FW08
Registered User of Talent
Enää kisa ei elä. Kauan eläköön kisa! Keskustelu jatkuu täällä.
Hahhah, Massan taktiikka kaks kierrosta kovaa ja takarenkaat renkaat ruvelle, ja uus yritys. Lievää yliyrittämistä.Quote:
Originally Posted by Oberfeldwebel View Post
Kimi saattoi olla hidas, mutta kuitenkin vain 15 sekuntia kärjestä.
Eli ei ihan natsannu, mutta ei katastrofi kuitenkaan..
Massa luulis ottavan ohtaan se spinni..
Ei se nyt ihan hazardia nähdyn perusteella ole, että Peresillä ja Grosjeni ajaa pallille. Molemmat sen tehneet jo aiemminkin. Vähän tietysti vaatii tuuria, mutta niinhän se aina.Originally Posted by Rentta View Post
Olis kympillä rikastunu aika kivasti . Pitäs alkaa vissiin veikkaamaan ihan hazardi veikkauksia. Tosin en oo koskaan veikannu formuloita ja oon todella pihalla siitä .
Kai se on sitten niin että kun sellasella ajotyylillä ei näitä renkaita saa optimi lämpöihin joten auto luistelee ja se syö rengasta.Se on kyllä mielenkiintoisen analyysin paikka, että miksi renkaita säästävät kuskit kuten Button ja Räikkönen kärsivät super pehmeistä renkaista. Samalla taas agressiiviset Massa ja Hamilton ajavat selvästi paremmin kuin muutama kisa sitten. Eikö sen pitäisi olla juuri toiste päin. Jos ajaa pehmeästi niin kovilla pitäisi olla vielä enemmän ongelmia saada niihin lämpöä ja pehmeillä sen pitäisi olla helpompaa. Agressiivisilla ajotyyleillä taas pitäisi pehmeillä olla kulumisen kanssa ongelmia mutta heillä isommat ongelmat onkin kovilla renkailla.
Sen kyllä ymmärrän, mutten älyä miksei tuo ongelma korostu kovemmilla renkailla. Tässäkin kisassa Kimi ajoi suhteessa paremmin pehmeillä kuin super pehmeillä.Kai se on sitten niin että kun sellasella ajotyylillä ei näitä renkaita saa optimi lämpöihin joten auto luistelee ja se syö rengasta.
Muistuttaa kultaista 80-lukua, jolloin suuri osa kisojen jännittävyydestä perustui autojen suorituskyvyn vaihteluihin kisan aikana. Kuljettajien suorituskyvyt ovat erittäin lähellä toisiaan ja nyt kuljettajan panos vaikuttaa enemmän kuin pari vuotta sitten. Nyt kun autotkin ovat lähellä toisiaan, kilpailu on tasaista. Selko siis on: erot ovat erittäin pieniä.KimiFan1 sanoi:Kaiken kaikkiaan F1 on tällä hetkellä täyttä paskaa. Ei mitään selkoa autojen suorituskyvystä tai kuljettajien nopeudesta. Ei enää kolareita startissa tai kisassa, koska autot ovat ilmeisesti nykyään liian helppoja ajaa, ainakin Heidfeldi sanoi viime kaudella ja näyttäähän se siltä kun onboardia katsoo ja vertaa vanhempiin kausiin.
Muistuttaa kultaista 80-lukua, jolloin samanlaisia ohituksia nähtiin imun takia.DRS oli taas täyttä paskaa
Hamilton oli rinnalla jo drs-alueen alkaessa, joten tuskin olisi kovin kauaksi aikaa jäänyt jumiin. DRS pilasi lopussa kaiken jännityksen siitä, pystyykö Hamilton nousemaan voittoon.Mun mielestä taas juuri nyt DRS näytti arvonsa. Olisiko ollut parempi jos selkeästi nopeampi Hamilton olisi jäänyt Vettelin taakse jumiin?
Miten niin jumiin? Kyllähän Hamilton olisi voinut ohittaa Vettelin ilman DRS:ää. Itse poistaisin DRS:n välittömästi sarjasta. Saloa kompaten, ei noita DRS-paikanvaihtoja tarvitsisi edes nauhalta näyttää. Ohittamisesta tuossa ei ole kyse enää ollenkaan.Mun mielestä taas juuri nyt DRS näytti arvonsa. Olisiko ollut parempi jos selkeästi nopeampi Hamilton olisi jäänyt Vettelin taakse jumiin?
Mun on hyvin hankala uskoa, etteikö Hamilton olisi ohittanut Vetteliä ilman DRS:ääkin. Ehkä sillä erolla, että "ohituksen" sijaan olisi nähty ohitus. DRS:ää sinällään kannatan, mutta paikka oli minusta väärä.Mun mielestä taas juuri nyt DRS näytti arvonsa. Olisiko ollut parempi jos selkeästi nopeampi Hamilton olisi jäänyt Vettelin taakse jumiin?