Kaimann
Well-known member
Ajoi kuin poromies hiacellaan, kaukana siltä väylältä millä muut ajeleeMitä noi niinku tarkottaa?
Ajoi kuin poromies hiacellaan, kaukana siltä väylältä millä muut ajeleeMitä noi niinku tarkottaa?
Lahjusskandaali ei nyt ainakaan voi olla kovin hyvää PR:ää ja varsinkin kun Bööni henkilöityy niin vahvasti koko FOM:ksi, joten ihan uskottavaa ehkä.Lienee höpöä, mutta ihan mielenkiintoista spekulointia:
Article 20.2 of the FIA F1 Sporting RegulationsMitä noi niinku tarkottaa?
16.10.2012, 10.39
Formula ykkösten kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Formula One Managament-yhtiö on tehnyt sopimuksen yhdysvaltalaisen NBC-yhtiön kanssa F1-kisojen tv-oikeuksista Yhdysvalloissa. Sopimus astuu voimaan kaudella 2013 ja NBA esittää pääkanavallaan ensi vuonna neljä kisaa. Loput 16 kisaa esitetään NBC Sports Network -urheilukanavalla ja kaikki kisat ovat katsottavissa USA:ssa netistä livenä NBC:n nettitv:n kautta.
NBC on yksi Yhdysvaltojen suosituimmista tv-kanavista, joten F1 saa sopimuksen avulla merkittävää näkyvyyttä Yhdysvalloissa. Samalla F1 saa hyvää nostetta Amerikanvalloitukseensa, joka aiemmilla yrityksillä on epäonnistunut.
Ensi vuonna F1:ssä ajetaan Yhdysvalloissa peräti kaksi kisaa Texasin Austinin ja New Jerseyn West New Yorkin ollessa kisapaikkoina. Yhdysvaltalainen kuljettaja F1:stä kuitenkin puuttuu, eikä amerikkalaisajajaa nähtäne tositoimissa vielä ensi kaudella.
Viimeksi yhdysvaltalaiskuljettaja ajoi F1:ssä 2006-07, kun Scott Speed kisasi Toro Rosso-tallissa. Hän sai potkut kesken kauden 2007. Nykyisin Speed ajaa kilpaa NASCAR:n pääsarjassa Sprint Cupissa.
Kimi jatkaa Lotuksella, mutta miksi siitä on tehty tällainen mediatemppu? Voiko muka olla jotain, mistä me emme tiedä?
Lotuksen nimi muuttuu Ice1 Racing Teamiksi.Kimi jatkaa Lotuksella, mutta miksi siitä on tehty tällainen mediatemppu? Voiko muka olla jotain, mistä me emme tiedä?
Ja tallista tulee suomalainen.Lotuksen nimi muuttuu Ice1 Racing Teamiksi.
Ehkä the Rumor käy vihdoinkin toteenKimi jatkaa Lotuksella, mutta miksi siitä on tehty tällainen mediatemppu? Voiko muka olla jotain, mistä me emme tiedä?
Sauberilla ajaa nuorten kuskien testeissä Esteban Gutiérrez ja Robin Frijns. Meksikolainen ajaa ajaa kaksi päivää ja hollantilainen saa tyytyä yhteen.
Frijnsin mahdollisuudet tehdä "Kimit", eli ohittaa sponsorin suosikki tallipaikkaa jaettaessa taitaa olla aika pieni.
Onneksi tallissa on kaksi paikkaa ja toiseen on mahdollisuudet ilman meksikolaista passia.
The inaugural Grand Prix of America race in Northern New Jersey will be postponed one year until 2014, sources have confirmed to SPEED.com.
Formula One boss Bernie Ecclestone and event organizers will make the announcement on Friday, sources said.
The race, scheduled for June 16, 2013, will be pushed back a year in order for track organizers to finish the permitting process needed to complete the 3.2-mile road course along the Hudson River in Weehawken and West New York, N.J.
Lähde: MTV3Maikkari sanoi:Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes, Williams ja Lotus saavat lisää päätösvalta formula ykkösissä.
Italialaisen Autosprint-lehden tietojen mukaan ensi vuonna voimaan tulevan uuden Concorde-sopimuksen mukaan F1-komissiossa ovat mukana nämä kuusi tallia, joten muut tallit eivät saisi enää jatkossa päätösvaltaa lajin sääntökysymyksiin. F1-komissio laatii sääntömuutosehdotukset, joiden pohjalta Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto tekee lopulliset päätökset.
FIA ilmoitti maanantaina, että neuvottelut uuden Concorde-sopimuksen ehdoista etenevät suotuisasti ja F1-sarjan tulevaisuuden varmistava sopimus FIA:n, tallien ja lajin kaupallisten oikeuksien hallinnoijan välillä on tarkoitus saada valmiiksi tulevina viikkoina.
Autosprintin mukaan FIA on aikeissa nostaa merkittävästi talleilta perimäänsä F1-sarjan osallistumismaksua, joka olisi uuden laskutavan mukaan 7 000 euroa per MM-piste, mikä saattaisi jopa kymmenkertaistaa tallien FIA:lle maksaman rahapotin. FIA haluaa myös F1:n kaupallisten oikeuksien hallinnoijalta 7 miljoonaa euroa aiemman 1,5 miljoonan euron sijaan.
Autosportin aiheesta parisen kuukautta sitten julkistama uutinen kertoo nykyisen osallistumismaksun olevan 309 000 euroa. 7000/piste -hinnoittelulla Red Bull olisi joutunut maksamaan viime kaudella 5 miljoonaa euroa.Kuinka paljon osallistumismaksu on nyt?
Autosportin mukaan pienemmät tallit ovat yllättäen vastustaneet tällaista muutosta, ja nimeämättömien lähteiden mukaan kyseisestä muutoshankkeesta oltaisiin luopumassa.Maikkari oli siteerannut italialaista Autosprinttiä. Lähteessä mainitaan 6:n tallin saavan päätäntävallan tulevia sääntömuutoksia nuijittaessa.
Lähde: MTV3
Sources have revealed that the FIA and Ecclestone have backed away from plans to limit an influence over the rule making process to just the six top teams, which had been singled out as an important issue.
AUTOSPORT revealed last month that seven teams had written to Todt voicing their worries about possible changes to the way the sport is run.
Niinno, mun mielestä tuo tilanne on vähintäänkin outo. F1 komissio tulisi säilymään nykymuodossaan, mutta sen rooli olisi pelkästään hyväksyä tai hylätä sääntöehdotelmia. Näitä sääntöehdotelmia väsäisi sitten tuo "ohjauskomissio", joka kuitenkin koostuisi vain näistä kuudesta tallista + FIA & FOM. Joten onko tämä nyt lopulta merkittävästi erilainen kuin aikaisempi ehdotelma? Jos tuolla "ohjauskomissiossa" löydetään konsensus jonkin sääntömuutoksen suhteen, niin eihän siinä ole F1 komission äänestyksessä kuudella pikkutallilla mitään mahdollisuutta tuota äänestystä voittaa.Autosportin mukaan pienemmät tallit ovat yllättäen vastustaneet tällaista muutosta, ja nimeämättömien lähteiden mukaan kyseisestä muutoshankkeesta oltaisiin luopumassa.
James Allenin tulkinta on samanlainen kuin sinullakin:Niinno, mun mielestä tuo tilanne on vähintäänkin outo. F1 komissio tulisi säilymään nykymuodossaan, mutta sen rooli olisi pelkästään hyväksyä tai hylätä sääntöehdotelmia. Näitä sääntöehdotelmia väsäisi sitten tuo "ohjauskomissio", joka kuitenkin koostuisi vain näistä kuudesta tallista + FIA & FOM. Joten onko tämä nyt lopulta merkittävästi erilainen kuin aikaisempi ehdotelma? Jos tuolla "ohjauskomissiossa" löydetään konsensus jonkin sääntömuutoksen suhteen, niin eihän siinä ole F1 komission äänestyksessä kuudella pikkutallilla mitään mahdollisuutta tuota äänestystä voittaa.
Voi olla että olen ihan pihalla. En suoraansanoen tiedä miten noita sääntöjä nykyäänkään tehdään.
Toisaalta Max Mosley kertoi Skyn The F1 Show-ohjelmassa (klipin viimeinen minuutti) oman käsityksensä, että kaikilla talleilla olisi uudessa systeemissä sananvaltaa sääntömuutosprosessin alkuvaiheissa, mutta prosessin edetessä päätösvalta siirtyisi pois pienemmiltä talleilta.there is some disquiet among the teams who are disenfranchised by this new Strategy group, who have no say over the future rules in their sport.