oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
V50 1,6D DRIVe start/stop.minkä auton tankillisella ajaa 1400km?
huom. nämä ovat siis teoreettisia lukuja.
V50 1,6D DRIVe start/stop.minkä auton tankillisella ajaa 1400km?
OK, no vaikka menisi tuon lähellekin niin onhan tuo ihan kiva lukema kyllä jo...V50 1,6D DRIVe start/stop.
huom. nämä ovat siis teoreettisia lukuja.
Siis en ymmärrä että miksi hitossa joku ostaisi Priuksen tai jonkun muun hybridin. Toi Volvo kuluttaa vähemmän, on isompi, laadukkaampi ja samalla varustetasolla varmaan lähemmäs 10000 euroa halvempi.OK, no vaikka menisi tuon lähellekin niin onhan tuo ihan kiva lukema kyllä jo...
Itse en kyllä diggaa noista start/stop tekniikoista, työkaverin golf +:n kyydissä tuntuu aina siltä että siinä on jotain vikaa
Siis en ymmärrä että miksi hitossa joku ostaisi Priuksen tai jonkun muun hybridin. Toi Volvo kuluttaa vähemmän, on isompi, laadukkaampi ja samalla varustetasolla varmaan lähemmäs 10000 euroa halvempi.
Toi start/stop kyllä vaatii totuttelua, mutta sinänsä ihan kiva auto sammuu. Mitäpä sitä konetta turhaan käyttämään valoissa seistessä.
Meinasin sisätiloja ja yleistä laatuvaikutelmaa.
Nimim. 3 turbonvaihtoa ja 1 moottorinvaihto V50:n työkaveri.
Niin, silloin kun on tienposkessa on toki toimivampaa tekniikkaa tärkeämpää että auto "vaikuttaa" laadukkaammaltaMeinasin sisätiloja ja yleistä laatuvaikutelmaa.
LuonnollisestiNiin, silloin kun on tienposkessa on toki toimivampaa tekniikkaa tärkeämpää että auto "vaikuttaa" laadukkaammalta
Vai harhaista käsitystä 70-luvulta?:doubtful:Meinasin sisätiloja ja yleistä laatuvaikutelmaa.
Niin no... Eivätpä noi Toyotatkaan ole kauhean laadukkailta vaikuttaneet viime aikoina. Kuis monta miljoonaa autoa toyota kutsui takaisin parin vuoden aikana... Taisi olla yli seitsemän miljoonaaVai harhaista käsitystä 70-luvulta?:doubtful:
Kaikkiaan Toyota on joutunut marraskuun 2009 jälkeen kutsumaan korjattavaksi 18 miljoonaa autoa.
Niinhän se on. Noita maanantaikappaleita vaan joskus sattuu. Toisaalta noi viat saadaan yleensä korjattua ja sitten autot toimiikin ihan hyvin. Sehän se pääasia on. Nyt ollaan ostamassa mallisarjan viimeisiä valmistettavia autoja, joten luulisi että lasten taudit on jo korjattu. Noi Volvon Classic-mallit on tunnetusti olleet ihan hyviä pelejä.Ei sen puoleen. Jos sattuu 'maanantaikappale', niin auton merkillä/mallilla ei ole väliä.
Skeidoissa on ollut (390000 km) kaks tehtaan vikaa. Ekassa Skodassa vinkui takasivuikkunan se pikkuruutu (tiivisteen vaihto ja liimaus) sekä radio piti kerran päivittää.
Toyotoista toinen söi oikean takarenkaan mutterin muotoiseksi. Siinähän kinasivat keskenään oliko Bridgestonen vai Toyotan vika. Ja siihen myös vaihdettiin takuuna toi ohjausakseli kokonaisuudessaan. Oli joku tyyppivika, että alko ohjaus klappaamaan.
Hieman hämääviä nää uutiset, meinaan kun oma Anjovis kutsuttiin aikanaan "takaisin" tarkoitti se määräiaikaishuollon yhteydessä tehtyä 15min lisähommaaNiin no... Eivätpä noi Toyotatkaan ole kauhean laadukkailta vaikuttaneet viime aikoina. Kuis monta miljoonaa autoa toyota kutsui takaisin parin vuoden aikana... Taisi olla yli seitsemän miljoonaa
edit. Olikin hieman enemmän ....
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-taas-takaisinkutsu
Kyllähän se lämmittää mieltä, kun voi siinä tien poskessa hinausautoa odotellessa hivellä kädellä kojelaudan ja hallintalaitteiden laadukkaan tuntuista pintaa.Niin, silloin kun on tienposkessa on toki toimivampaa tekniikkaa tärkeämpää että auto "vaikuttaa" laadukkaammalta
Niin eihän noi välttämättä mitään erikoisia juttuja ole. Joku moottoriohjelmiston tai vastaavan päivitys huollon yhteydessä. Samaa olen Laakkosesta kuullut. Saa taistella että saa viat korjattua takuuseen.Hieman hämääviä nää uutiset, meinaan kun oma Anjovis kutsuttiin aikanaan "takaisin" tarkoitti se määräiaikaishuollon yhteydessä tehtyä 15min lisähommaa
(vaihtoivat moottorinohjausyksikön toiseen)
eli haitta meikäläiselle oli aika nollan luokkaa ....
Toisaalta ei ole kertaakaan tarvinnut manata takuuhuoltoja, kaikki mistä tuli mainittua takuuaikana vaihdettiin mukisematta, joskus jopa enemmän kuin olisi tarvinnut
(60tkm huollossa mainitsin etulevyjen urautumisesta = vaihtoivat kaikki jarrulevyt & palat veloituksetta takuuseen)
Eli hinnan / laadun suhteen ei valittamista pienissäkään määrin (vrt. esim Laakkonen joka yritti laskuttaa kaiken jopa takuuaikana)
edit. toki maanantaikappaleita löytyy joka merkiltä, myös Tojolta. isoimmat pointsit kerää se automerkki joka
hoitaa ne ongelmatapaukset mallikkaasti
Omat empiiriset kokeet ovat osoittaneet, että autossa tulee vietettyä huomattavasti enemmän aikaa tien päällä kuin sen poskessa, merkistä riippumatta. Mutta ei siinä mitään, jos tojotalla tykkää ajella. Niitäkin kyllä tielle jättäneinä näkyy paljon.Niin, silloin kun on tienposkessa on toki toimivampaa tekniikkaa tärkeämpää että auto "vaikuttaa" laadukkaammalta
Ilmeisesti ne on ollut helppo havaita siinä samalla kun sieltä pientareelta ohitteleeOmat empiiriset kokeet ovat osoittaneet, että autossa tulee vietettyä huomattavasti enemmän aikaa tien päällä kuin sen poskessa, merkistä riippumatta. Mutta ei siinä mitään, jos tojotalla tykkää ajella. Niitäkin kyllä tielle jättäneinä näkyy paljon.