaa, kunhan auton ja radan reunan väliin jää auton mentävä tila (ns. Schumacher-tarkennus).
Aijaa niinkö se olikin, mutta väittäisin että sen minkä suoralla rattia käännellää pystyy kääntämään myös peukalo napin päällä
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En tiedä mikä lienee perimmäinen syy polkimeen, mutta ainakin ratissa on jo ihan riittämiin nappuloita ilmankin ja toisaalta kun DRS:n deaktivointi tapahtuu myös polkimella, niin on sinänsä loogista, että aktivointikin tapahtuu. Mutta ei tuolla mitään olennaista etua saavuteta, onpahan vain vaihtoehtoinen toteutustapa.
Yksi DRS:n ominaisuus on, ettei ilmavirta kiinnity takaisin siipeen heti, kun DRS suljetaan, vaan downforcen palautumisessa on viive. Kun DRS:n käyttö tapahtuu polkimella, ei kuskin tarvitse keskittyä siiven sulkemisen ajoitukseen, vaan tarvittava lyhyt viive saadaan aikaan jalan siirtämisestä pedaalilta toiselle. Olen ollut siinä ymmärryksessä, että ainakin Mercedesillä on DRS-poljin.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Yksi DRS:n ominaisuus on, ettei ilmavirta kiinnity takaisin siipeen heti, kun DRS suljetaan, vaan downforcen palautumisessa on viive. Kun DRS:n käyttö tapahtuu polkimella, ei kuskin tarvitse keskittyä siiven sulkemisen ajoitukseen, vaan tarvittava lyhyt viive saadaan aikaan jalan siirtämisestä pedaalilta toiselle. Olen ollut siinä ymmärryksessä, että ainakin Mercedesillä on DRS-poljin.
Mut eikös se suljeudu automaattisesti, kun painetaan jarrua?
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Muotoilen asian toisin: jos siiven sulkee samalla hetkellä, kuin painaa jarrua, ei downforce ehdi palautua takapäähän jarrutuksen alkuun. Siksi siipi pitää sulkea hieman ennen jarrutusta.
Toidennäköisesti kaikki nykykuskit jarruttaa vasemmalla jalalla, joten ei aiheuta ongelmaa. Polkimeen voi laittaa alkuun muutaman millin alueen, jolla jarru ei vielä jarruta.
 
Viimeksi muokattu:

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Oletteko nähneet viimeaikoina keskustelua Ferrarin etupään vetojousituksesta? Todennäköisesti toimii siinä kuin muillakin ja vasta ensivuosi kertoo, alkaako muut käytttää samaa vai palaako Ferrari entiseen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toidennäköisesti kaikki nykykuskit jarruttaa vasemmalla jalalla, joten ei aiheuta ongelmaa. Polkimeen voi laittaa alkuun muutaman millin alueen, jolla jarru ei vielä jarruta.
Se on ihan yks hailee tämän asian suhteen, onko polkimessa muutama milli varaa vai ei. Täydestä vauhdista ei jarruteta tunnustellen, vaan poljinta töötätään ensi metrit kaikin voimin.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Se on ihan yks hailee tämän asian suhteen, onko polkimessa muutama milli varaa vai ei. Täydestä vauhdista ei jarruteta tunnustellen, vaan poljinta töötätään ensi metrit kaikin voimin.
Ei kai mitään suurempia virheitä ole takasiiven tehon palautumisen viiveistä aiheutunutkaan. Todennäköiusesti virtaus on jo hyvän aikaa kiinnittynyt, ennen kuin jarrujen teho on kuumenemisen seurauksena kasvanut.

Jollei säänöt kiellä, voi moottorille säätää hetkeksi sopivan vedon, ettei takapyörät lukitu tai jos kieltää, kuski ei aloita alasvaihtamista välittömästi jarrutuksen kanssa.

Miten mielestäsi siipi palautetaan, ennen jarrupolkimen painamista?
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ei kai mitään suurempia virheitä ole takasiiven tehon palautumisen viiveistä aiheutunutkaan.
Mersulla oli kauden alussa valtaisia ongelmia DRS:n ja jarrutuksen kanssa. Mutta ovat kaiketi päässeet siitä yli (en tiiä mikä on tupladrs osuus)..
 

TontsaH

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
98
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Vertailin hieman Ferrarin ja Lotuksen siiven käyttäytymistä videoiden avulla ja ainakin grafiikoiden perusteella Ferrarilla siipi sulkeutuu hieman ennen jarruttamisen alkamista.

Ferrari

Lotus
Siltähän se näyttää grafiikoiden perusteella. Hakkasin pause/play-nappia jarrumerkin tuntumassa, niin Alonson videossa on kohta jossa DRS on poissa mutta ei vielä jarrua. Lotuksella DRS lähtee yhtä aikaa jarrun kanssa. Grafiikat ei kyllä ole ainakaan äänten kanssa synkassa edes sinne päin kummassakaan, kun useampi vaihde on menty jo alaspäin ennenkö jarrutus alkaa :D

En tiiä mutta tulishan tuossa hommassa lämmin.
Täh?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kyllähän ajaessa lämmin tulisi kun joutuvat vielä nykyään painelemaan kaiken maailman nappeja ja vipuja. Ennen oli helppoa kun autot oli yhtä puuta.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Näkisin mieluumin näissä laivaston väreissä:



Onhan tuo kapteeni kuitenkin saamassa messevän tuomion, ihan syyttä.

:p
 
Ylös