Formula 1 - 2012 - US of A: Kisan jälkiseuraamukset

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös tohon Ferrarin vetoon olis Red Bull voinu laittaa vastaan rikkomalla Webberin sinetit. Mikshän ne ei sitä tehny, perhana.
Koska se olisi pudottanut Webberin Alonson taakse ja likaisemmalle puolelle. Mahdollisuudet viedä Alonsolta pisteitä olisivat noista lähtökohdista olleet huomattavasti heikommat kuin kolmannesta ruudusta.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Koska se olisi pudottanut Webberin Alonson taakse ja likaisemmalle puolelle. Mahdollisuudet viedä Alonsolta pisteitä olisivat noista lähtökohdista olleet huomattavasti heikommat kuin kolmannesta ruudusta.
Totta, mutta Alonsokin olisi startannut likaiselta ja ei luultavasti olis saanu sijoja kurottua startissa. Noh, ehkä Red Bullilla oli sitten fiksumpia miehiä pilttuussa. Jännäksi menee Brasilia, ehkä liiankin.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Vettelin mestaruus on urheilullisesti oikein. Alonson mestaruus olisi vilunkipelin riemuvoitto.
Jos vilunkipelistä puhutaan niin Red bull on päässyt kaks kertaa tällä kaudella varoituksella sellaisista rikkeistä mistä sääntöjen mukaan voisi tulla jopa disqualification. Saksan kisan liepeillä sääntöjen vastaisista välityksistä tuli vaan varoitus samoin kuin alkukaudesta liian suuresta off-throttlen käytöstä.

Abu Dhabissa huhuttiin lisäksi että Vettelin varikkolähdön todellinen syy oli kielletyt nestepainot eri puolilla autoa, ja mahdollinen "toinen" bensatankki, auton etuosassa. Siksi ottivat pit lane-lähdön vapaaehtoisesti koska Fia olis muuten päässyt tutkimaan auton läpikotaisin.

Abu Dhabissahan Vettelin autoon vaihdettiin myös vaihdelaatikko vaikka vanha ei ollut hajalla, että saataisiin laatikon välitykset muutettua ohittamiseen paremmin sopiviksi, mikä on sääntöjen mukaan kiellettyä perjantai-harkkojen jälkeen. Mutta jos oot jo viimeisessä ruudussa tai lähdössä varikolta niin rangaistuksilla ei oo mitään merkitystä.

Niin että eiköhän tuolla Red Bullilla tehdä samanlaista sääntöjen mukaista "vilunkipeliä" yhtä lailla kuin Ferrarillakin, jos ei jopa vielä enemmän. :thumbup:
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
358
Kimin vauhti pehmeillä renkailla oli tänään hyvää, itseasiassa jopa erinomaista, tämä silloin kun pääsi ajamaan puhtaassa ilmassa. Kimi kellotteli järjestään nopeampia kierroksia kuin Hamilton ja Vettel! Väitän, että jos tuo lähtö olis menny kohdikseen niin voittotaisteluunkin olisi ollut mahdollisuuksiasi. Noh, jos ja jos: startti oli Kimille epätyypillisesti surkea, eikä kovilla renkailla kulkenut mystisesti sitten yhtään. Toi kutossija ei kuitenkaan kerro Kimin tämän päiväisestä vauhdista koko totuutta
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Kimin vauhti pehmeillä renkailla oli tänään hyvää, itseasiassa jopa erinomaista, tämä silloin kun pääsi ajamaan puhtaassa ilmassa. Kimi kellotteli järjestään nopeampia kierroksia kuin Hamilton ja Vettel! Väitän, että jos tuo lähtö olis menny kohdikseen niin voittotaisteluunkin olisi ollut mahdollisuuksiasi. Noh, jos ja jos: startti oli Kimille epätyypillisesti surkea, eikä kovilla renkailla kulkenut mystisesti sitten yhtään. Toi kutossija ei kuitenkaan kerro Kimin tämän päiväisestä vauhdista koko totuutta
Kimin mukaan se, että kovilla renkailla ei kulkenut johtui siitä, että aurinko meni pilveen jonka seurauksena rata viileni ja siksi Kimillä oli vaikeuksia saada renkaat pysymään lämpiminä.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Vaikka toi takasuoran jälkeinen mikkihiiriosuus onkin ihan perseestä, niin hyvää kisailuahan se tarjos. Erityisesti tykkäsin siitä tupla-vasurista, jossa saa helposti sukellettua toisen sisäpuolelle, minkä Button teki pari kertaa.
"Putsailikohan" Button sitä ohituspaikka ajamalla kisan aikana välillä sisäkurvin puolella vaikkei sille olisi ollut tarvetta? (spekulaatioita vaan) :rolleyes:
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Tässäpä tämä hauska puoluellisuus jälleen kerran näkyy. Kun Massan vauhti on hyvää, Ferrari on loistoauto. Mutta kun Grosjean oli tänään selvästi nopeampi kuin Kimi, mittariksi otetaankin yllättäen Kimi, jonka vauhti oli tänään suht heikkos. Mikset voi ottaa vauhdin mittariksi Grosjeania? Itse näen ainakin Lotuksen aivan Ferrarin veroiseksi autoksi.

Grosjean sentään ajoi Kimin kisassa kiinni, vaikka pyörähteli ja meni pasmat paremman kerran sekaisin pudoten joukon hännille.
Kimi oli nopeampi pehmeillä renkailla, ja kisan lopussa kun aurinko alkoi paistamaan, Grosjean oli nopeampi kovilla renkailla kun aurinko oli pilvessä.

Lotusta ja Ferraria vähän vaikea verrata kun toinen kulkee suorilla ja toinen mutkissa (silloin kun on lämmintä).
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Jäi taas paha mieli kisasta ja rupes kyllä huolestuttamaan kun webberillä pamahti vehkeet. Vaikka onhan Vettelille toinen sija parempi kuin keskeytys ja ens sunnuntaina voi tapahtua vaikka mitä. En nyt sanois uskomattoman mahdottomaks hommaks sijoittua kisassa paremmin kuin Alonso. Onhan RBR viimeset pari vuotta vetänyt ihan hyvin Brasiliassa.

Itse toivon henkilökohtaisesti Vettelille mestaruutta.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Alonsokin saa tehdä täyden työn Interlagosissa, vaikka Vettelille iskisi laturivika kärjestä. Palkintopallilla pakko olla, samalla kun sinne on tyrkyllä Webber, Mclarenit ja Lotukset. Toisaalta, jos siellä se hasardikisa kunnon rankkasateineen ja kolareineen saadaan, niin Alonso on aika velmu ollut niissä, kuten Malesiassa tänä vuonna. Mutta toivotaan kaikki että Vettel vie mestaruuden vaikka pisteen erolla... :eek:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Abu Dhabissa huhuttiin lisäksi että Vettelin varikkolähdön todellinen syy oli kielletyt nestepainot eri puolilla autoa, ja mahdollinen "toinen" bensatankki, auton etuosassa. Siksi ottivat pit lane-lähdön vapaaehtoisesti koska Fia olis muuten päässyt tutkimaan auton läpikotaisin.

Abu Dhabissahan Vettelin autoon vaihdettiin myös vaihdelaatikko vaikka vanha ei ollut hajalla, että saataisiin laatikon välitykset muutettua ohittamiseen paremmin sopiviksi, mikä on sääntöjen mukaan kiellettyä perjantai-harkkojen jälkeen. Mutta jos oot jo viimeisessä ruudussa tai lähdössä varikolta niin rangaistuksilla ei oo mitään merkitystä.
Eipä noissa jutuissa huononnettu Webberin mahdollisuuksia tieten tahtoen. Huhuun ei kannata sen enempää mitään perustaa kun sen keksijällä ei ole säännöt ihan hallussa.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Eipä noissa jutuissa huononnettu Webberin mahdollisuuksia tieten tahtoen. Huhuun ei kannata sen enempää mitään perustaa kun sen keksijällä ei ole säännöt ihan hallussa.
Webberiltä vietiin Silverstonessa viime, vai oliko toissa kaudella uusi etusiipi Vettelin autoon kun Vettel oli hajottanu uuden omansa. Webber oli vaan jotain 2 pistettä jäljessä Vetteliä silloin ja täysin mukana MM-taistossa, niin että ihan turha täällä moralisoida jostain Massan uhrautumisesta ja kisan pilaamisesta. :yuck:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Voittivat toki ja aika selvästikin, mutta viime kauden lopun voimasuhteet olivat aika erilaiset.

Ihan mutulla tuntuu että juuri Brasiliassa Ferrarilla ja McLarenilla on parhaat mahdollisuudet lyödä Red Bull (ja Lotus).
Samat tuntumat. McLaren voi olla vauhdillisesti ylivoimainenkin. Sää voi kans muuttaa paljon.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Webberiltä vietiin Silverstonessa viime, vai oliko toissa kaudella uusi etusiipi Vettelin autoon kun Vettel oli hajottanu uuden omansa. Webber oli vaan jotain 2 pistettä jäljessä Vetteliä silloin ja täysin mukana MM-taistossa, niin että ihan turha täällä moralisoida jostain Massan uhrautumisesta ja kisan pilaamisesta. :yuck:
Juu, Webber ei, siitä uudesta siivestä pitäny oisko se pitäny jättää varikolle lojumaan...
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Juu, Webber ei, siitä uudesta siivestä pitäny oisko se pitäny jättää varikolle lojumaan...
Miten niin ei pitänyt siivestä?? Siitä kisastahan tuli kuuluisa quote "Not bad for a number 2-driver"!

Tän jutun mukaan ainakin "vihainen" Webber sanoo itse että voitti sen vuoksi koska Horner vei häneltä uuden siiven Vettelille. Sai siitä asennetta näyttää.... http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-1293894/Angry-Mark-Webber-wings-Red-Bull-No-2-takes-Silverstone-glory.html
 
Viimeksi muokattu:

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Webberiltä vietiin Silverstonessa viime, vai oliko toissa kaudella uusi etusiipi Vettelin autoon kun Vettel oli hajottanu uuden omansa. Webber oli vaan jotain 2 pistettä jäljessä Vetteliä silloin ja täysin mukana MM-taistossa, niin että ihan turha täällä moralisoida jostain Massan uhrautumisesta ja kisan pilaamisesta. :yuck:
No, mielummin vaihdetaan siipi kuin että vaihdeloota(joka oli vielä täysin kunnossa?) ennen kilpailua.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Miten niin ei pitänyt siivestä?? Siitä kisastahan tuli kuuluisa quote "Not bad for a number 2-driver"!

Tän jutun mukaan ainakin "vihainen" Webber sanoo itse että voitti sen vuoksi koska Horner vei häneltä uuden siiven Vettelille. Sai siitä asennetta näyttää.... http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-1293894/Angry-Mark-Webber-wings-Red-Bull-No-2-takes-Silverstone-glory.html
Ainakin ennen kisaa se tykkäs harkkojen perusteella vanhasta siivestä ja Vettel uudesta, joten talli antoi sen toisen uuden Vettelille.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Ainakin ennen kisaa se tykkäs harkkojen perusteella vanhasta siivestä ja Vettel uudesta, joten talli antoi sen toisen uuden Vettelille.
Miten niin?

Olisko sulla jotain linkkiä väitteesi tueksi? Mä oon ainakin ymmärtänyt kaikista lähteistä että Horner nimenomaan otti "väkisin" siiven Webberiltä. Tuossa mun lähettämässä linkissä kerrottiin miten Webberin puolen mekaanikot Webberin voitettua kisan vielä lahjoittivat kisassa käytetyn vanhan siiven Vettelille, ittuiluna siis...... Red bull, gives you wings.... :dunno:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
No, mielummin vaihdetaan siipi kuin että vaihdeloota(joka oli vielä täysin kunnossa?) ennen kilpailua.
Oli Vettelinkin vaihdeloota kunnossa Abu Dhabissa, vaihtoivat sitten toisen missä oli toisenlaiset välitykset. Säännöissä kielletty mutta ei merkitystä koska oli jo viimeisessä ruudussa.

Tarkoitan vaan että kaikki soveltavat sääntöjä ja menevät rajamailla. Ja tallimääräykset on nykyään sallittu. Ei pitäis olla mitään urputtamista kellään.
 
Ylös