Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ollaanpa täällä taas niin kovin kriittisiä omiamme kohtaan. Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran. Heikkikin on GP-voittaja. Sellaisena yksi sadastaneljästä. Yrittäjiä on kuitenkin ollut 735. Siis kisaan päässeitä.
 

nikon877

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
155
Ollaanpa täällä taas niin kovin kriittisiä omiamme kohtaan. Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran. Heikkikin on GP-voittaja. Sellaisena yksi sadastaneljästä. Yrittäjiä on kuitenkin ollut 735. Siis kisaan päässeitä.
Ollaan vissiin vain totuttu liian hyvään. :alppu:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ollaanpa täällä taas niin kovin kriittisiä omiamme kohtaan. Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran. Heikkikin on GP-voittaja. Sellaisena yksi sadastaneljästä. Yrittäjiä on kuitenkin ollut 735. Siis kisaan päässeitä.
Niinpä. Kumminkin kaikki suomalaiskuskit Kozarowitzkyä ja Kinnusta lukuunottamatta ovat ajaneet huipputalleissa vieläpä niiden ollessa huipulla. Toisaalta Suomessa on kovat standardit, kun "oikeista" suomalaisita f1-kuskeista puolet on voittanut maailmanmestaruuden.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niinpä. Kumminkin kaikki suomalaiskuskit Kozarowitzkyä ja Kinnusta lukuunottamatta ovat ajaneet huipputalleissa vieläpä niiden ollessa huipulla. Toisaalta Suomessa on kovat standardit, kun "oikeista" suomalaisita f1-kuskeista puolet on voittanut maailmanmestaruuden.
Ja jokainen seissyt podiumilla. Mutta ei kelpaa, kun JJ:llä oli Imolassa tuuria jne. jne. jne.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Salo ajoi kuitenkin lajin koko historian kontekstissa hienon uran.
Ilmeisesti minun kannattanee hieman avata tuota "Heikki Kovalainen on uusi Mika Salo" -vertaustani. Mika oli urallaan tallinsa ykköskuski, Mika ajoi Ferrarilla, Mika olisi voittanut GP:n ellei olisi tallimääräyksellä joutunut päästämään toista ohitseen. En siis sanoisi, että "Salo oli paska, joka ei koskaan F1-urallaan ollut mitään merkittävää."

Tästä huolimatta Salo ajoi pitkään peräpään talleissa ja -99 pääsi vain korvaavaksi kuljettajaksi. MM-pisteissä sijoitus ei koskaan noussut korkealle. Salo olikin aikanaan lähinnä "paras kuljettaja, jota mikään huipputalli ei palkannut" (koko kaudelle siis). Odotuksia ja uskoa oli, mutta mahdollisuuksia ei. Täten - potentiaalista huolimatta - Mika ei koskaan noussut huipuksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4247
Koban tallipaikka liipasimella,

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/10/1634112/kobayashi-yllattyi-vaatimuksesta---f1-kuskien-ei-pitaisi-joutua-tahan

Röyhkeeksi menee tämäkin pelikenttä, erittäin valitettavaa.

Suunta on ollut nähtävissä jo vuosia sitten alemmissa luokissa. Enää ei ole mitään asiaa nousta kartingista ilman miljoonalompakkoa. 14-15v kartingkausi SM- ja EM-tasolla maksaa 200 000€.

Ennen riitti lahjakkuus kuten Kimillä, manageri kantoi taloudellisen vastuun sijoituksesta.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Koban tallipaikka liipasimella,

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/10/1634112/kobayashi-yllattyi-vaatimuksesta---f1-kuskien-ei-pitaisi-joutua-tahan

Röyhkeeksi menee tämäkin pelikenttä, erittäin valitettavaa.

Suunta on ollut nähtävissä jo vuosia sitten alemmissa luokissa. Enää ei ole mitään asiaa nousta kartingista ilman miljoonalompakkoa. 14-15v kartingkausi SM- ja EM-tasolla maksaa 200 000€.

Ennen riitti lahjakkuus kuten Kimillä, manageri kantoi taloudellisen vastuun sijoituksesta.

TÄytyy myöntää, että minua surettaa jos Kobayashi ei aja ensikaudella kunikuusluokassa. Yksi suosikeistani.. TOsin onhan sitä vläytelty (vitsinä tosin), että Kob korvaisi Massan :D
 

disclaime

Well-known member
Liittynyt
11.10.2012
Viestit
89
Ilmeisesti minun kannattanee hieman avata tuota "Heikki Kovalainen on uusi Mika Salo" -vertaustani. Mika oli urallaan tallinsa ykköskuski, Mika ajoi Ferrarilla, Mika olisi voittanut GP:n ellei olisi tallimääräyksellä joutunut päästämään toista ohitseen. En siis sanoisi, että "Salo oli paska, joka ei koskaan F1-urallaan ollut mitään merkittävää."

Tästä huolimatta Salo ajoi pitkään peräpään talleissa ja -99 pääsi vain korvaavaksi kuljettajaksi. MM-pisteissä sijoitus ei koskaan noussut korkealle. Salo olikin aikanaan lähinnä "paras kuljettaja, jota mikään huipputalli ei palkannut" (koko kaudelle siis). Odotuksia ja uskoa oli, mutta mahdollisuuksia ei. Täten - potentiaalista huolimatta - Mika ei koskaan noussut huipuksi.
Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.

Tuon rahan puhuminen siirroissa on kyllä lähtenyt ihan käsistä. On faktaa, että aina ovat lähes kaikki kuljettajat tuoneet mukanaan rahaa talleihin. Siis välillisesti tai välittömästi. Jokainen kiinnostava huippukuljettaja vetää mukanaan sponsoreita ja tuo näin tallilleen rahaa. Ennen tämän sponsoreiden hankinnan teki vain tallien oma koneisto. Nyt tämä vastuu on vieritetty yhä enemmän kuljettajien managementin käsiin. Kun kuljettajien paikkoja jaetaan enenevässä määrin lompakon paksuuden perusteella, alkaa mielestäni koko sarjan hohto ja uskottavuus vähitellen kärsiä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.
Ei tuolla ole väliä, ei pistesysteemillä eikä tuolla "kuvalla".

Sillä ei siks ole väliä, kun nuista huolimatta Saloa ei palkattu huipputalliin (koko kaudeksi) hänen ajaessa peräpään talleissa (osa oli keskikastia kuten Sauber).

Tämähän on suht tosi seikka, joten miksipä sitä kiistää.

Loistava kuski ei siinä mitään, mutta niin oli Panis ja moni muukin..
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tiedä sitten kuinka suuri vaikutus on Salon manageriosastolla ja Mikan omilla valinnoilla siihen, ettei sitä huipputallipaikkaa koskaan tullut. Liekö Bobbiksella asiaan sanomista? Japanin "hukatut" vuodet tietysti haittas, koska niiden jälkeen Salo ei enää ollu kuuma kuski, mitä vielä viimesen F3-kauden jälkeen oli. Tai ois voinut olla...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8548
Sijainti
Vantaa
Tiedä sitten kuinka suuri vaikutus on Salon manageriosastolla ja Mikan omilla valinnoilla siihen, ettei sitä huipputallipaikkaa koskaan tullut. Liekö Bobbiksella asiaan sanomista? Japanin "hukatut" vuodet tietysti haittas, koska niiden jälkeen Salo ei enää ollu kuuma kuski, mitä vielä viimesen F3-kauden jälkeen oli. Tai ois voinut olla...
Tais Salon ura joutua Japanin suuntaan rattijuoppouden takia.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Se oli kokaiini mitä Mikalta löyty, mutta suhteilla sai rattijuopumuksen siitä. Tämän takia häntä ei ikinä palkattu hupputalleihin muuten kuin keikkakuskina.
Moottoriurheilu vakavaa bisnestä. Lahjotut tuomarit ja poliisilaitos. :alppu:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Oletko koskaan laskenut paljonko salolla olisi ollut pisteitä, mikäli hänen aikakaudellaan olisi ollut käytössä systeemi, jossa 10 kärki saa mm-pisteitä? Salohan oli huomattavan usein sijoilla 6-10. Eli ehkä hänestä tämän vuoksi jäi kuva huonompana kuskina, kuin hän lopulta oli.
255.

Sijoitukset kympin kärjessä:
1x2
1x3
1x4
7x5
5x6
8x7
8x8
6x9
8x10

Ja mitään vastuuta oikeellisuudesta en ota.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sillä ei siks ole väliä, kun nuista huolimatta Saloa ei palkattu huipputalliin (koko kaudeksi)
Salo palkattiin kuitenkin Toyotalle, jolla oli huipputallin budjetti. Se ei vain koskaan onnistunut muuttamaan tuhlausta menestykseksi. Toki Salo sitten myös puhui itsensä työttömäksi ensimmäisen kisakauden jälkeen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4247
Salo palkattiin kuitenkin Toyotalle, jolla oli huipputallin budjetti. Se ei vain koskaan onnistunut muuttamaan tuhlausta menestykseksi. Toki Salo sitten myös puhui itsensä työttömäksi ensimmäisen kisakauden jälkeen.

Harmillinen loppu Mikan uralle mutta onhan se niin tiedettyä että japanilaiset johtajat ei suvaitse minkaanlaista arvostelua ja suorasanainen suomalainen oli heille liikaa vaikka tulokset olivat hyviä tallin kilpailukykyyn nähden.
 
Ylös