Onpas tämän tallin kuljettajien mestaruuksilla siis ikävä leima :/ SääliFIA = Ferrari Internationale de l'Automobile.
Onpas tämän tallin kuljettajien mestaruuksilla siis ikävä leima :/ SääliFIA = Ferrari Internationale de l'Automobile.
Miksi et vastaa siihen kun Monzassa Alonso kiilasi diRestan nurmelle, kun sen ensin kyseenalaistit? Tai miksi et vastaa siihen kun Alonso pakotti Kimin suoralla nurmelle, kun sanot ettei hän tehnyt mitään väärää? Sen sijaan vaihat aihetta ja alat väheksyä muiden kommentteja.Onpas tämän tallin kuljettajien mestaruuksilla siis ikävä leima :/ Sääli
Olen kommentoinut jo tässä tai toisaalla, että Alonso jätti liian vähän tilaa Kimille. Miksi pitäisi toistaa jatkuvasti samaa ja samaa mielipidettä?? Ehdotinkin, että varoitus olisi ollut paikallaan, mutta siitä taas ei olisi ollut mitään vaikutusta lopputuloksiin.Miksi et vastaa siihen kun Monzassa Alonso kiilasi diRestan nurmelle, kun sen ensin kyseenalaistit? Tai miksi et vastaa siihen kun Alonso pakotti Kimin suoralla nurmelle, kun sanot ettei hän tehnyt mitään väärää? Sen sijaan vaihat aihetta ja alat väheksyä muiden kommentteja.
f1-fani82 sanoi:Mitä tulee tilanteeseen, Alonso jätti liian vähän tilaa. Mutta eihän tuollaisista mitään penalteja tule antaa, koska lähdöt on aina tiukkoja tilanteita. Eri asia jos tuollaista olisi tehnyt kesken kisan, jolloin huomioitavia olisi ollut vähemmän. Tällä tarkoitan, että Alonso joutui myös keskittymään muuallekin kuin Räikköseen.
Missä kohtaa olen väittänyt, että kyseinen case ei olisi Alonson vika? Eriasia on se, että mitään suuria rangaituksia tuosta ei kuulu antaa, koska on lähtö ja rike aika pieni, jonka lisäksi kärsijänä itse rikkeen aiheuttajaf1-fani82 sanoi:Okei, ehkä Alonsolle olisi voinut antaa huomautuksen tuosta, mutta mitä konkreettista muutosta varoituksesta olisi ollut kun tietää Alonson historiankin.
Miksi sitten kyselet tuollaisia, jos olet itsekin sitä mieltä että Alonso teki väärin? Tottahan tuo ylempi on että ekalla kierroksella on hieman väljemmät säännöt. Kahesti nyt tällä kaudella työntänyt toisen auton pois radalta ensimmäisellä kierroksella. Ei niitä löysempiä sääntöjä kuulu hyväksikäyttää.Mitkä eri säännöt? Kuten monta kertaa on toitotettu, lähdöissä pätee eri jutut kun kisan aikana. Voitko selventää, mitä väärää tapahtui tänään?
Väärällä tarkoitan rangaistusta. Mitä väärää tapahtui tänään, kun Alonso ei saanut rangaistusta ollenkaan? Moneen kertaan täälläkin on puhuttu, että lähdöt ja muut kisatilanteet ovat erilailla rangaistavia + tutkintaa ei aloitettu kun syyllinen putosi pelistä. MITÄ VÄÄRÄÄ RANGAISTUKSIEN SUHTEEN ON SIIS TAPAHTUNUT? Tässä on ollut kyse siitä, että onko oikein kun Alonsoa ei rangaistu/tutkittu kun Vetteliä sen sijaan tutkittiin.Miksi sitten kyselet tuollaisia, jos olet itsekin sitä mieltä että Alonso teki väärin? Tottahan tuo ylempi on että ekalla kierroksella on hieman väljemmät säännöt.
Ja tässä kuva Monzasta ekalta kierrokselta, kuvassa diResta nurtsilla Alonson pakottamana.
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=61250&page=31
Monzan jälkipyykkithreadissa lisää kuvia aiheesta.Tuon videon löysinkin Youtubesta, mutta tuosta kuvakulmasta ei voi kyllä sanoa mitään. Pitäisi saada jomman kuljettajan onboard. Tuossa di Resta on nurmikolla, mutta minkä verran siellä on tilaa tai miten autot ovat sijoittuneet, on taas eriasia.
Luinkin sieltä. Whiting ei kuulema rankaise ensimmäisen kierroksen jutuista niin paljon. Eli ilmeisesti menee juuri tähän settiin moinen. Nuo on kyllä tulkinnallisia kysymyksiä, mutta kyllä Alonso taitaa pakottaa di Restaa pihalle. Olennainen kysymys kuuluu, oliko se rangaistavaa? Ei nähtävästi.Monzan jälkipyykkithreadissa lisää kuvia aiheesta.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=37742&page=3
Ei siinä ollu ketään mailla halmeilla. Fernando vaan haki parempaa paikkaa kurviin ja unohti, että takaa voi tulla kans autoja. Ja sekös taas harmitti kun kisa meni pipariksi.Mikäli Alonso olisi päässyt jatkamaan kisaa, tapaus olisi luultavasti mennyt tutkintaan. Mutta rangaistusta tuskin olisi tullut, koska kiilaus aiheutui Alonson väistöliikkeestä.
Ja Domenicali makaa ketarat ojossa maassa.Veikkaanpa että Alonson keskeytyksen myötä Neweyllä, Boullierilla sekä Hamiltonilla oli riemukasta:
Joo tiedetään, wanha
Ei millään pahalla..mutta..No varmaan olet huomannut, että Grosjeanille tuo on jo tavaramerkki ja on eriasia siirtyä vähän sivummalle rikkoen oman takarenkaan kuin ajaa toisen päälle. Tohelo ei pidä olla, mutta tuollaiset kuuluvat lajiin.
Eli sinusta on aivan sama rikkoa toisen auto siirtymällä hiukan sivummalle aiheuttaen kontaktin ehkä kerran kaudessa kuin ajaa toisen kontteihin ja kylkiin noin 16x kausi? Eikä tuomaristokaan reagoinut tuohon, vaikka satavarmasti Eric Boullier on kysynyt asiasta.
No mitäs sanoi liikkeestä tuomarit?Ei millään pahalla..mutta..
Toi on täyttä paskaa. Tai ON mikäli tarkoitat tuolla kohdalla tätä Alonson "pientä" linjanvaihtoa sunnuntaina? Katsos kuule startti uudelleen ja arvio sitten mikä on VÄHÄN sivummalle. Se perkelehän tuli koko radan poikki. vai mitä kisaa sä katsoit? :wall::wall::wall:
No aivan vastaavasta vaikkakin paljon rauhallisemmasta linjanvaihdosta Grosjean sai kilpailukieltoa. Kimi väisti paljon enemmän kuin Hamilton vastaavassa tilanteessa ja itse kolari jäi vähäisemmäksi, säännöthän yksiselitteisesti kertovat että vieressä ajavalle pitää jättää tilaa radalla, Alonso ei näin tehnyt.No mitäs sanoi liikkeestä tuomarit?
Kaikkea kanssa. Alonso väänsi rengas renkaassa Kimiä vastaan ja vielä sitten oikein väisti sinne puolelle. Avaisit sinäkin silmäsi. Jensson oli lähes metrin päässä!Mikäli Alonso olisi päässyt jatkamaan kisaa, tapaus olisi luultavasti mennyt tutkintaan. Mutta rangaistusta tuskin olisi tullut, koska kiilaus aiheutui Alonson väistöliikkeestä.
Tää on tätä samaa kierrettä. Joo, Grosjeanin liikkeellä tais olla "pikkasen" suuremma vaikutukset ja Grosjean aiheutti ensimmäisen kolarin tuolloin vai?No aivan vastaavasta vaikkakin paljon rauhallisemmasta linjanvaihdosta Grosjean sai kilpailukieltoa. Kimi väisti paljon enemmän kuin Hamilton vastaavassa tilanteessa ja itse kolari jäi vähäisemmäksi, säännöthän yksiselitteisesti kertovat että vieressä ajavalle pitää jättää tilaa radalla, Alonso ei näin tehnyt.
Alonsolla olisi syytä olla hiljaa ja ajaa. :frank:Alonso on tainnut aloittaa redbullin hiostamisen radan ulkopuolella. Ainakin minusta noista lausunnoista näkyy sellainen muutos että enää ei olla varovaisia ja vähäntellä omia mahdollisuuksia vaan kohdistetaan tuollainen "uhka" suoraan redbullin suuntaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103392