Vanhat rallikuvat

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Tervehdys!

Väittäisin, että kaikissa Roverin B-ryhmän luokitusta varten tuottamissa 200:ssa autossa oli kyseiset "sivuponttoonit". Roverin tehdastallin autoilla ja lopuilla "clubman" versioilla ei siis ollut mitään ulkoisia eroavaisuuksia (siis huom. korin ulkonäkö, esim. moottorissa kyllä). Kyseinen kuva Rooverista ilman "sivuponttooneja" on joko itse rakennetusta autosta tai luultavammin kyse on Rooverin testi- ja kehitysmallista (joilla siis suoritettiin testejä ennen kuin luokituksen vaatimat 200 autoa valmistettiin)
Allekirjoitan ylläolevan.
Olen hieman tutkinut näitä, syystä että tuttavalla on tuollainen tallissa (ei ole se, keltainenko oli, yksilö joka jossakin autolehdessä on esitelty vuoden kahden sisällä). Tämä Computervisionin väreissä hienosti restauroituna. On Clubman alunperin.
Korissa ei ole eroa full spec:n ja clubman:n välillä.
Epäilen myös että kuvassa on kyseessä proto. Muistaakseni samasta/vastaavasta laitteesta oli 90-luvulla Rally Sportissa kuva DAM -haastattelun yhteydessä tjsp. Appleby oli silloin kovin jätkä noiden kanssa, en tiedä nykytilannetta :)

EDIT: 6R4:sta ei ole olemassa lainkaan siviili-luokitteluversiota poiketen 205T16, Lanciat, RS200, Audit jne. MG ei tyyppikatsastanut autoa, kulut olisi olleet aika kovat. Kilvelliset ovat yksityisesti rekisteröityjä.
 
Viimeksi muokattu:

Eavi

Active member
Liittynyt
25.5.2010
Viestit
30
No nyt olis aamulla kiireellä otettuja kuvia kirjasta. Pitäisi olla tekstikin edes osin ihan luettavissa. Miksi citikasta tuli sellainen kuin tuli?: Suurin syy lienee Guy Verrier, silloinen Citroenin "team manager". Audin etumoottori + "vakiokori" ( ei siis putkirunkohässäkkä) konstruktion rajoitteet olivat jo tiedossa, mutta silti citroeni päätettiin tehdä niin kuin tehtiin. Ilmeisesti johto oli määrännyt, että rakentamiseen käytetään mahdollisimman paljon "vakio-osia". Moottori oli perua peugeotin 505 turbosta jne... Mulla olis tosiaan pari hätäistä kuvaa joista voitte lukea lisää. Mulla ei vaan ole (enää) paikkaa mihin tallentaa kuvia. Haluaisiko joku vastaanottaa kuvat s-postilla ja sitten linkittää ne tänne näkyviin?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Siinä kaikki 200 Metroa rivissä:


Clubman oli tosiaan tarkoitettu harrastelija kilpuriksi. Suurimmat kosmeettiset erot löytyy ohjaamosta, joka on lähempänä siviiliautoja:


Allekirjoittaneelle kelpaisi tuollainen Clubman. Harmi vaan, kun Suomessa ei taida saada ajaa kilpaa tuollaisella.

Youtubesta löytyi joskus video, jossa vuoden -85 ralli- (muun muassa Kankkunen) ja formulatähdet ajaa rallisprinttiä clubman metroilla. Harmi etten tähän hätään löytänyt.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tällaisessakin värityksessä on Metrolla kilpailtu:

-Noista vauhtiraidoista tulee jotenkin eräs menestynyt ranskalaistalli mieleen. :)
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Näin Uudessa-Seelannissa -85:


Meinasin laittaa hauskoihin kuviin, mutta en kehdannut.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Vastasaivarteluna: en käyttänytkään ilmaisua uran aivan alussa.
(Joo, joo - ei oteta liian vakavasti. :eek: )
Tässä Mäkisen ura on lähdössä nousuun:
:D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onx kellää kuvaa Markun Chardonnet - Stratoksen peräpäästä? Tarttis tietää ketä on ostanut mainospaikat takaluukun päältä ja takaspoikasta?
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No enpä pysty nyt äkkiseltään auttamaan tuon Don Viton pyynnön suhteen, mutta rallista saa näköjään monenlaista jännitystä:
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Vähän harvinaisempi bongaus. Henri Toivonen ja Juha Piironen, Ferrari 308, Rally San Marino 1983:
 
Ylös