WRC Wales

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Fordien ennakkohorinoille oli kerrankin katetta, toki Latvalaa ym. saa jännittää ihan viimeisen pätkän maaliin asti, mutta hyvinhän tuo kulkee ihan junioritiimiläisiä myöten.

Ja komediasarjassa Mikko Hirvonen ja lupa voittaa, nyt tuli jo F-sana pätkän maalissa.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Östbergille pohjat! Mads veti eilenkin pari ekaa pätkää ihan hyvin, mutta sitten vähän hidastu. Mikko silti selvästi takana. Onpa harvinaista herkkua, että nähdään kunnon kilvan ajoa, toivottavasti jatkuu edes huomiseen saakka.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Olis pitäny sanoa ammattitaidolla tai kalustolla. Vähän laajakulmaisemmalla kameralla jossain eri paikassa voisi saada vielä parempaa. Välillä on jotain kuskien itse kuvaamia pätkia youtubessa näkynyt ja ihan mahdolliselta vaikuttaa.
Ainahan tuollainen yhden kameran on-board kuva on kompromissi. Ensinnäkin on rajoitteita kameran paikan suhteen. Toisekseen itse kuvakulman. Toki laajalla kuvakulmalla saadaan mukaan käsiä ja vaikka mitä, mutta siinä tulee väkisin paljon auton sisustusta mukaan ja tuulilasista näkyvän tien osuus on kuvassa aina pienempi.

Kuka nyt mistäkin tykkää. Itse tykkään nähdä enemmän tietä kuin auton sisuksia. Kokeilemisen arvoinen voisi olla kuskin kypäräkamera. Tulisi ehkä enemmän menoa mukaan kuin mitä autoon kiinnitetty kamera välittää.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Kuka nyt mistäkin tykkää. Itse tykkään nähdä enemmän tietä kuin auton sisuksia. Kokeilemisen arvoinen voisi olla kuskin kypäräkamera. Tulisi ehkä enemmän menoa mukaan kuin mitä autoon kiinnitetty kamera välittää.
Tossa on kypärä kamera kuvaa http://www.youtube.com/watch?v=NX8xhVH1AG8 . Tie on palanut puhki ja auton sisusta mustaa, mutta näkee nyt idean. Tuulilasin teipin, penkkien läppien lisäksi nykyään ratti on paljon kauempana tuulilasista kuin ennen, joka lisää kuvaus ongelmia.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tossa on kypärä kamera kuvaa http://www.youtube.com/watch?v=NX8xhVH1AG8 . Tie on palanut puhki ja auton sisusta mustaa, mutta näkee nyt idean. Tuulilasin teipin, penkkien läppien lisäksi nykyään ratti on paljon kauempana tuulilasista kuin ennen, joka lisää kuvaus ongelmia.
Näissä kypärä kamera videoissa on sentään vauhdin tuntua ja samalla näkee hyvin mitä kuski puuhailee. Tässä vielä toinen video sorateiltä:

http://www.youtube.com/watch?v=Rqth7Iy6jkg

Ei pitäisi olla maailman vaikein saatikka kallein toimenpide kiinnittää muutama GoPro jokaiseen WRC autoon..
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
En kyllä itse lähtisi korvaamaan kypäräkameralla normaalia onboard-kameraa, mutta todella näyttävän lisätehosteen se silti lähetyksiin toisi. Voittaa nämä naamaa kuvaavat viritelmät 100-0.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Vaikka ei olekaan sama asia kuin kameran sijoittaminen WRC-autoon, niin tässä Latvalan Escort-pätkässä on mielestäni kuvakulma hyvin kohdallaan:

http://www.youtube.com/watch?v=D4ipMAU7orA

Sopivasti vauhdin tuntua ja tie sekä kuljettajan työskentely näkyy hyvin. Vielä kun tuon tien puhkipalamisen saisi pois.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Vielä kun tuon tien puhkipalamisen saisi pois.
Noissa incareissa valotus on pakko hoitaa automatiikalla ja pikkukameroissa on huono dynamiikka. Eli joko tie palaa puhki tai sisusta on mustaa. Tuossa Latvalan pätkässä tosin on aika ihanteelliset olosuhteet. Jos miettii vaikkapa talvirallia aurinkoisella kelillä, niin siellä ei minkäänlaisen kamera dynamiikka riitä toistamaan lunta ja ohjaamoa samaan aikaan.

Naamaa kuvaavia viritelmiä käytetään varmaan sen takia, että sitä voi laittaa mihin väliin tahansa, eikä kukaan voi osoittaa miltä pätkältä se on.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Kun tilanne on vielä kahdenkin päivän jälkeen näin hyvä (Loeb puoli minsaa takana), niin jokohan nyt voi laittaa suihkulähteen ja skumpat tilaukseen. Jollei Citikalla pidot parane, niin Latvalan pahin vastustaja löytyy loppurallissa omien korvien välistä.

Ja huomenna peukut sen puolesta, että Ott viilaa lopunkin eron Hirvoseen umpeen. Tosin olkoon Mikon puolustukseksi se, että häviää se Loebkin Fordeille kaikesta yrityksestä huolimatta. Mikko Hirvonen ja lupa hävitä.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Lööppi aloitti kirin ja kampesi itsensä jo toiseksi. Jari-Mattiin eroa näyttäisi olevan kuitenkin onneksi liikaa. Taaempana Hirvonen saa nyt hieman hengähtää, sillä hänen takanaan Tänak ja Novikov törmäsivät kummatkin pieniin ongelmiin.

Tilanne 15/19 ek:n jälkeen

1. J-M. Latvala Ford 2.32.06,5
2. S. Loeb Citroen + 27,6
3. P. Solberg Ford + 28,3
4. M. Östberg Ford + 59,9
5. M. Hirvonen Citroen + 1.24,9
6. O. Tänak Ford + 2.10,7
7. J. Novikov Ford + 2.51,8
8. T. Neuville Citroen + 3.44,1
9. M. Wilson Ford + 5.10,8
10. M. Prokop Ford + 6.03,2
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Hyvin runttaa Latvala. Mikollakin taas vähän parempi kyyti. Kovia poikia l. nuoria miehiä ovat he.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2603
Power stagelle lähdettäessä Loeb Petterin edellä yhdellä kymmenyksellä. Saas nähdä miten käy.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Olen yllättynyt. Latvala pysyi tiellä ja voitti! :eek:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Sopivaan kohtaan hävisi Citikoista pidot, mestaruudet varmistuukin nyt "vasta" kotikisassa.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Peukkua Latvalalle, hieno ajo! :thumbup:
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Sopivaan kohtaan hävisi Citikoista pidot, mestaruudet varmistuukin nyt "vasta" kotikisassa.
Loeb varmistaa mestaruutensa jo sillä, että sijoittuu jossain lopussa kisassa sijalle 3.

Hirvosen vauhti oli pahasti pettymys, viimeisellä pätkällä kuitenkin pohja-aika.
Ford kuskit pysyivät molemmat tiellä koko viikonlopun, joka on itselleni positiivinen yllätys. Kaksois voittookin mahikset Fordilla oli, mutta Loeb oli kuitenkin hieman Petteriä nopeampi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Merkkimestaruuteen Sitruunalle riittää että Löppönen (tai Hirvonen) ottaa yhden kakkostilan. Ennen Englannin rallia Citroen Total WRT:n pistesaalis oli 320 pointsii vs. Fordin 197. Englannista pisteet Fordille 40-28 (Ford 1n ja 3s, Sitruuna 2n ja 5s)
Toisin sanoen kolmessa jäljellä olevassa rallissa Ford voi saavuttaa max. 3x43 pistettä. Tällöin Citruuna saa sijoittua enintään yhden kerran enintään kolmanneksi jotta Ford voittaisi merkkimestaruuden. Powerstage pisteethän eivät merkkimestaruuteen vaikuta.

Kuljettajien MM-sarjassa ainoastaan Hirvosella on teroeettiset mahdollisuudet Lööpin ohittamiseen. Solbergin ero on nyt tasan 100 pistettä ja pisteitä on jaossa enintään 84. Jos Hirvonen voittaisi kolme viim. kisaa ja Power Stagetkin, Sepolle piisaa 24 pojoo mestaruuteen. Eli voittamalla seur. Alsacen kisan saa muut tehdä sen jälkeen ihan mitä tykkäävät. Löppönen voi vaikka jäädä kotiin katselemaan hommaa TV:sta.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Menipäs ralli ohi melko totaalisesti. Ei vain kiinnostanut seurata Walesia ei-viimeisenä kilpailuna. Eipä kyllä tainnut paljon tapahtuakaan. Latvis johti, Suulperi ja Löpö hieman väänsivät ja muut ajelivat ynnä muista.

Sitikan ja Fordin ero oli ruutugrafiikkojen mukaan 111p, eli Fordin pitäisi napsia 37p/ralli kiinni (ja siihen päälle vielä yksi piste, koska taitaa Sitruunalla olla enemmän voittoja).
 
Ylös