Philips Rally Argentina 2012

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
Rallihan on yhtä suurta näytelmää, käsikirjoitus sitikalla on tehty, se tehtiin jo sopimusvaiheessa ja se oli tiedossa. Paskaahan tällanen "kisailu" on. Mikolla olisi ollut varmasti ajamalla mahdollisuus voittoon, mutta kun yhden ransakanpaskan ego kestä kun joku toinen vaan olisi ollut nopeampi ja olisi ajanut sitikalla voittoon.

Ralli on menettänyt täysin arvostuksensa minun silmissäni.

Toivon todella, että tämän vuoden mestari tulisi olemaan Petter Solberg. JM:llähän se mestatuusmahdollisuus on ohuempi kuin oljenkorsi, mutta toki vielä mahdollinen. Mikon mestaruus on mahdollista vain jos ranskanpaskan ja Mikon väliin kisoissa jää useampi kuin 3-4 autoa ja Mikko taistelee kisan voitosta.

Tällaisilla voitoilla ei ole edes käytetyn wc -paperin arvoa; voitto pitää saavuttaa reilusti ajamalla, ei etukäteen tehtyjen käsikirjoitusten mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Kyllä Jari-Matti on Fordin kakkoskuski. Menetti hetkessä saamansa mahdollisuuden. Valitettavasti. Ehkä ensi vuonna sitten...

Ralli häviää tällä hetkellä kiinnostavuudessa valovuoden ratalajeille. Se kai on ollut tarkoituskin?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Pari juttua mitkä mielessä tämän kisan jälkeen:

Sitikka on taas kerran tehnyt paremman auton kuin Ford.(Enemmän rahaa=parempi auto) Mikon "perusvauhti", jolla parina viimevuonna on jäänyt selkeästi Loebille, riittää tällä hetkellä Loebin haastamiseen mutta soppari kieltää.

Solberg ulos ja Sordo tilalle. Sordo osoitti olevansa sarjan huippukuskeja. Petterillä ei sipuli kestä. Ei ole kestänyt enää vuosiin. Tuurin osuus tuloksiin tasoittuu pitkän sarjan aikana. Se että Fordilla autot tuppaavat hajoamaan syystä tai toisesta, ei ole pelkkää huonoa tuuria. Perusvauhtia ajamalla häviää minuutin Sitikalle ja jos yrittää kyydissä pysyä niin jotain hajoaa tai menee puskaan. On mennyt niin Petterillä kuin JM:kin...

MM-sarja pysyy tällaisena niin kauan kun mukana ei ole muita oikeita tehdas teameja Sitikkaa haastamassa. Volkkari tulee sellaisella panostuksella ja kuski kaksikolla että vihdoin saadaa Sitkalle kunnon haastaja. M-Sport yksityistallina(toki tehtaan tuella) ja yksityisrahoituksella ei pysty riittävästi haastamaan Sitikkaa. Ja sama Prodrivella. Yksittäisissä kisoissa kyllä mutta ei koko sarjassa. Loppuu yksinkertaisesti paukut. 6 inssiä vastaan 60 ja tuloksen voi lukea WRC:n sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Siltä rupeaa näyttämään jos Loebille ei satu mitään, niin Loeb varmistaa mestaruuden hyvissä ajoin. Fordeilla jos menee hyvin niin Solberg ja Latvala
ajavat sitten ulos ja jatkavat super-rallissa. Ajavat tietenkin pisteille, jos super-ralli sääntöä ei olisi niin Ford olisi saanut viimeisestä kahdesta kisasta
0 pistettä. Sordo osoitti kuitenkin sen, että Ford on myös epäluotettava.

Minin "tehdastallia" voi kutsua vitsiksi. Araujoa ja Paulo Nobre ovat täysiä surkimuksia. Häviävät vauhdissa s2000:lle, tekevät virheitä. Tuskinpa tuo
Minille on kovin hyvää mainosta.

Nuo erothan ovat aivan kauheita, lisäksi sarjalla ei ole edelleenkään proomoottoria. Voisi sanoa, että sarja on kriisissä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikon "perusvauhti", jolla parina viimevuonna on jäänyt selkeästi Loebille, riittää tällä hetkellä Loebin haastamiseen mutta soppari kieltää.
Kyllä se Loeb Mikon kepittäisi helposti jos viitsisi ajaa lähempänä limiittiä. Mutta koska kakkoskuski ei saa voittaa, niin miksi riskeerata? Ajetaan vaan sen verran että riittää muille, Mikko ei ole uhka.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Oletteko lukeneet inteernettiä siinä vaiheessa kun Hirvonen allekirjoitti sopimuksen?????

Aivan turha kai se on täälläkään jankuttaa itsestäänselvyyksiä,kun kakkoskuski on kakkoskuski ja nimet on paperissa???Ja vaikka ei olisi edes mitään kakkoskuskistatusta,niin olisi ollut silkkaaa hulluutta alkaa ajamaan kilpaa tallin sisällä.Kaikkien pitäisi tämänkin asia tajuta,mutta saadaanhan tällä tyylillä nettiin lisää viisaita mietteitä:thumbup:
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Kyllä se Loeb Mikon kepittäisi helposti jos viitsisi ajaa lähempänä limiittiä. Mutta koska kakkoskuski ei saa voittaa, niin miksi riskeerata? Ajetaan vaan sen verran että riittää muille, Mikko ei ole uhka.
Sen takia kai tuollakin tilanne jäädytettiin kun Loebillekin rupesi tulemaan tilanteita... Ja tokihan Mikkokin tilanteen tietää jo ralliin startatessa. Eli kummankaan ei tarvitse pistää 110% likoon kun kerran ei ole pakko. Kuitenkin vauhdillisesti Mikko on nyt lähempänä Loebia kuin mitä on ollut moneen vuoteen ja se ei ole sattumaa. Jos Mikko saisi ajaa voitosta niin Seb olisi kovilla enkä osaa sanoa kumpi voittaisi. Ja jos JM ajaisi Sitikalla ja saisi ajaa voitosta niin Seb olisi kakkonen... Ja jos tädillä olisi munat se olisi setä. Turhaa spekulointia kaikkiaan koska tilanne on paska jo lähtöviivalla. Mutta toivottavasti ensivuonna helpottaa...
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kuitenkin vauhdillisesti Mikko on nyt lähempänä Loebia kuin mitä on ollut moneen vuoteen ja se ei ole sattumaa. Jos Mikko saisi ajaa voitosta niin Seb olisi kovilla enkä osaa sanoa kumpi voittaisi. Ja jos JM ajaisi Sitikalla ja saisi ajaa voitosta niin Seb olisi kakkonen... Ja jos tädillä olisi munat se olisi setä.
Mikko ole yhtään sen lähempänä kuin ennenkään, Loebin ei tarvitse tehdä edes sitä vähää mitä aikaisempina vuosina koska nyt pahin haastaja on samassa tallissa kädet sidottuna. Jos ja jos, jos Mikko olisi jatkanut(jos hänen olisi annettu jatkaa) Fordilla, hän johtaisi nyt sarjaa ylivoimaisesti. Fiesta on vain yksinkertaisesti vihdoin selvästi nopeampi auto kuin Sitikka.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Sordo Fordille ja Ogier+JML Volkkarille, niin jokohan sillä saataisiin pilattua patonkien viininmaisteluhetket edes hiukan nykyistä useammin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sen takia kai tuollakin tilanne jäädytettiin kun Loebillekin rupesi tulemaan tilanteita...
Olisi se tullut ilmankin. Ei Citroen anna poikien pilata kaksoisvoittoa, kun kerran on jo ennen kautta sovittu kummalle mestaruutta yhdessä ajetaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/04/1537612/solberg-pelasti-fordin---6-faktaa-talliennatyksesta

Sanotaan Fordin kestävyydestä tai luotettavuudesta mitä tahansa, tai kuskien hölmöilyistä, niin onhan tuo aika huikea suoritus. Kaikessa niin loistava Citroen on toki jo yhden kisan putkessa... :thumbup:
Mestaruuksien putket alkavat olla jo vähän pitempiä sitten...

Kyllähän Fordin tuossa tilastossa on pelastanut superralli ja Mikko Hirvonen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Enemmän kiinnostaa se Fordin toinen ylväs putki, rapiat 30 vuotta ilman kuljettajien maailmanmestaruutta. Tällä tahdilla joku Toyota tai Fiatkin ehtii voittaa taas jossain välissä kuskien mestaruuden ennen Fordia.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
..., Loebin ei tarvitse tehdä edes sitä vähää mitä aikaisempina vuosina ..... Fiesta on vain yksinkertaisesti vihdoin selvästi nopeampi auto kuin Sitikka.
Huomaatko pahan ristiriidan noissa lauseissa ? Eli se Fordin nopeus on vielä täysin todistamatta. Se on mahdollista, että se on nopeampi kuin sitikka, mutta todisteet puuttuvat edelleen. Jos toiset ajaa puolikaasulla ja toiset ajaa samalla pohja-aikoja, se ei vielä todista sitä nopeutta.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Jaa no minunkin mielestä Fiesta on todistanut jo nopeutensa. Viime kauden lopulla Latvala oli kovassa vedossa, mutta tällä kaudella, kilpailujen alussa on Citikat olleet vastaantulijoita Latvalaan verrattuna. Sitten onkin taas pensas kahissut. Montessa ulosajo meni täysin Monte-Carlon piikkiin ja muita kisoja ei viitsi edes muistella. Totuus on se, että Fiesta on true ralliauto, mutta kakkos koppanen Focus ei edes näyttänyt ralliautolle.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Huomaatko pahan ristiriidan noissa lauseissa ? Eli se Fordin nopeus on vielä täysin todistamatta. Se on mahdollista, että se on nopeampi kuin sitikka, mutta todisteet puuttuvat edelleen. Jos toiset ajaa puolikaasulla ja toiset ajaa samalla pohja-aikoja, se ei vielä todista sitä nopeutta.
En? Loeb on päässyt helpolla koska Fordit ovat itse koheltaneet johtopaikalta. Ei sitikoilla ole ollut mitään jakoa edes Petterin vauhtiin, saati sitten Latvalan, mutta yleensä on puska soinut. Eikä noita ulosajoja voi laittaa minkään yliyrittämisen tai liian kovan vauhdin piikkiin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Eipä noista voimasuhteista ole saatu kunnollista kuvaa vielä tällä kaudella. Ainoastaan Meksikon ensimmäisenä päivänä kaikki neljä ajoivat kovaa "normaali" olosuhteissa. Silloin ajat olivat todella tasaisia. Ehkäpä Akropoliksessa sitten, mutta tuskin Fordit pysyvät kasassa montaa pätkää.... noh Uudessa-Seelannissa sitten... :rolleyes:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Ei tuon Fiestan luotettavuudenkaan kanssa mielestäni ole ongelmia ollut. Fiestoja nyt vaan sattuu olemaan niin monta, että väkisin johonkin niistä tulee joskus vikaa. Saahan ne tukivarret poikki, kun löytää tarpeeksi ison kiven...
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Itse en usko fordin olevan nopeampi kuin citikka. Loeb ei vaan näytä sitä vauhtia mitä häneltä löytyy ennenkuin sitä vauhtia todella tarvitaan. On aika monesti lähdetty walesin ja muiden sorakisojen ratkaisu päivään sillä uskolla että tasoissa ollaan, ja sitten yhtä äkkiä Loeb ajaa jossain pätkällä niin kovaa että muut on jäänyt miettimään että oliko moottorissa vikaa vai eikö iskarit toiminut kun jäätiin yhtä äkkiä noin paljon. Viime vuonna Loeb pystyi ajamaan kuitenkin voittoja silloinkin kun hänet taktikoitiinkin ensimmäiseksi päätös päivään, vaikka se etukäteen näytti vaikealta

Olisi jännä nähdä tilastot että miten monta rengasta keneltäkin kärki kuskilta on puhjennut ajettuihin pätkiin nähden vaikka kahden viime vuoden sisällä. Joskus aina tuntuu että Loeb on laskelmoinut sitäkin että jos hän hieman antaa vauhdissa periksi eikä aja ihan niin rajusti ja pitää auton suoremmassa jne, hän voittaa loppujen lopuksi siinä että renkaita ei puhkea niin usein kuin muilla.
 
Ylös