OT, mutta rahat eivät mene Samsungille vaan liikkeeseen jolta puhelimen ostit, Samsung saa tästä vain murusia aivan kuten Ferrari saa TV-sopimuksisa jotka on myyty eri maiden tv-yhtiöille.
En jaksanut tätä mainita, koska lienee kaikille itsestäänselvyys.
Sanoma olikin siinä, että se kakku jaetaan eri tavalla. Apple tai Nokia ei saa senttiäkään, jos joku on kiinnostunut kilpailijan tuotteesta.(Tai no nykyään tuokaan ei mene ihan noin, kun on kaiken maailman patenttikorvauksia jne...)
Urheilussa kaikki ovat tietyllä tavalla samassa veneessä. Pienet tallit hyötyvät isojen perinteisten mukanaan tuomasta näkyvyydestä esimerkiksi sponsorineuvotteluissa. Vaikka HRT:llä ei varmasti monen montaa fania maailmalla olekaan, niin sponsoreita kiinnostaa kuitenkin näkyvyys lajissa mm. juuri Ferrarin ansiosta.
Tuo Ferrarin etuasema ei ole urheilullisessa mielessä reilu, mutta asiassa on monta puolta. Siitähän se kai viime kädessä on kiinni, miten arvokas Ferrarin brändi on Formuloille.