AVOIN KIRJE PERTTI KUISMASELLE

Ihmettelijä

Member
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
5
Asioita sivusta seuranneena kuulin kun kerroit usealle eri ihmiselle, että Dodge Viper on NEZ GT säännön mukainen auto ja sillä saa osallistua Alastaron kilpailuun. OK, tottakai mikäli näin on.

Auton säännön mukaisuudesta huolehtiminen on AINA sinulla tai Teamillasi. Sääntöihin on syytä tutustua ennen kilpailua. Piste.

Ei ole ollut mitään ihmeellisiä erillisiä papereita joita olisi jaettu tai oltu jakamatta. Kaikki säännöt löytyvät kaikille internetissä myös NEZ GT säännöt.Piste.

Säännöt koskevat samalla tavalla kaikkia kilpailuun osallistuvia autoja. Piste.

Kyllä sinä pärjäät aivan hyvin säännönmukaisellakin autolla :)



"Pitäkööt sarjansa!

Tulin, näin ja voitin – molemmissa FINRace -lähdöissä sain varmuuden, että vanha kunnon Viper on edelleen voimissaan. Säästelin autoa ensi viikonlopuksi Nürburgringin STT-kisoihin, mutta voitin kuitenkin helposti kummatkin SM-rata-avauksen kisat Alastaron radalla.

Startti meni hyvin ja sen jälkeen leikittelin Jorma Vanhasen Porschea vastaan. Tulin maaliin 2,3 sekuntia ennen, mutta totuus on, että olisin voinut pöllyttää sen Porschen puolella minuutilla!

Tunti kisan jälkeen minulle sitten ilmoitettiin, että sunnuntain kisasuoritukseni on hylätty. Jostain paperista, mitä ei kenellekään ole jaettu, oli kuulemma löytynyt huomautus kuristajasta FIA NEZ-säännöissä.

Vaikka se oli alunperin tarkoitus, en pystynyt ajamaan Fordilla näitä kisoja, kun siinä on isompi imusarjaan ja kaasupolkimeen liittyvä vika. Sen korjaamiseen vierähtää kauan. Niinpä Alastaron katsastuksessa kysyin tarkkaan, onko Viperissa nyt varmasti kaikki heidän sääntöpykäliensä mukaan ja pääkatsastaja vakuutti, että kaikki on kunnossa.

Kilpailujohtoa oli painostettu Viperin hylkäämiseen. Vanhanen oli kääntynyt kilpailujohdon puoleen saadakseen nopeimman auton pois ja luuli varmaan, että sen jälkeen hänellä olisi nopein auto.

Tästä ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että Vanhanen halusi voittaa paperilla, kun radalla ei siihen pystynyt. Kaduttaa nyt, etten vetänyt saman tien täysillä, vaan armahdin häntä niin pienellä erolla.

Pitäkööt nämä nyt sarjansa. En lähde ainakaan Botniaringille juhannuksen jälkeen, koska mitään takeita ei ole, että saisimme Fordin kuntoon siihen mennessä.

Keskityn nyt STT-sarjaan ja ajan ulkomailla, jos Viperia ei Suomen radoille haluta. Ulkomailla tullaan onnittelemaan, kun vedän Viperilla kovaa. Täällä Viper on vastustajille niin vaikea, että tullaan ruikuttamaan, jos vedän sillä liian kovaa.

Pitäkööt sitten omat ompeluseuransa ilman minua.

Katse alas ja kohti Nürburgringiä!

Pertti Kuismanen"
 

JEP

Well-known member
Liittynyt
6.3.2001
Viestit
48
No eihän se ole ollut ennenkään Pertin tehtävänä ollut lukea sääntöjä etukäteen; joskus hankittiin IMSA Audi ja kun se ei mahtunut Suomen sääntöihin, sääntöjä "tulkittiin / muokattiin" sopiviksi AKK:n toimesta :ahem:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
No eihän se ole ollut ennenkään Pertin tehtävänä ollut lukea sääntöjä etukäteen; joskus hankittiin IMSA Audi ja kun se ei mahtunut Suomen sääntöihin, sääntöjä "tulkittiin / muokattiin" sopiviksi AKK:n toimesta :ahem:
Juuri näin. Tosin siinä Audissa ei tainnut mättää mikään muu kuin koripaneelien leveys. Olihan näitä IMSA-autoja nähty täällä ennenkin, mm. Robertin toimesta.
Kokonaan oman tarinan aihe sitten on Robertin Camaro Cupin aikaiset kepulipelit. Mitä olen silloisilta kanssakilpailijoilta aikanaan kuullut, niin ei nekään kaikki kestä päivänvaloa...:doubtful:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Juuri näin. Tosin siinä Audissa ei tainnut mättää mikään muu kuin koripaneelien leveys. Olihan näitä IMSA-autoja nähty täällä ennenkin, mm. Robertin toimesta.
Kokonaan oman tarinan aihe sitten on Robertin Camaro Cupin aikaiset kepulipelit. Mitä olen silloisilta kanssakilpailijoilta aikanaan kuullut, niin ei nekään kaikki kestä päivänvaloa...:doubtful:
Olikos Hietamäen DTM-diudikaan ihan GT raameihin sellaisenaan istuvaa kalustoa? Ja silti päästiin radalle.

Kyllä ne osaavat muutkin kuin Kuismanen.
 

JEP

Well-known member
Liittynyt
6.3.2001
Viestit
48
Juuri näin. Tosin siinä Audissa ei tainnut mättää mikään muu kuin koripaneelien leveys. Olihan näitä IMSA-autoja nähty täällä ennenkin, mm. Robertin toimesta.
Kokonaan oman tarinan aihe sitten on Robertin Camaro Cupin aikaiset kepulipelit. Mitä olen silloisilta kanssakilpailijoilta aikanaan kuullut, niin ei nekään kaikki kestä päivänvaloa...:doubtful:
No näinhän se muistaakseni oli, eikä kyse ollut kuin muutamista senteistä. Se, mikä asiassa hymyilytti oli periaate: säännöt muutettiin auton mukaan, eikä autoa sääntöjen mukaan:wink:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Eikös Suomen kaltaisessa maassa pitäisi olla iloinen että joku yleensä huippukalustoa hankkii ja jotenkin sitten sovitella ne rataluokkiin.

Ei taida olla täällä varaa kaluston suhteen liian tarkka olla. Muuten tosiaan kisat on niitä 3-5 auton välisiä...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eikös Suomen kaltaisessa maassa pitäisi olla iloinen että joku yleensä huippukalustoa hankkii ja jotenkin sitten sovitella ne rataluokkiin.

Ei taida olla täällä varaa kaluston suhteen liian tarkka olla. Muuten tosiaan kisat on niitä 3-5 auton välisiä...
Super Saloonit aikanaan noudattivat kokolailla tätä filosofiaa. Likimain kaikenlaiset pelit olivat sallittuja eikä autotallien pellepelottomia haluttu liikaa suitsia. Okei, tasoerot kärjen ja häntäpään välillä olivat julmat, mutta autoja oli parhaimmillaan radalla pari kymmentä (ja jossain PM-kisoissa varmaan kolme kymmentä)

Nyt harrastustoimintaa haittaa enemmän tai vähemmän se, että kisoja on vähän joka lähtöön (on FinRacen avoin luokka, on "Jurvan kisat", on Roadsportit, on BRCF, on PRCF, on Carrera Cup, on Camaro Cup.....) ja ne kaikki syövät toisiltaan osanottajia.
 
Ylös