Ollaan vissiin vain totuttu liian hyvään. :alppu:Ollaanpa täällä taas niin kovin kriittisiä omiamme kohtaan. Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran. Heikkikin on GP-voittaja. Sellaisena yksi sadastaneljästä. Yrittäjiä on kuitenkin ollut 735. Siis kisaan päässeitä.
Täähän on vaa ihan perusmeininkiä Suomessa. Jos et voita mestaruutta, olet ihan paska (ja joskus myös vaikka olisit voittanutkin).Ollaan vissiin vain totuttu liian hyvään. :alppu:
Niinpä. Kumminkin kaikki suomalaiskuskit Kozarowitzkyä ja Kinnusta lukuunottamatta ovat ajaneet huipputalleissa vieläpä niiden ollessa huipulla. Toisaalta Suomessa on kovat standardit, kun "oikeista" suomalaisita f1-kuskeista puolet on voittanut maailmanmestaruuden.Ollaanpa täällä taas niin kovin kriittisiä omiamme kohtaan. Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran. Heikkikin on GP-voittaja. Sellaisena yksi sadastaneljästä. Yrittäjiä on kuitenkin ollut 735. Siis kisaan päässeitä.
Ja jokainen seissyt podiumilla. Mutta ei kelpaa, kun JJ:llä oli Imolassa tuuria jne. jne. jne.Niinpä. Kumminkin kaikki suomalaiskuskit Kozarowitzkyä ja Kinnusta lukuunottamatta ovat ajaneet huipputalleissa vieläpä niiden ollessa huipulla. Toisaalta Suomessa on kovat standardit, kun "oikeista" suomalaisita f1-kuskeista puolet on voittanut maailmanmestaruuden.
Ilmeisesti minun kannattanee hieman avata tuota "Heikki Kovalainen on uusi Mika Salo" -vertaustani. Mika oli urallaan tallinsa ykköskuski, Mika ajoi Ferrarilla, Mika olisi voittanut GP:n ellei olisi tallimääräyksellä joutunut päästämään toista ohitseen. En siis sanoisi, että "Salo oli paska, joka ei koskaan F1-urallaan ollut mitään merkittävää."Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran.
Koban tallipaikka liipasimella,
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/10/1634112/kobayashi-yllattyi-vaatimuksesta---f1-kuskien-ei-pitaisi-joutua-tahan
Röyhkeeksi menee tämäkin pelikenttä, erittäin valitettavaa.
Suunta on ollut nähtävissä jo vuosia sitten alemmissa luokissa. Enää ei ole mitään asiaa nousta kartingista ilman miljoonalompakkoa. 14-15v kartingkausi SM- ja EM-tasolla maksaa 200 000€.
Ennen riitti lahjakkuus kuten Kimillä, manageri kantoi taloudellisen vastuun sijoituksesta.
Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.Ilmeisesti minun kannattanee hieman avata tuota "Heikki Kovalainen on uusi Mika Salo" -vertaustani. Mika oli urallaan tallinsa ykköskuski, Mika ajoi Ferrarilla, Mika olisi voittanut GP:n ellei olisi tallimääräyksellä joutunut päästämään toista ohitseen. En siis sanoisi, että "Salo oli paska, joka ei koskaan F1-urallaan ollut mitään merkittävää."
Tästä huolimatta Salo ajoi pitkään peräpään talleissa ja -99 pääsi vain korvaavaksi kuljettajaksi. MM-pisteissä sijoitus ei koskaan noussut korkealle. Salo olikin aikanaan lähinnä "paras kuljettaja, jota mikään huipputalli ei palkannut" (koko kaudelle siis). Odotuksia ja uskoa oli, mutta mahdollisuuksia ei. Täten - potentiaalista huolimatta - Mika ei koskaan noussut huipuksi.
Ei tuolla ole väliä, ei pistesysteemillä eikä tuolla "kuvalla".Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.
Tais Salon ura joutua Japanin suuntaan rattijuoppouden takia.Tiedä sitten kuinka suuri vaikutus on Salon manageriosastolla ja Mikan omilla valinnoilla siihen, ettei sitä huipputallipaikkaa koskaan tullut. Liekö Bobbiksella asiaan sanomista? Japanin "hukatut" vuodet tietysti haittas, koska niiden jälkeen Salo ei enää ollu kuuma kuski, mitä vielä viimesen F3-kauden jälkeen oli. Tai ois voinut olla...
Moottoriurheilu vakavaa bisnestä. Lahjotut tuomarit ja poliisilaitos. :alppu:Se oli kokaiini mitä Mikalta löyty, mutta suhteilla sai rattijuopumuksen siitä. Tämän takia häntä ei ikinä palkattu hupputalleihin muuten kuin keikkakuskina.
okTais Salon ura joutua Japanin suuntaan rattijuoppouden takia.
255.Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.
Salo palkattiin kuitenkin Toyotalle, jolla oli huipputallin budjetti. Se ei vain koskaan onnistunut muuttamaan tuhlausta menestykseksi. Toki Salo sitten myös puhui itsensä työttömäksi ensimmäisen kisakauden jälkeen.Sillä ei siks ole väliä, kun nuista huolimatta Saloa ei palkattu huipputalliin (koko kaudeksi)
Salo palkattiin kuitenkin Toyotalle, jolla oli huipputallin budjetti. Se ei vain koskaan onnistunut muuttamaan tuhlausta menestykseksi. Toki Salo sitten myös puhui itsensä työttömäksi ensimmäisen kisakauden jälkeen.
Väitteen olis syytä olla totta,lähde?Se oli kokaiini mitä Mikalta löyty, mutta suhteilla sai rattijuopumuksen siitä. Tämän takia häntä ei ikinä palkattu hupputalleihin muuten kuin keikkakuskina.
Arvaan, että lähdettä ei löydy...Väitteen olis syytä olla totta,lähde?