Ahveniston Vauhtipäivät

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sinällään kiva että legendaarinen kisa tekee ainakin tilapäisen paluun kalenteriin ja nimenomaan TamUA:n järkkäämänä. Sen sijaan osallistujien vähyys sekä GT että Touring -luokissa on valitettavaa. Yhteensä 14 autoa, joiden keskinäinen tasoero on luokkaa valovuosi. Tosin, ennustan että Katajan Starletti tulee kulkemaan Touring-luokassa sellaista vauhtia, että GT:n häntäpään valvojillakin tulee kiirus jos meinaavat pysyä vauhdissa mukana... Valtti ja Nieminen menevät ihan omilla sekuntiluvuillaan, Janel Nurminen voi ehtiä kyytiin jos saa Camaronsa samanlaiseen lentoon kuin Jesse Krohn viime vuonna JA jos ylipäätään Camaro-kuskeja kiinnostaa muu kuin kisata keskenään.

PRCF:n kisasta puuttuu likimain kaikki GT3:t ja niistäkään kahdesta, jotka kisaan ovat vaivautuneet, ei tiedä ajavatko sileänkelin renkailla (lk.5) vaiko semeillä. Semeillä ajaessa voi ainakin teoriassa tulla tiukkakin kisa

Sitten nämä bemarit.... Okei, 30 autoa on Ahveniston radalle paljon, mutta noin muutoin Eestin poikain oma NEAFP Cup taitaa vastata liiankin hyvin kotimaista Extreme-haukotusta....

Toivottavasti edes keli olisi kertaallinen että jokunen katselijakin vaivautuisi kisapaikalle....
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Porsche-luokkaan ilmoittautuneen Markkulan 60- ja 70-lukujen retrohengessä "paranneltu" Mullhausen Porsche on aika karmean näköinen kötöstys. Saas nähdä kuinka kulkee.

Sitten nämä bemarit.... Okei, 30 autoa on Ahveniston radalle paljon, mutta noin muutoin Eestin poikain oma NEAFP Cup taitaa vastata liiankin hyvin kotimaista Extreme-haukotusta....
30 olis paljon, mutta niin montaa Bemaria ei viivalla nähdä (kerralla). Viron BMW 325i Cup eroaa Suomen Xtreme Race Cupista ainakin kisaformaatin osalta. Näinpä 12 virolaista Bemaria ajaa kaksi 12 kierroksen sprinttiä ja 18 suomalaista kaksi 45 minuutin "endurancea" (jos nyt noin lyhyttä kisaa sellaiseksi voi luonnehtia).

Suomen BMW-luokan autot saattaisivat kelvata Viron sarjaan, mutta ei toisinpäin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kyselin tuosta kilpailun aikataulusta ja se on jo muutenkin epärealistisen tiukka. Yksikin kunnon hinaustauko ja viimeinen lähtö (xtreme?) on lähempänä 15 kuin 45 min :thumbdown
On aika tiukka setti joo. Kuudeltahan se taitaa Ahveniston ajoaika loppua.

9.00-9.20 aika-ajo Legends
9.25-9.40 aika-ajo GT cars
9.45- 10.00 aika-ajo Touring cars
10.05-10.25 aika-ajo BMW 325 Cup
10.30 - 10.50 aika-ajo Porsche RCF
10.55 - 11.05 aika-ajo BMW rA
11.10 -11.20 aika-ajo BMW rB

TAUKO 11.20 - 12.20

12.30 - 12.45 Lähtö 1 Legends I 10 kierrosta
12.55 - 13.10 Lähtö 2 GT + Touring cars I 10 kierrosta
13.20 - 13.40 Lähtö 3 BMW 325 Cup I 12 kierrosta
13.50 - 14.05 Lähtö 4 Porsche RCF I 10 kierrosta
14.15 - 15.00 Lähtö 5 BMW Xtreme race Cup I 45 minuuttia
15.10 - 15.25 Lähtö 6 Legends II 10 kierrosta
15.35 - 15.50 Lähtö 7 GT + TourIng cars II 10 kierrosta
16.00 - 16.20 Lähtö 8 BMW 325 Cup II 12 kierrosta
16.30 - 16.45 Lähtö 9 Porsche RCF II 10 kierrosta
16.55 - 17.40 Lähtö 10 BMW Xtreme race Cup II 45 minuuttia
Ilmoittautuneita:
Gt 8
Touring 6
Eestibemari 12
Porsche 10
Xtreme 18
Legends 10

Näissä Porsche-kerhon lähdöissä ilmeisesti sitten ajellaan vaan kiltisti ja vältellään pahoittamasta kilpakumppanin mieltä jne. Herrasmiessäännöillä.

Pääseeköhän tuolla varikolle normilipulla?
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Mikähän se tämänkin kilpailun aikataulun idea on ollut?
Muistan joskus takavuosina, kun joku (kilpailunjärjestäjä) totesi, että vedetään kilpailu nopeasti läpi, niin on kilpailijoillekin kivempi, kun ei tuhraannu aikaa. "Tuhraannu"???
Oli kyllä sanojalle hieman käsitykset pielessä. Onko kilpailijoille (siis jotka maksavat koko lystin) kilpailuviikonloppu joku pakkopulla, josta pitää selviytyä mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Ei helkutti.
Kun itse lähden skaboihin, parasta koko hommassa on siinä, että saa KOKO viikonlopun ajella, turista kavereiden kanssa, korjailla välillä autoa jne. Illaksi majapaikkaan ja aamulla uudestaan ja sitten sunnuntai-iltana kotiin. Siinähän se koko homman suola ja sokeri on :ahem: Ei josskin tehokkaassa suorittamisessa.
Tuo Ahveniston kisa oli itselläkin mietinnässä, mutta en halua mennä "tehokkaasti" suorittamaan jotain pikakilpailua...joka kuitenkin maksaa jopa enemmän kuin ns normaali viikonlopun kisa :eek!:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
No johan on kippo. Eiks tollanen riko jo jotain lakia? Kansallisen esineen häpäisy, jumalanpilkka tms.
Heh, no on se ainakin omalaatuinen. Niin omalaatuinen, että mä tykkään siitä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Heh, no on se ainakin omalaatuinen. Niin omalaatuinen, että mä tykkään siitä.
Tuo on kyllä ihan omaa luokkaansa sarjassamme kyhäelmät. Edes SS-luokan puitteissa ei nähty mitään yhtä hurjaa. Mutta mitä sitten tulee vauhtivaroihin, niin ao. kyhäelmän pohjana lienee käytetty sitä ruotoista 911 Targa Turboa, millä samainen kuljettaja koitti parina edellisenä vuonna pyristellä muiden mukana. Silläkään ei tosin ehtinyt edes hitaimpien 924:n vauhtiin. Suorituskyky toi erehdyttävästi mieleen pari vuotta sitten mm. avoimessa luokassa pyörineen ex-Leif Nylund kiihdytysporschen, sekä 90-luvun alkupuolella SS-luokassa nähdyn Lada Samaran ja N-ryhmän Lancia HF 4WD:n ristisiitoksen.

EDIT:
Auton on oltava Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG:n valmistama Porsche-merkkinen henkilö-
auto. Auton tulee olla rakennettu, näissä säännöissä mainittuja poikkeuksia lukuun
ottamatta, kansallisten (AKK) kilpailusäännösten mukaan ja/tai kansainvälisen Porsche
Sports Cup -säännöstön mukaan. PRCF edellyttää, että auto on rakennettu hyvin, luotettavasti ja turvalliseksi sekä se on ulkomuodoiltaan ehjä, siisti ja tunnistettavissa
Porscheksi.
Tuon Mullhausen-katiskan kanssa voisi kyllä kyseenalaistaa tuon siisteyden ja tunnistettavuuden, mitä PRCF:n säännöissä mainitaan...
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Oliko tuolla tänään mitään ajamista?
Olis voinut lähteä vapaapäivänä, muttei arvannut. Huomenna sitten työt estää. 80-luvulla vapaan harjoittelun päivät oli aina visiitin arvoisia, muttei viitisen vuotta sitten. Mikä lie nykytila?
 

Vortex

Active member
Liittynyt
28.12.2007
Viestit
30
Oliko tuolla tänään mitään ajamista?
Olis voinut lähteä vapaapäivänä, muttei arvannut. Huomenna sitten työt estää. 80-luvulla vapaan harjoittelun päivät oli aina visiitin arvoisia, muttei viitisen vuotta sitten. Mikä lie nykytila?
Kyllä tänään ajettiin vapaat harjoitukset jo. Siinä ja siinä viitsiikö lähteä katsomaan lauantaina, automäärä on aika niukka.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Maranellon korskea orhi turva-autona! Sympatiapisteet pari kierrosta rataa konepelti pystyssä kiertäneelle virolaiskuskille ja ronskiotteiselle varikkomiehistölleen.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Lyhyesti:
Niemiseltä laukesi kone perjantaina, mutta eipä tuo nyt miestä maahan painanut. Valitettavasti sitä ei vaan keretty kasaamaan lauantaiksi.
Parasta antia oli Valtin ja Nurmisen kisailu Gt Openin ykköspaikasta. Siinä saivat molemmat puristaa oikein kunnolla :thumbup:
Lämmintä riitti taas ja naama sai väriä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Parasta antia oli Valtin ja Nurmisen kisailu Gt Openin ykköspaikasta. Siinä saivat molemmat puristaa oikein kunnolla :thumbup:
Juu, joskin jälkimmäisessä lähdössä eroa kaksikolle tuli lopulta aika pian. Aikataulussa pysyttiin sitten kuitenkin aika hyvin, vaikka ensimmäisen Xtreme-lähdön jälkeen oli pitempi hinaustauko.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Juu, joskin jälkimmäisessä lähdössä eroa kaksikolle tuli lopulta aika pian. Aikataulussa pysyttiin sitten kuitenkin aika hyvin, vaikka ensimmäisen Xtreme-lähdön jälkeen oli pitempi hinaustauko.
Noh, kyllä Jari tunnusti, että täysiä sai koko ajan painaa toisessakin lähdössä :ahem:

Joo, olin jo vähän huoestunut, mutta hyvinhän tuo meni kokonaisuudessaan.
 
Ylös