Formula 1 - 2012 - Singapore: Aika-ajot

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Aikarangaistuksen lisäksi Pic ja hänen insinöörinsä on määrätty työskentelemään yhden päivän ajan yhteiskuntapalvelussa Kansainvälisen autoliiton FIA:n liikenneturvallisuuskampanjassa.
Ei saakeli. :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onpahan mielenkiintoinen lähtöruudukklo. Maldo sekoittamassa pakkaa, ja alonson pahimmat haastajat edellä. Ja Kimi pääsee yrittämään Perezeje Perezin edeltä :frank:
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Oli kyllä pettymys tämä aika-ajo Kimiltä.
Näytti aluksi todella lupaavalta mutta eipä sille voi mitään.

Harmittaa silti.

Toivotaan silti jännää kisaa. Yleensä nämä katuradat ovat tylsää
jonossa ajamista.

Nyt iso kolari heti starttiin parilta vakiokolaroijalta, niin johan muuttuu kisa-asetelmat taas :)
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Toivottavasti kärkimiehiltä kuluvat renkaat ja Massa ja Räikkönen kurvailevat vähemmän käytetyillä renkaillaan kohti voittoa. Perezhän nousi viime kisassa juuri sieltä sijalta 12 jopa toiseksi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Toivottavasti kärkimiehiltä kuluvat renkaat ja Massa ja Räikkönen kurvailevat vähemmän käytetyillä renkaillaan kohti voittoa. Perezhän nousi viime kisassa juuri sieltä sijalta 12 jopa toiseksi.
Siinä vaiheessa pojjat ovat jo jääneet niin, että kärki kurvaa varikolle ja ennättää tulla radalle ennen näitä :)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Nyt on Maldolla näytön paikka. Hamin ja Alonson väliin tarvii mahdollisimman paljon väkeä, eikä se kestä nyt romurallia tai kamikaze-startteja. Ihan jo Williamsin puolesta toivoisi ehjän kisan, kun autolla kerran kerkiää.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Siinä vaiheessa pojjat ovat jo jääneet niin, että kärki kurvaa varikolle ja ennättää tulla radalle ennen näitä :)
40 sekuntia menee varkkolla käyntiin, jotenka tällä radalla saa kärjessä ajaa hurjasti kovempaa että pääsee ekalta stopilta edelle. 60 km/ h rajoitus varikkosuoralla taitaa olla syynä noinkin pitkään kestoon, ja Vettelin erikoiset ajolinjat ennen varikkoruutua selittynee tuolla kans.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
40 sekuntia menee varkkolla käyntiin, jotenka tällä radalla saa kärjessä ajaa hurjasti kovempaa että pääsee ekalta stopilta edelle. 60 km/ h rajoitus varikkosuoralla taitaa olla syynä noinkin pitkään kestoon, ja Vettelin erikoiset ajolinjat ennen varikkoruutua selittynee tuolla kans.
No ei nyt sentään 40 sekuntia. 26 sekunnista puhuivat ainakin BBC:llä.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
No ei nyt sentään 40 sekuntia. 26 sekunnista puhuivat ainakin BBC:llä.
Minäkin jo kerkesin ihmetellä. Alonso puhui, että pehmeämpi rengas olisi 1,5-2 sekuntia kovempaa nopeampi, voiko olla niin iso ero myös kilpailussa? Voi meinaan olla erikoisia varikkotaktiikoita mikäli näin on. Aiemmin ajattelin, että Kimin kannattaisi lähteä kovilla ja vetää suunnilleen samanlainen taktiikka kuin Perezillä Monzassa, mutta jos alussa on noin hidas, niin eihän siinä ole mitään järkeä.
 

noksu

Well-known member
Liittynyt
21.3.2011
Viestit
69
Sijainti
Lappeenranta
Minäkin jo kerkesin ihmetellä. Alonso puhui, että pehmeämpi rengas olisi 1,5-2 sekuntia kovempaa nopeampi, voiko olla niin iso ero myös kilpailussa? Voi meinaan olla erikoisia varikkotaktiikoita mikäli näin on. Aiemmin ajattelin, että Kimin kannattaisi lähteä kovilla ja vetää suunnilleen samanlainen taktiikka kuin Perezillä Monzassa, mutta jos alussa on noin hidas, niin eihän siinä ole mitään järkeä.
Miulla on ollut se käsitys, että toi 1,5-2sek on ero aika-ajoissa yhdellä kierroksella ja että supersoftit menettävät nopeuttaan todella nopeasti vrt. sofit. Kisassa saatetaan sitäpaitsi hyvinkin nähdä turva-auto ennen ekoja stoppeja, jolloin supersoftilaiset kärjessä eivät pääse karkaamaan ollenkaan. Siispä nyt sormet ristiin vaikkapa Sennan edesottamuksien samanalaisina jatkumisen puolesta! =)
 
Viimeksi muokattu:

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Miulla on ollut se käsitys, että toi 1,5-2sek on ero aika-ajoissa yhdellä kierroksella ja että supersoftit menettävät nopeuttaan todella nopeasti vrt. sofit. Kisassa saatetaan sitäpaitsi hyvinkin nähdä turva-auto ennen ekoja stoppeja, jolloin supersoftilaiset kärjessä eivät pääse karkaamaan ollenkaan. Siispä nyt sormet ristiin vaikkapa Sennan edesottamuksien samanalaisina jatkumisen puolesta! =)
Jos siellä Kimillä on supersoftit startissa, niin on kyllä IMO vähän tyhmä valinta. Ainoa mahdollisuus niillä on, että pääsee heti alussa nousemaan sinne 5-6 joukkoon.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Kimi ja mersut startannevat kovilla. Pitäisi äkkiä päästä ohi niin nicosta kuin schumista, mutta pahaa pelkään, että kun Kimi joutuu starttaamaan likaselta puolelta kovilla, niin ferrari laittaa Massalle superpehmeät alussa alle, jolloin päässee helposti lotuksen ohi lähdössä. Siinä sitten Massajunassa körötellään, kun felipe ajaa ylipitkää stinttiä, eikä ohi pääse, eikä varikolle voi tulla liian aikaisin vaihtamaan kovia pois. :mad_old:
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
No ei nyt sentään 40 sekuntia. 26 sekunnista puhuivat ainakin BBC:llä.
Jännä miten Williamsin sivuilla mainitaan et kestäis kauemmin.
RACE
Number of Laps: 53
Lap Distance: 5.073km
Race Distance: 309km
Circuit Direction: Anti-clockwise

CIRCUIT
Top Speed: 296kph
Average Speed: 170kph
Average Corner Speed: 105kph
Longest Straight: 832 metres

WEATHER
Air Temperature: 30C
Track Temperature: 32C
Air Pressure: 1010 mbar
Humidity: 73%
Altitude: 10 metres above sea level

ENGINE
Fuel Consumption: 2.5kg/lap
Fuel Laptime Penalty: 0.4 s/10kg
Full Throttle: 46% of lap

TYRES
Prime Tyre: Soft Yellow
Optional Tyre: Super Soft Red

STRATEGY
Typical Strategy: 2 or 3 stop race
Safety Cars: 1.5 average per race

PITSTOPS
Fastest 2011 Pitstop: 2.8 seconds
Total Number of Pitstops in 2011: 66 stops
Pit Loss: 40 seconds
Pitlane Length: 404 metres
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Pit loss on eri asia kuin pysähdyksen kesto. Singaporessa aikaa menee hukkaan jo ennen ajanoton alkamista, koska varikkotien alku on viimeisen kaarteen sisäreunassa. 40 sekuntia kuulostaa silti paljolta.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Jos vaikka Jenson Buttonin kierrosaikoja viime vuoden kisan viimeisten varikkopysähdysten yhteydessä katsoo, niin aika lähelle puolta minuuttia voi tappioksi laskea.

Kaksi kierrosta ennen varikkokäyntiä: 3.44,6
Sisäänmeno- ja ulostulokierros: 4.13,1
Kaksi kierrosta varikkokäynnin jälkeen: 3.41,8
 
Ylös