Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSKAUSI 2012

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
100% (?) omistettu tytäryhtiö on ollut ja on. Uudelleenjärjestelyt liittyi lähinnä rooliin (aiemmin enemmän suoria lentoja, nyt enemmän syöttöliikennettä....)
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
100% (?) omistettu tytäryhtiö on ollut ja on. Uudelleenjärjestelyt liittyi lähinnä rooliin (aiemmin enemmän suoria lentoja, nyt enemmän syöttöliikennettä....)
Niin eli oikeastaan otettiin entistäkin tiiviimmin osaksi emoyhtiön toimintaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sehän on tytäryhtiö, joten konkassa myös - ellei sitten saada myytyä.
Kun Swissair meni konkurssiin, jatkettiin toimintaa siten, että emo päästettiin konkkaan ja tytäryhtiö Crossair jatkoi toimintaa "puhtaalta pöydältä" Swiss International Air Linesiksi nimettynä. Samaa on SAS:n vaikeuksien yhteydessä spekuloitu Blue 1:n osaksi.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Turha se on toimivien tyttärien antaa kaatua vain siksi että emo on velkaantunut.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Turha se on toimivien tyttärien antaa kaatua vain siksi että emo on velkaantunut.
Blue1 on täysin riippuvainen SAS:sta, ja samoin oli Crossair Swissairista. Silmänkääntötempusta velkojien myötävaikutuksella siinä oli kyse.

Ei varmaan ole maailman hölmöin idea, että Blue1:n uudelleenjärestelyillä olisi tämänkaltainen taka-ajatus.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Toisella foorumilla joku oli kirjoittanu Kauppalehden paperiversiosta tällaisen lainauksen:

"SAS:n toimistusjohtaja Rickard Gustafson herätti maanantai-iltana kummastusta Ruotsissa, kun hän kysyttäessä varoitti tv-uutisissa asiakkaita ostamasta lippua SAS:n ensi viikon lennoille. Lausumaa on verrattu siihen, jos Swedbankin toimitusjohtaja olisi sanonut syksyllä 2008 että "jokaisen on syytä pohtia asiakkuutta ihan itse ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä". Pankki olisi kaatunut saman tien.

Myös SAS:n hallituksen varapuheenjohtajan Jacob Wallenbergin julkista nihkeyttä SAS:n suhteen on ihmetelty. Vuodesta 2001 asti SAS:n hallituksessa istunut Wallenberg totesi maanantaina, että SAS:n osakkeeseen ei kannata sijoittaa: "Kymmenessä vuodessa työntekijämäärämme on puolittunut, meillä on vähemmän lentokoneita ja olemme myyneet hotelleja ja tytäryhtiöitä yli 50 miljardilla kruunulla. Vaikka koneita on vähemmän, lentomatkustajia on enemmän kuten myös matkakohteita. Mutta silti olemme näyttäneet voittoja vain kaksi kertaa eivätkä ne olleet suuria summia", Wallenberg lateli.
Taitavat SAS:n johdossa nyt tavoitellakin konkurssia ja neuvottelut lähinnä silmänlumetta. Siellähän on ilmeisesti työntekijäryhmät joihinkin etujen huononnuksiin suostuneet, mutta firma ei jousta vaatimuksissaan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Toisella foorumilla joku oli kirjoittanu Kauppalehden paperiversiosta tällaisen lainauksen:



Taitavat SAS:n johdossa nyt tavoitellakin konkurssia ja neuvottelut lähinnä silmänlumetta. Siellähän on ilmeisesti työntekijäryhmät joihinkin etujen huononnuksiin suostuneet, mutta firma ei jousta vaatimuksissaan.
Päästetään homma konkkaan tahallisesti. Näin tulee käymään.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Lentäjät on suostumassa jo 10 prosentin palkanalennuksiin. Yhteensä 25 prosentin kustannusleikkauksiin. Täyttäisi kuulemma SAS:n vaatimukset. SAS:n pomot ei kommentoi.

HS
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Tarjoon kaksi. Nettoon jo romumetalliksi myymällä ihan hyvin.
Soitat romukauppiaalle "tuutko hakeen mul ois tääl yks putki". Rainer tulee vuosmallin -87 Kaanialla pihaan ja nielaisee sikarinsa, kun näkee airbussin pyrstön kurkkivan suulin takaa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Soitat romukauppiaalle "tuutko hakeen mul ois tääl yks putki". Rainer tulee vuosmallin -87 Kaanialla pihaan ja nielaisee sikarinsa, kun näkee airbussin pyrstön kurkkivan suulin takaa.
Eihän siinä muuta ku rälläkällä siivet irti, pakettiin ja koko roska hinaukseen. Tollosta jumboahan nyt hinaa vanhalla volkkarillakin.
 
Ylös