Niin eli oikeastaan otettiin entistäkin tiiviimmin osaksi emoyhtiön toimintaa.100% (?) omistettu tytäryhtiö on ollut ja on. Uudelleenjärjestelyt liittyi lähinnä rooliin (aiemmin enemmän suoria lentoja, nyt enemmän syöttöliikennettä....)
Kun Swissair meni konkurssiin, jatkettiin toimintaa siten, että emo päästettiin konkkaan ja tytäryhtiö Crossair jatkoi toimintaa "puhtaalta pöydältä" Swiss International Air Linesiksi nimettynä. Samaa on SAS:n vaikeuksien yhteydessä spekuloitu Blue 1:n osaksi.Sehän on tytäryhtiö, joten konkassa myös - ellei sitten saada myytyä.
Blue1 on täysin riippuvainen SAS:sta, ja samoin oli Crossair Swissairista. Silmänkääntötempusta velkojien myötävaikutuksella siinä oli kyse.Turha se on toimivien tyttärien antaa kaatua vain siksi että emo on velkaantunut.
Taitavat SAS:n johdossa nyt tavoitellakin konkurssia ja neuvottelut lähinnä silmänlumetta. Siellähän on ilmeisesti työntekijäryhmät joihinkin etujen huononnuksiin suostuneet, mutta firma ei jousta vaatimuksissaan."SAS:n toimistusjohtaja Rickard Gustafson herätti maanantai-iltana kummastusta Ruotsissa, kun hän kysyttäessä varoitti tv-uutisissa asiakkaita ostamasta lippua SAS:n ensi viikon lennoille. Lausumaa on verrattu siihen, jos Swedbankin toimitusjohtaja olisi sanonut syksyllä 2008 että "jokaisen on syytä pohtia asiakkuutta ihan itse ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä". Pankki olisi kaatunut saman tien.
Myös SAS:n hallituksen varapuheenjohtajan Jacob Wallenbergin julkista nihkeyttä SAS:n suhteen on ihmetelty. Vuodesta 2001 asti SAS:n hallituksessa istunut Wallenberg totesi maanantaina, että SAS:n osakkeeseen ei kannata sijoittaa: "Kymmenessä vuodessa työntekijämäärämme on puolittunut, meillä on vähemmän lentokoneita ja olemme myyneet hotelleja ja tytäryhtiöitä yli 50 miljardilla kruunulla. Vaikka koneita on vähemmän, lentomatkustajia on enemmän kuten myös matkakohteita. Mutta silti olemme näyttäneet voittoja vain kaksi kertaa eivätkä ne olleet suuria summia", Wallenberg lateli.
Päästetään homma konkkaan tahallisesti. Näin tulee käymään.Toisella foorumilla joku oli kirjoittanu Kauppalehden paperiversiosta tällaisen lainauksen:
Taitavat SAS:n johdossa nyt tavoitellakin konkurssia ja neuvottelut lähinnä silmänlumetta. Siellähän on ilmeisesti työntekijäryhmät joihinkin etujen huononnuksiin suostuneet, mutta firma ei jousta vaatimuksissaan.
Norwegian kiittää. Niillähän oli tämä 222 uuden koneen tilaus vetämässä (tai varmaan osa jo liikenteessäkin).Päästetään homma konkkaan tahallisesti. Näin tulee käymään.
Onko niitä? Eikös SAS:lla ole aika vanhat koneet?Norwegian ostaa konkurssipesältä eurolla kaikki käyttökelpoiset koneet.
Tarjoon kaksi. Nettoon jo romumetalliksi myymällä ihan hyvin.Norwegian ostaa konkurssipesältä eurolla kaikki käyttökelpoiset koneet.
737-800 on ainut, jolle Norskilla voisi olla jotain käyttöä. Vaan melko tyystin hyödyttömiä läjiä oikein kellekään. Finnair voisi löytää pariksi vuodeksi käyttöä parille laajarungolle, ehkä.Onko niitä? Eikös SAS:lla ole aika vanhat koneet?
On siellä jokunen 737 ja 321 ostokelposia.Onko niitä? Eikös SAS:lla ole aika vanhat koneet?
Soitat romukauppiaalle "tuutko hakeen mul ois tääl yks putki". Rainer tulee vuosmallin -87 Kaanialla pihaan ja nielaisee sikarinsa, kun näkee airbussin pyrstön kurkkivan suulin takaa.Tarjoon kaksi. Nettoon jo romumetalliksi myymällä ihan hyvin.
Eihän siinä muuta ku rälläkällä siivet irti, pakettiin ja koko roska hinaukseen. Tollosta jumboahan nyt hinaa vanhalla volkkarillakin.Soitat romukauppiaalle "tuutko hakeen mul ois tääl yks putki". Rainer tulee vuosmallin -87 Kaanialla pihaan ja nielaisee sikarinsa, kun näkee airbussin pyrstön kurkkivan suulin takaa.
Ei ainakaan tänne ole tyrkyttänyt kun en ole ikinä kuullutkaan.Täytyykö halvatun Kardashianin tyrkyttää p*rsettään joka piireihin:
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1658436/herttuatar-catherine-palautti-kardashianilta-saamansa-paketin ? :mad_old: